Летище Варна

Re: Летище Варна

Мнениеот mashine1984 » 13 Юни 2017 14:13

Числата за май

май 2017 (2016)
пътници 116.394 (107.599) +8,2%

януари-май 2017 (2016)
пътници 268.140 (227.400) +17,9%

http://www.fraport.com/content/fraport/ ... y-2017.pdf
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Летище Варна

Мнениеот amcho » 13 Юни 2017 19:08

mashine1984 написа:Числата за май

май 2017 (2016)
пътници 116.394 (107.599) +8,2%

януари-май 2017 (2016)
пътници 268.140 (227.400) +17,9%

http://www.fraport.com/content/fraport/ ... y-2017.pdf


Уха, Бургас може да бие Варна по санирани блокове но определено не и брой обслужени пътници, поне за сега! :lol: Но, смятам, че Бургас все пак ще надмине Варна. Поздравления на г-н Улрих Хеппе за доброто постижение.
There's always a reason to fly...

Изображение
Аватар
amcho
супер спотър
 
Мнения: 1829
Регистриран на: 31 Дек 2007 18:03
Местоположение: По света у и нас

Re: Летище Варна

Мнениеот ES64 » 20 Юни 2017 10:59

Варна тихо и кротко продължава, а и ще продължи да бъде летището с най-голям ръст във Фрапорт групата. Скоро покачването ще е още по-голямо.
ES64
по-спотър
 
Мнения: 116
Регистриран на: 04 Яну 2014 20:34

Re: Летище Варна

Мнениеот amcho » 20 Юни 2017 11:16

ES64 написа:Варна тихо и кротко продължава, а и ще продължи да бъде летището с най-голям ръст във Фрапорт групата. Скоро покачването ще е още по-голямо.


Да, особено август ще е огромно увеличение когато Уиз базират самолета им. Има реални шансове за 2 милиона пътника тази година. Интересно е дали Райън ще пусне друга дестинация..или пък Уиз базират още един самолет догодина. Залагам на FCO/CIA, SXF, MAD, ATH, MAN.
There's always a reason to fly...

Изображение
Аватар
amcho
супер спотър
 
Мнения: 1829
Регистриран на: 31 Дек 2007 18:03
Местоположение: По света у и нас

Re: Летище Варна

Мнениеот mashine1984 » 12 Юли 2017 13:46

Числата за юни

юни 2017 (2016)
пътници 306.799 (272.337) +12,7%

януари-юни 2017 (2016)
пътници 574.939 (499.737) +15%

http://www.fraport.com/content/fraport/ ... nglish.pdf
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Летище Варна

Мнениеот amcho » 12 Юли 2017 18:55

mashine1984 написа:Числата за юни

юни 2017 (2016)
пътници 306.799 (272.337) +12,7%

януари-юни 2017 (2016)
пътници 574.939 (499.737) +15%

http://www.fraport.com/content/fraport/ ... nglish.pdf


Еха! Варна има реални шансове да достигне почти 2 млн пътника! Тази година може да очакваме близо 11 млн пътника заедно със София, Бургас и Пловдив. :rock:
There's always a reason to fly...

Изображение
Аватар
amcho
супер спотър
 
Мнения: 1829
Регистриран на: 31 Дек 2007 18:03
Местоположение: По света у и нас

Re: Летище Варна

Мнениеот mashine1984 » 31 Юли 2017 15:11

Планираме инвестиции за над 20 млн.лв. на двете морски летища до края на годината
Улрих Хеппе, главен изпълнителен директор на "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД

Улрих Хеппе е юрист, с повече от 15 години опит в авиационната и финансовата сфера. Роден през 1971 година, завършва университета "Байройт" в Германия, където учи право и бизнес администрация.
От септември 2015 година е главен изпълнителен директор на "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД – оператор на летище Варна и летище Бургас.

Преди да оглави двете морски летища, Хеппе е бил директор на дъщерната компания на "Фрапорт АГ" в Сенегал и член на мениджърския екип на Фрапорт в Саудитска Арабия, където е изпълнявал длъжността Главен финансов директор на международно летище King Khaled в Риад.
Във Фрапорт АГ е отговарял за управлението, идентифициране и анализиране на международните инвестиции в летища и възможности за сътрудничество.

