BAMAKO (Reuters) - A German military helicopter assigned to the U.N. peacekeeping mission in Mali crashed in the West African nation's desert north on Wednesday, killing the two crew members, the German military said.
The Tiger helicopter crashed around midday about 70 km (45 miles) north of Gao, burning out completely with no survivors. The crash was reported by a second helicopter following in the mission.
"We have now certainty that two soldiers have given their lives in the service of our country," German Defence Minister Ursula von der Leyen told a news conference. The Germans were the first killed in combat since 2013 in Afghanistan, a military spokesman said.
Germany increased its commitment to the MINUSMA peacekeeping mission this year with the deployment of eight attack and transport helicopters and 350 additional soldiers to Mali where fighters with links to al Qaeda regularly target Malian soldiers and U.N. troops.
A German military officer in Berlin said there was no indication the helicopter had been downed by an attack.
"The reason for the crash is still completely open. There is no evidence at this point of any outside factors," Vice Admiral Joachim Ruehle, deputy inspector general of the armed forces, told reporters.
German military investigators will head to the scene on Thursday to search for the helicopter’s flight data recorder, he said.
FILE PHOTO: A German soldier from the UN contingent MINUSMA stands at Camp Castor in Gao, Mali April 5, 2016.
Michael Kappeler/Pool/File Photo
All routine flights by other Tiger helicopters will be suspended indefinitely, he said, and only flights deemed necessary for "life and limb" will be conducted.
Germany now has around 1,000 troops serving in Mali as part of MINUSMA and a separate European Union mission.
Helicopters are seen as key to MINUSMA’s mission in northern Mali where they help monitor the position of armed groups that are officially signatories to a U.N.-led peace process.
A Dutch helicopter crashed in 2015 and there is speculation about whether extreme heat and dust contributed to accidents. The mission has struggled to replace seven Dutch helicopters that were withdrawn this year.
The crash comes at a politically sensitive time in Germany with just weeks to go to a national election in which Chancellor Angela Merkel is seeking a fourth term.
Merkel's Social Democratic challengers have raised questions about increasing military spending to reach a NATO target of 2 percent of economic output, and blocked plans for leasing an armed drone to support troops, for instance in Mali.
Four years after a French-led military intervention drove Islamist fighters from cities and towns they seized in 2012, northern Mali remains racked by violence, and attacks have made MINUSMA the world's deadliest U.N. peacekeeping mission.
Руски самолет "Ан-в" се е разбил в района на Балашиха, съобщава ТАСС. При инцидента са загинали двама души.
По време на авиошоу в близост до Москва самолетът е изпълнявал така наречената "мъртва примка" , която е фигура от висшия пилотаж. Предполага се, че пилотът не е успял да се справи с управлението на самолета по време на сложната маневра, което е довело до трагичния край.
Стана ясно, че на борда на самолета е имало двама души - пилотът Дмитрий Евгениевич и фотожурналистът Борис Тилевич.
По думите на ръководителя на пресцентъра на ДОСААФ на Русия Игор Филимонов самолетът неочаквано е загубил надморска височина и се е разбил в земята.
Инцидентът е станал по време на авиошоу, посветено на 70-годишнината от създаването на самолета "Ан-2". При разбиването на машината няма пострадали хора и нанесени щети на земята.
Според Филимонов самолетът не е бил на ДОСААФ. Въпреки това пилотът Дмитрий Евгениевич бил един от най-опитните пилоти.
Предполага се, че при първите индикации за инцидента, пилотът е насочил самолета далеч от зрителите.
Руски медии съобщиха за инцидент по време на военните маневри "Запад 2017", в който боен хеликоптер Ка-52 обстрелва район със зрители. Това е станало в Ленинградска област в неделя или понеделник, вероятно на полигона "Лужский", като има унищожени автомобили и двама души са в болница с тежки наранявания, твърди "Федерал прес", цитиран от "Дневник".
Причините не са известни, а според изданието 66.RU това е станало малко преди пристигането на президента Владимир Путин на полигона.
"Летяха към целта, оставаха около 500 м и по бойно задание се включва въоръжението, но нещо е станало, може би е дало накъсо и ракетите сами са излетели. Било е някаква тренировка преди демонстрация, пострадали са по-скоро журналисти", казва източник на 66.RU.
Фонтанка.ру показва видеозаписи на инцидента, публикувани в интернет сутринта на 19 септември. На кадрите се вижда поразена военна свързочна техника и според изданието около камиона се е образувал паркинг, включително на цивилни автомобили. Инцидентът се разследва от военните.
Екипажът на руския Су-24 е загинал при аварията на писта в Сирия, съобщава ТАСС.
Причината може да е "техническа неизправност на машината", коментира руското министерството на отбраната.
