mashine1984 написа:Toni написа:И на мен, особено това изречение: "Во многом благодаря именно новому двигателю российский Т-50 сможет конкурировать с американским F-22."
Руснаците сами си признават, че са само 15-20 години назад. Фъ-22 не се произвежда от 2011...
+1000
Ердоган поиска ревизия на договор от 1923 г., уреждащ границите с България и Гърция Турският президент не посочва в какъв формат си представя ревизията на международно споразумение, по което страна са няколко държави, включително Великобритания, Италия, Румъния, Сърбия и Япония. Текстът, с който понякога се урежда положение, съществуващо фактически от десетилетия, формално определя границите на Турската република след разпадането на Османската империя.
Това включва и българо-турската граница, макар България да не е страна по договора.
http://www.dnevnik.bg/sviat/2017/12/07/3092882_erdogan_poiska_reviziia_na_dogovor_ot_1923_g_urejdasht/
Правителството ще ремонтира всички стари казармиПремиерът Бойко Борисов и вицепремиерът и военен министър Красимир Каракачанов са обсъдили днес на среща казуса с поддръжката на транспортните самолети "Спартан", премиерът е поискал и ремонт на казармите. Това обясни пред журналисти в парламента Каракачанов като подчерта, че в армията има не малко проблеми и не малка част са свързани с пари, съобщава БНТ.
Темата за самолетите "Спартан" е една от темите, която коментирахме, тъй като всяко едно техническо средство, в случая "Спартан"- ите, също имат своя ресурс, след което трябва да се направи договор за тяхната поддръжка /сегашният договор за поддръжка е изтекъл по-рано тази година и все още не е подписан нов - бел.реп./. Премиерът е настоял да се намери решение, да се отиде към сключване на договор. Разговори вече сме водили, има определени виждания по офертата, разясни военният министър.
Каракачанов определи като "интересен" въпросът за включване на "Рафал" към изтребителите, за които да отправим оферта за закупуване, но с изричното уточнение, че ще го отнесе към ВВС. Въпросът обаче е до пари, тъй като френските изтребители са много скъпи за нас - около 100 млн. евро единият. Други изтребители са на половин цена, допълни вицепремиерът.
По принцип аз смятам, че писмата трябва да бъдат изпратени до максимален брой фирми и държави, но да има по-голямо съревнование, отсега мога да ви кажа, че някои от самолетите са изключително скъпи, не са по нашите възможности посочи той.
Борисов държал още следващата година да се отделят необходимите средства за ремонт на казармите. МО, по думите на Каракачанов, разполага само с част от парите. Министърът разясни също, че средното увеличение на заплатите на военнослужещите от догодина ще е средно с 10-11 процента.
https://offnews.bg/politika/pravitelstv ... 70840.html+ 1001
В момента от трите закупени машини Спартан лети само един /до началото на следващата година/Заради липса на средства- разполагаме с 3 Кугара.
http://www.mediapool.bg/bulgaria-nyama- ... 72845.htmlТрябва да се припомни, че КВР на един двигател РД-33 е около €1,4 млн. Тоест само осигуряването на двигатели за 10 изтребителя (като предположим, че другите пет ще летят с двигателите от договора сключен през 2016 г.), може да глътне около 55 млн. лева. Без да борим необходимостта от КСА-2, както и други части и консумативи.
Не е за пренебрегване и заканата на САЩ да санкционира страни, които правят "съществени транзакции" с РСК „МиГ”, тъй като компанията попадна в най-новия списък със санкционирани компании.
Лесно е да се предположи, че ако въобще се стигне до реализация на намерението за сключване на рамково споразумение за ИЛП то ще бъде за по-малко самолети от заложените 15 броя. В противен случай ще трябва да се отпуска значително по-голям бюджет. Припомняме, че за 2018 г. са заделени едва 26 млн. лева за поддръжката на МиГ-29.
При всички случаи резултатите от преговорите ще са интересни.http://aeropress-bg.com/news/bulgaria/5027-мо-търси-рамково-споразумение-за-интегрирана-логистична-поддръжка-за-миг-29
...скоро може да възникне и проблем с ВАЗЕЛИНА