Преди да оглавите "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" Вие сте бил главен изпълнителен директор на новото международно летище в Дакар, Сенегал, както и главен финансов директор на международно летище King Khaled в Риад. Какво Ви мотивира най-силно за работата в България?
През последните 10 години работих по много задачи в България, така имах възможността да придобия впечатление за страната. За мен България е изключително място, с много професионалисти, които имат великолепно чувство за хумор и умеят да се забавляват. Лесно и леко общувам с моите български колеги. Освен това за мен България притежава несравнима комбинация от природни ресурси, която не съм виждал никъде другаде. Територията на страната е сравнително малка, но непокътнатата естествена красота на планините, идеална за туризъм и непосредствената близост на плажовете и морето, са наистина уникални. Оценявам и вкуса на кухнята, вино от региона и великолепните плодове и зеленчуци.

Бихте ли очертали основните разлики между стила на бизнес комуникацията в Германия, Близкия Изток и Източна Европа?
Имал съм възможността да работя в различни части на света с много голямо културно многообразие и мога да ви уверя, че комуникацията в бизнеса е съвсем различна. Най-голямата разлика между западните култури и Близкия изток, в случая Саудитска Арабия, е начинът, по който се осъществява връзката с властите. Практиката е, че трябва да се срещнете няколко пъти предварително, да пиете чай и да се опознаете, преди да започнете да говорите за бизнес - това се счита за приемливо да се случи по време на третата среща и със сигурност не по-рано. Това е различно в западните общества и Източна Европа.

България не се различава от която и да е друга европейска държава. Впечатлението ми е, че хората обичат да изграждат доверие и взаимоотношения, отделят време да общуват помежду си и се наслаждават на храната и напитките. Намирам хората в България за доста либерални и е съвсем очевидно, че като цяло те наистина се забавляват на празнични събития.

Използването на клубни услуги като тази, която предлага "Интернационал Хотел Казино & Тауър Суитс" е новост в България. Как помагат те в общуването между бизнес партньори?
Ние имаме дългосрочно партньорство с Интернационал Хотел Казино & Тауър Суитс. То е едно от най-модерните и динамични места, което работи целогодишно по северното Черноморие. Високо оценявам техния подход и стил на обслужване на клиенти. Достъпът до клубните услуги е наистина ценно за бизнес общността в региона. Аз лично го намирам за много просторен, удобен и полезен.

През есента на миналата година изтекоха първите десет години от концесионния договор на "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" за летищата във Варна и Бургас. Какво постигна компанията за това време?
През 2016 година "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт"АД отбеляза своето първо десетилетие на успешна концесия на летищата в Бургас и Варна. През последните 10 години в България, компанията инвестира повече от 350 милиона лева в развитието и модернизирането на двете морски летища. По този начин напълно промени облика им.

Нашите най-значими постижения са новите модерни пътнически терминали, които бяха тържествено открити през 2013 година. Освен това инвестиции бяха направени в инфраструктура, водоснабдяване, електроенергия, комуникационни мрежи и др.

През 2016 година двете летища отбелязаха исторически рекорд като посрещнаха 4,57 милиона пътници, което е 22% ръст спрямо предходната година. Бяха обслужени близо 36 хил. полета на 100 авиокомпании до 180 чартърни и редовни дестинации в Европа, Азия и Африка.

В края на м.г. отчтохте 22% ръст на пасажерите, обслужени на летищата във Варна и Бургас. Каква е цената на този успех?

Имаме два невероятни екипа на двете летища. Виждам енергията, упоритата работа и професионализма им всеки ден. Изключително съм горд да бъда част от този екип и да се справям с всички предизвикателства, които стоят пред нас, като силна общност.