Руският бомбардировач е катастрофирал и излязъл от пистата при излитане.
"На 10 октомври, при извършване на ускорение за излитане от летище Хмеймим в Сирия за изпълнение на бойна мисия, машина Су-24 е излязла от пределите на пистата и е катастрофирал. Екипажът не е имали време да катапултира и е загинал", съобщава министерството.
"Според доклада от мястото на катастрофата, причина за аварията може да бъде техническа неизправност на машината", добавя министерството на отбраната. Няма други разрушения на мястото на инцидента.
A aviation incident recently occurred in the airspace above Sofia. An ATR-72-200 passenger plane used by Air Serbia lost parts in flight, the Aviation Herald reported. According to the publication, the incident occurred on November 26, 2017, while the information just became public.
The Bulgarian Aircraft Accident Investigation Unit (AAIU), which is part of the Ministry of Transport in Sofia, is treating this as a serious incident. The investigation is ongoing.
According to the report, the ATR-72-200 was supposed to fly passengers from Sofia to Belgrade, as flight no. JU-172. It took off and the pilots climbed to an altitude of 10,000 feet, when a noise was audible from the back of the plane. Also the aircraft’s frame was vibrating.
Due to the obvious issue with the ATR, the crew decided to return to Sofia Airport shortly after takeoff. Twenty minutes after its departure, the aircraft landed on that airport’s only runway. Everyone aboard was unharmed.
The report mentioned says, the Serbian ATR-72 lost part of its structure in flight, while it was vibrating.
Air Serbia uses three ATR-72-200s. They can carry 66 passengers at a cruising altitude of 7,600 metres and a speed of up to 510 kilometres per hour. In the aviation industry, ATR-72s are known as reliable work horses, which are widely used for commuter flights.
The last serious incident in Bulgaria’s airspace occurred in October, when an Airbus A320 owned by Bulgarian Air Charter lost an engine in flight. There are two ways of losing engines. In this case, it did not detach from the aircraft, but stopped working.
A aviation incident recently occurred in the airspace above Sofia. An ATR-72-200 passenger plane used by Air Serbia lost parts in flight, the Aviation Herald reported. According to the publication, the incident occurred on November 26, 2017, while the information just became public.
The Bulgarian Aircraft Accident Investigation Unit (AAIU), which is part of the Ministry of Transport in Sofia, is treating this as a serious incident. The investigation is ongoing.
According to the report, the ATR-72-200 was supposed to fly passengers from Sofia to Belgrade, as flight no. JU-172. It took off and the pilots climbed to an altitude of 10,000 feet, when a noise was audible from the back of the plane. Also the aircraft’s frame was vibrating.
Due to the obvious issue with the ATR, the crew decided to return to Sofia Airport shortly after takeoff. Twenty minutes after its departure, the aircraft landed on that airport’s only runway. Everyone aboard was unharmed.
The report mentioned says, the Serbian ATR-72 lost part of its structure in flight, while it was vibrating.
Air Serbia uses three ATR-72-200s. They can carry 66 passengers at a cruising altitude of 7,600 metres and a speed of up to 510 kilometres per hour. In the aviation industry, ATR-72s are known as reliable work horses, which are widely used for commuter flights.
The last serious incident in Bulgaria’s airspace occurred in October, when an Airbus A320 owned by Bulgarian Air Charter lost an engine in flight. There are two ways of losing engines. In this case, it did not detach from the aircraft, but stopped working.
Изтребител МиГ-29 от състава на полските ВВС се разби днес, 18 декември 2017 г. Пилотът се е катапултирал успешно и е без опасност за живота.
Инцидентът е станало около 17,15 часа местно време. Изтребителят е бил в процес на кацане, когато е изчезнал от радарите. Пилотът не е съобщил за никакви проблеми на борда. Машината е паднала на около 15 km от центъра на град Минск Мазовецки, край когото се намира 23-та тактическа авиобаза, където се базира ескадрила МиГ-29.
Поради ниската облачност не е излетял спасителен вертолет, въпреки, че базата разполага с такъв в лицето на W-3. 28-годишният пилот се е приземил в гора на около 2 km и е бил открит около час и половина по-късно с фрактури на крайниците от лесничеи, участващи в издирването.
Разбилият се изтребител е направил малък пожар в същата гора, който е бил потушен. Явно летецът се е катапултирал малко преди падането на самолета, защото е намерен недалеч от разбилия се изтребител.
По инцидента се води разследване. За сега не се съобщават версии за причините.
По неофициална информация, авариралата машина е с борден номер 67. Тя е била сред оригинално доставените 12 изтребителя в периода юли 1989 – октомври 1990 г.
Това е първия загубен МиГ-29 на полска служба за над 28 години служба.
Назад към Авиация + Авиационни новини
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта