Daya написа:Не бях разбрала, че седейки и чакайки в бонуса също се трупат точки.
За съжаление в иначе подробното описание на правилата не е достатъчно наблегнато на този момент...
Daya написа:Ще ми помогне ли, ако играя някакви компютърни игри на подобен принцип и какви? Освен куестове, други не играя. Предполагам, че повечето хора, преминали Wombat, имат години опит в играене на CS, WOW и други стратегичски игри.
Някои имат, други не. Има хора, които за първи път сядат на компютър и изкарват отлични резултати. Както и такива, които размазват противниците си в мрежова игра, но не се справят добре с WOMBAT. Естествено има и компютърджии/геймъри, които се представят отлично.
Само да вметна, че CS е multiplayer FPS, а WOW - MMORPG
Стратегии бих нарекъл по-скоро C&C, StarCraft, HoMM, Civ ...
Може да се спори доколко а) игрането на стратегии може да помогне за по-добро представяне в WOMBAT или б) доброто представяне в и афинитетът към стратегиите е признак, че човек притежава качествата за справяне с WOMBAT. Лично аз клоня към б), но може и да бъркам.
Игри на подобен принцип не знам да има. Един от особените моменти в WOMBAT е елементът на скука (седиш и гледаш в екрана, без да правиш нищо), който пък се избягва в игрите. Дори и да откриеш нещо "подобно" и да станеш "професионалист" в него, това не ти гарантира нищо. Ако имаш опит с тенис на маса и тенис на корт, ще ме разбереш.
WOMBAT е проектиран така, че ако разбереш добре правилата, имаш търсените качества и си в добра кондиция (не си недоспал, махмурлия, не страдаш от любовна мъка и т.н.), можеш да се справиш без друга подготовка. Обръщам внимание, че играта е по-стара от част от кандидатите. Когато започнаха да я използват, компютрите в България бяха рядкост.
Та така. Не пречи да поиграеш някой ATC симулатор или пък стратегия (включително походова), но не очаквай чудеса.
Daya написа:Още нещо си споних, че не ми е ясно. Самолетите вървят по координатната система и завиват накъдето си решат. За някои можеш да видиш траекторията им 1 или 2 пъти. Има ли по-ефективен начин да предвидя сблъсък от това да видя траекторията на един, да я запомня и, когато вече са много близо един до друг с някой самолет (на една линия), да маркирам предвиден сблъсък? Доколкото успях да разбера, няма начин да знам всеки един накъде ще завие (и дали ще завие) в последния момент, а в условията пишеше, че ако маркирам сблъсък, който е вече очевиден, получавам много малко точки. Как да го маркирам преди това? Предполагам, че ако сменя цвета на даден самолет, който обаче се окаже, че няма да се сблъска с другия (поради завой на единия от двата), няма да получа точки, понеже е излишна намеса.
Единственото, което си спомням по темата, е (цитирам по памет) "Ако това (основтата игра) беше всичко, то WOMBAT щеше да е много лесен и всички щяха да изкарват високи резултати." Основната игра е доста лесна, но необходимостта от често превключване между нея и бонус игрите, както и значителното моментно натоварване по време на бонус игрите, са нещата, които могат да те препънат.
Daya написа:И, като изчезне самолет, ако съм била в бонус, шансовете ми да го открия бързо са малки. Винаги го откривам, но бавно, защото трябва първо да видя каква му е била траекторията и да тръгна по нея. Пропуснала ли съм някакъв по-бърз метод? Да запомня 2-3 траектории наизуст в началото например и да се надявам да изчезне самолет от запомнените?
В идеалния случай трябва да запомниш всички траектории и превключвайки между основната и допълнителната игра да си обновяваш картината в главата. Така, когато някой изчезне, ще знаеш горе-долу къде да го търсиш. Целта на играта е да превключваш често (но да стоиш при основната игра за кратко) и да се ориентираш в обстановката бързо.