През последното десетилетие успях да наблюдавам реализацията на много от проектите, които считам за забележителни по отношение на ефекта "преди и след", на превръщането на мечтата в реалност. Радвам се, че можем да покажем забележителни резултати като успеха през 2016 г., когато постигнахме ръст от 22%. Разбира се, това са резултати, получени в продължение на 10 години на всеобхватно планиране и упорита работа. През това време бяхме фокусирани върху дългосрочни устойчиви проекти като инфраструктурни подобрения и подобрения в електронната комуникация и автоматизираните системи и оборудване. Всички сме горди, че нашите постижения са видими и че работим в среда, която е в съответствие с всички европейски и световни стандарти.

Срещате ли трудности при осигуряването на достатъчно и добре подготвени кадри за бизнеса си в България?

Основният фактор за успеха ни са нашите служители. И на двете летища динамиката е много голяма, което води до почти тройно увеличение на броя на служителите в пиковия летен сезон. За да управляваме успешно тази динамика, ние предприемаме широк спектър от дейности, за да осигурим най-оптималното решение по отношение на организацията на човешкия капитал. Горд съм с подхода за мотивация, който прилагаме чрез разнообразни инструменти и стимулиращи програми.

Имаме успешна програма, която насърчава служителите - месечна награда за най-добър служител и най-добрата смяна. Победителите се определят обективно от системата "таен клиент", при която в края на сезона най-голямата награда се връчва на служителя и екипа на сезона. Това е приятелска конкуренция, която най-вече е от полза за клиента. Наистина искаме да имаме щастливи служители и се стремим по всякакъв начин да бъдем най-добрият работодател в региона.

Постоянно организираме различни инициативи и събития както за нашите служители, така и за техните деца. Развитието на персонала е в центъра на нашето внимание. В тази връзка създадохме Кариерен център, който получи признание от престижния Европейски конкурс. Той се състои от три клуба: млади професионалисти, бъдещи мениджъри и експерти. Идеята е всеки да намери място, което да му даде възможност за професионално развитие и придобиване на допълнителни умения.

Работите по проект за еднаква натовареност на летищата във Варна и Бургас през цялата година. В какъв срок е постижимо това и какви стъпки ще предприемете, за да реализирате плановете си?

Управлението на сезонността на двете летища във Варна и Бургас е най-голямото ни предизвикателство. Една от нашите основни цели е да увеличим трафика през пролетта, есента и зимата.

Наскоро разработихме нашата схема за маркетингова подкрепа в неактивния сезон, предназначена да стимулира растежа на трафика в този период.

Фрапорт Туин Стар следва и своята нова авиационна маркетингова стратегия "Twin Star to Five", която има за цел да засили трафика извън сезона чрез ангажиране на други основни страни на местно ниво като хотелиери, туроператори, общини и разбира се, авиокомпании и летища. Това е интересен проект, които изисква активното участие и комуникация на всички заинтересовани страни в този процес. Не е нещо еднократно, това е дълъг процес на подкрепа и изграждане на капацитет, който цели да популяризира нашия регион като атрактивна дестинация за целогодишен туризъм и бизнес. Убеден съм, че ако всички участници продължат да бъдат отдадени и активно въвлечени , тогава можем да очакваме бърз прогрес и пробуждането на интерес към нашия регион и услуги, които предлагаме. В допълнение, част от нашата бъдеща стратегия е да продължим да развиваме нискотарифния сегмент на двете летища, особено в неактивния сезон, създавайки балансиран подбор от превозвачи, в това число традиционни и нискотарифни, покривайки нуждите на всички пътници.

А кои ще са следващите стъпки в по-нататъшното инфраструктурно развитие на двете морски летища?
До края на годината планираме инвестиции на стойност над 20 милиона лева на двете летища. Във Варна, предстоят проекти за изграждане на нова пътека за рулиране "А", подобрения в хангара и други проекти за разширения и рехабилитация, както и подмяна на системата за контрол и управление на светотехниката.
На летище Бургас ще оптимизираме багажната и дренажната системи на пътеките за рулиране "А" и "Е", както и разширение на зоната за заминаващи пътници в Терминал 2 и др.

През последните четири години "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД стана носител на няколко от най-престижните бизнес награди в България. Коя от тях ви е най-ценна?

