Пловдив се превръща в карго център на България чрез новите терминали на летището
„Обърнали сме голямо внимание на това какви са възможностите на летището и региона да привлекат дейности, свързани с превоз и обработка на товари. Работата, която се извършва на един летищен карго терминал е силно специфична и е свързана със сериозни инвестиции. За да се вложат средства в такава дейност, се изисква много добро проучване на пазара за превоз на стоки по въздух. От данните, с които разполагаме се вижда, че тези превози се увеличават всяка година. Смятаме, че те са налични и за Летище Пловдив, но не се използват.
За да направим инвестиция и то значителна, сме проучили внимателно този пазар. Имаме много добри контакти и сътрудничество с някои от големите оператори в карго превозите по въздух. Един карго терминал може да бъде построен в различна форма и да притежава различни параметри и предназначение. Няма да бъде сериозно, ако ние направим избор без предварително съгласуване със специалисти в конкретната дейност. Мога да кажа, че има значителен интерес към Летище Пловдив за обслужване на карго полети, дори и само от гледна точка на географското му разположение. Поради тази и ред други причини, сме предвидили промяна в генералния план на летището, която създава възможност за изграждане на още два карго терминала, освен предвидения в сегашния план”, обясни управителят на консорциума инж. Владимир Зайков. Той разказа още, че въвеждането на летищни карго полети през Пловдив е важно и от друга гледна точка.
Край Пловдив вече заработи интермодалният терминал на гара "Тодор Каблешков", който съчетава шосеен и жп транспорт. Изграждайки и терминала на летището, ще се прибави към това и въздушния транспорт.
Така карго рингът ще бъде затворен, а в Пловдив ще може да се обслужват превози по три вида транспорт – шосеен, жп и въздушен. Зайков обръща внимание и на това, че Европейската комисия налага след 2020 година ограничения за превоз на стоки по шосе.
По този начин ще има една завършена интермодалност, съчетаваща три вида транспорт, която ще се окаже ключова за постигане на по-добра конкурентоспособност на региона.
Припомняме, че „Консорциум Летище Пловдив” и обединението между „Хайнан груп” и „Пловдив Еърпорт Инвест” са двата кандидата за 35-годишната концесия на пловдивския аеропорт.
В програмата на пловдивското обединение е заложено в пъти над 35 милиона евро инвестиции, разкриване на десетки работни мести, изграждането на няколко карго терминала, ежедневни пътнически полети до цяла Европа.
.....и още по темата,тук:
https://trafficnews.bg/plovdiv/news/85700/