Печеленето на награди е истинска чест за компанията. Това е признание за нашите усилия. Изключително щастливи сме, че бяхме избрани за победители в категорията "голямо предприятие" от Германо-Българската индустриално търговска камара за първи път през 10-годишното присъствие на Фрапорт в България. За нас всяка награда е наистина уникална и служи за мотивиране на нашите служители. Това е знак, че сме направили нещо различно и сме постигнали отличие в нещо и това е забележително постижение, което заслужава потупване по гърба. Поради тази причина не бих могъл да класирам наградите, които имаме.


http://www.capital.bg/reklama/2017/07/2 ... te_morski/
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Летище Варна

Мнениеот amcho » 02 Авг 2017 20:42

Милионния пътник за 2017г. е вече факт :drinkers: Да видим дали ще достигнат 2 милиона до края на годината, при положение, че миналата бяха обслужени близо 1,7млн.

http://www.moreto.net/novini.php?n=356749
There's always a reason to fly...

Изображение
Аватар
amcho
супер спотър
 
Мнения: 1829
Регистриран на: 31 Дек 2007 18:03
Местоположение: По света у и нас

Re: Летище Варна

Мнениеот mashine1984 » 10 Авг 2017 09:57

Числата за юли

юли 2017 (2016)
пътници 443.523 (401.718) +10,4%

януари-юли 2017 (2016)
пътници 1.018.462 (901.455) +13,0%

http://www.fraport.com/content/fraport/ ... nglish.pdf
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Летище Варна

Мнениеот md11 » 14 Авг 2017 14:33

https://cdn.pbrd.co/images/GFBw7GR.png

Изображение

HAJ-VAR 14/08/2017 LZ-LAB надхвърли VAR под MSA.
md11
спотър
 
Мнения: 37
Регистриран на: 30 Мар 2016 15:14

Re: Летище Варна

Мнениеот Делян » 24 Авг 2017 21:35

Самолета на Макрон не се появи във Варна на FR24.
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Летище Варна

Мнениеот skyviewer » 25 Авг 2017 10:28

Делян написа:Самолета на Макрон не се появи във Варна на FR24.



Blocking

For security and privacy reasons information about some aircraft is limited or blocked. This includes most military aircraft and certain high profile aircraft, like Air Force One.

https://www.flightradar24.com/how-it-works
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Варна

Мнениеот Rosen85 » 25 Авг 2017 18:33

skyviewer написа:
Делян написа:Самолета на Макрон не се появи във Варна на FR24.



Blocking

For security and privacy reasons information about some aircraft is limited or blocked. This includes most military aircraft and certain high profile aircraft, like Air Force One.

https://www.flightradar24.com/how-it-works


FlightAware не са го филтрирали ;)
https://flightaware.com/live/flight/FRA ... /LROP/LBWN
Rosen85
най-спотър
 
Мнения: 365
Регистриран на: 09 Ное 2015 02:55

Re: Летище Варна

Мнениеот mashine1984 » 30 Авг 2017 11:58

Анализ на anna.aero за летище Варна

Varna Airport H1 2017 traffic up 15%; Wizz Air opens base with six new routes; prepares to welcome Ryanair in W17/18 with Belgian link

With a metro population of around 474,000 people, Varna Airport serves Bulgaria’s third largest city (after Sofia and Plovdiv), but also the largest city and resort on the nation’s Black Sea coast. Due to its geographical location Varna’s local economy is driven mainly by tourism, with 61% of net revenue for the city being generated in trade and tourism. According to the Ministry of Tourism in Bulgaria, more than one million tourists chose Varna as their holiday location last summer. Revenues from their collective vacations during the first seven months of 2016 exceeded BGN 235 million (€120 million), which is a 23% increase when compared to the same period in 2015. During the first seven months of 2016, Varna welcomed 901,455 passengers, up 22% from the 737,488 which it handled during the same seven months of 2015. This result therefore shows an approximate correlation between the increase in passengers at the airport and the revenue generated from overnight stays in the region.

1.69 million passengers in 2016

Last year Varna handled 1.69 million passengers, up by around 21% when compared to 2015, a year in which 1.40 million flew through the airport. When reviewing the past decade with regards to traffic growth, 2016 was indeed the best year. Last year Varna was the fourth-fastest growing airport in Europe (in the 1-2 million passenger category) according to anna.aero’s European Airport Traffic Trends Database, with only Doncaster Sheffield (up 46%), Cluj-Napoca (27%) and Timisoara (26%) seeing better results.

Looking back at traffic statistics for Varna before 2007, it has only experienced two years when passenger numbers were above 1.5 million (2005 and 2006). This means that 2016 was a record-breaking year for Varna in relation to passenger throughput. In the past decade Varna has witnessed three years in which passenger numbers declined, with traffic falling 3.1% in 2008, 15% in 2009 and 3.7% in 2011.

H1 2017 traffic up 15%

For the first six months of this year, Varna welcomed 574,939 passengers, up 15% when compared to the 499,737 it processed during the same period of 2016. The best month for growth during H1 2017 is April, with passenger numbers increasing by an impressive 56%. In July Varna delivered a 10% increase in passengers, with it handling 443,523 people. This means so far this year (January-July) the airport has handled just under 1.02 million passengers.

If we take Varna’s monthly passenger statistics for 2016 and place them in anna.aero’s Seasonal Variation in Demand calculator (SVID), it scores 123.74, which anna.aero refers to as a “Why bother opening in the off-peak?” rating. However, this score is an improvement on the 126.58 which it generated from its 2015 statistics. In 2017 it can be assumed that this score will be further reduced due to the opening of Wizz Air’s new base at the airport, which saw the introduction of six new year-round services to Dortmund, Eindhoven, Larnaca, Memmingen, Milan Bergamo and Tel Aviv, joining the airline’s existing services to Sofia and London Luton.

Varna becomes Wizz Air base #28

A few weeks ago Wizz Air opened its 28th base at Varna, stationing one A320 at the Black Sea airport. As a result of the carrier’s expansion from Varna, it is operating 252% more seats this summer than it did in S16. It also means that the ULCC has overtaken Bulgaria Air to become Varna’s biggest airline. Along with Wizz Air, a further seven airlines in Varna’s top 12 are reporting growth this summer, with four (highlighted in light green) indicating seat capacity reductions when compared to last year’s summer season.

The largest new airline at Varna this year is easyJet (14th largest). The carrier inaugurated services to the airport on 6 June in the form of a seasonal three times weekly service from London Gatwick. This route was then followed by a twice-weekly rotation from Berlin Schönefeld which began on 28 June. Outside of the top 12, along with the arrival of easyJet, one noticeable difference when compared to S16 is the growth from Europe’s third largest LCC – Norwegian – with it expanding its presence at Varna by an impressive 179% when compared to last summer. One factor contributing to this increase is the airline beginning flights from Helsinki on 1 July. The carrier also operates to Varna from Oslo Gardermoen and Copenhagen. Overall when we combine all airline operations together, seat capacity to Varna in S17 is up 29% when compared to S16.

Getting ready to welcome Ryanair

The expansion of Wizz Air and Norwegian, plus the arrival of easyJet, must have been factors for Ryanair’s decision to introduce itself to Varna’s airline line-up. From 29 October it will start a twice-weekly (Thursdays and Sundays) service to Varna from Brussels Charleroi. What is interesting about this route is that Ryanair is launching services during Varna’s off-peak season, meaning the Irish carrier will be the only airline this winter operating between Varna and Belgium. This summer the market is already served by TUIfly Belgium and Thomas Cook Airlines Belgium.

Looking ahead to S18, two routes that will be launching to Varna will be flown by Thomas Cook Airlines, with the UK leisure carrier planning new services from Birmingham and Manchester. Both of these routes are currently not being flown in S17 when referring to OAG schedules. Along with these UK additions, Germania will begin flights from Nuremberg starting on 4 July.


http://www.anna.aero/2017/08/29/varna-a ... 5-percent/
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Летище Варна

Мнениеот mashine1984 » 12 Сеп 2017 13:27

Числата за август

август 2017 (2016)
пътници 443.932 (404.222) +9,8%

януари-август 2017 (2016)
пътници 1.462.394 (1.305.677) +12,0%

http://www.fraport.com/content/fraport/ ... nglish.pdf
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта