Airport News

Re: Airport News

Мнениеот skyviewer » 06 Яну 2018 14:49

Жалко! Защо не го дадоха на китайците ,с огромен авиационен опит!? И каква е тази процедура 9/девет /месеца,
27 кандидата с 25 подадени оферти !? Абе тези нямат ли държавна мафия !?

http://www.beg.aero/admin_images/meni_d ... d77ac8.pdf

https://www.capital.bg/biznes/kompanii/ ... siiata_na/
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Airport News

Мнениеот Пароль » 18 Апр 2018 21:49

Air Serbia considering Niš service
“Ms Mihajlović added, "If we want Niš Airport to develop and compete effectively against Sofia, Skopje and Pristina, it needs further investment in a very short time-frame".
Niš Airport handled 84.894 passengers during the first quarter of 2018, up 28.2% on the same period last year. It anticipates welcoming 450.000 travellers in 2018 and has projected strong growth over the coming period, with up to 650.000 passengers expected in 2021.
http://www.exyuaviation.com/2018/04/air-serbia-considering-nis-service.html
ХМ! Конкуренция ...
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Airport News

Мнениеот europeandj » 19 Апр 2018 07:44

Пароль написа:Air Serbia considering Niš service
“Ms Mihajlović added, "If we want Niš Airport to develop and compete effectively against Sofia, Skopje and Pristina, it needs further investment in a very short time-frame".
Niš Airport handled 84.894 passengers during the first quarter of 2018, up 28.2% on the same period last year. It anticipates welcoming 450.000 travellers in 2018 and has projected strong growth over the coming period, with up to 650.000 passengers expected in 2021.
http://www.exyuaviation.com/2018/04/air-serbia-considering-nis-service.html
ХМ! Конкуренция ...


Да бе... Конкуренция... :lol: :lol: :lol:
Ер Сърбия нито могат да предложат по-ниски цени, нито пък дестинации, до които няма как да стигнеш от София евтино.

Аз съм ползвал летище Ниш за полет до Братислава, въпреки че в същия ден имаше София - Братислава на същата цена. Просто ей така за статистиката го направих и съжалих. Изживяването не е никак приятно. Огромни опашки на Калотина, после в Сърбия ограничения 40-60 и полицаи навсякъде, Летището е малко, старо, грозно и дори нямаше климатик, отношението на персонала, гранични служби и т.н. е по-лошо от това на българския персонал и още куп други неща.

Иначе добра амбиция от тяхна страна да го развиват. Тяхната държава бая се стопи откъм територия и ако имат второ добре развито летище населението ще има лесен достъп до авиационната услуга. Това е и един пример какво не прави нашият т.нар. "Национален превозвач". Директни редовни международни полети нямат от никое друго летище освен София, а според мен би се отразило добре на Варна, Бургас, а защо не и Пловдив да имат по няколко директни международни линии.
Изображение
Аватар
europeandj
супер спотър
 
Мнения: 762
Регистриран на: 04 Авг 2012 17:57
Местоположение: Пловдив (PDV/LBPD)

Re: Airport News

Мнениеот amcho » 19 Апр 2018 10:00

europeandj написа:
Пароль написа:Air Serbia considering Niš service
“Ms Mihajlović added, "If we want Niš Airport to develop and compete effectively against Sofia, Skopje and Pristina, it needs further investment in a very short time-frame".
Niš Airport handled 84.894 passengers during the first quarter of 2018, up 28.2% on the same period last year. It anticipates welcoming 450.000 travellers in 2018 and has projected strong growth over the coming period, with up to 650.000 passengers expected in 2021.
http://www.exyuaviation.com/2018/04/air-serbia-considering-nis-service.html
ХМ! Конкуренция ...


Да бе... Конкуренция... :lol: :lol: :lol:
Ер Сърбия нито могат да предложат по-ниски цени, нито пък дестинации, до които няма как да стигнеш от София евтино.

Аз съм ползвал летище Ниш за полет до Братислава, въпреки че в същия ден имаше София - Братислава на същата цена. Просто ей така за статистиката го направих и съжалих. Изживяването не е никак приятно. Огромни опашки на Калотина, после в Сърбия ограничения 40-60 и полицаи навсякъде, Летището е малко, старо, грозно и дори нямаше климатик, отношението на персонала, гранични служби и т.н. е по-лошо от това на българския персонал и още куп други неща.

Иначе добра амбиция от тяхна страна да го развиват. Тяхната държава бая се стопи откъм територия и ако имат второ добре развито летище населението ще има лесен достъп до авиационната услуга. Това е и един пример какво не прави нашият т.нар. "Национален превозвач". Директни редовни международни полети нямат от никое друго летище освен София, а според мен би се отразило добре на Варна, Бургас, а защо не и Пловдив да имат по няколко директни международни линии.


Ер Сърбия в момента са в процес на преструктуриране и съкращаване на разходи, премахване на по-старите им 30г. самолети както и спирането на по-нерентабилни линии. Вече се заплаща за кейтъринг, както и за чекиран багаж. Явно, този бутиков модел не беше сполучлив.
Що се отнася до Ниш, наскоро имаше голям протест понеже централното правителство реши да поеме изцяло контрола на летището обявявайки, че регионалното правителство, не е в състояние да ръководи летището. Като цяло е добре да се развива региона, понеже е сравнително беден.
Ироничното е, че Суис спряха полетите до София и ги замениха с тези до Ниш, линията се оказа доста сполучлива, понеже има огромна сръбска общност в Швейцария.
Уиз пък прекратиха полетите чрез до Айндховен през март и като гледам май Дортмунд е на ход през края на октомври.
Райън Ер, явно са добре за сега.
There's always a reason to fly...

Изображение
Аватар
amcho
супер спотър
 
Мнения: 1829
Регистриран на: 31 Дек 2007 18:03
Местоположение: По света у и нас

Re: Airport News

Мнениеот mashine1984 » 19 Апр 2018 11:46

Serbia to limit airport growth outside Belgrade

Serbia will cap passenger growth at its secondary airports on a temporary basis as part of the 25-year concession agreement for Belgrade Nikola Tesla Airport with France's VINCI worth 1.2 billion euros. Despite initially denying that limitations would be imposed on the number of travellers outside the capital, the Serbian government has now admitted that figures will be confined to one million passengers for each airport in the country within a 230 kilometre radius of Belgrade until Nikola Tesla Airport reaches twelve million travellers per year. However, the government argues it is unlikely for any secondary airport to get to this figure before the country's busiest achieves its target. Conversely, VINCI would be either subject to a cut in its annual concession fee to the state or the concession itself would be extended past the 25-year period, Zoran Ilić, the Assistant Minister for Air Transport at the Ministry for Construction, Transport and Infrastructure, told the "Aljazeera Balkans" network.

The move could limit growth at Niš's Constantine the Great Airport, which last year handled 331.582 passengers. The city has been hit by a wave of protests over the government's plan to take over the airport's operations from local authorities. However, the state maintains that Niš will continue to develop under its management and is unlikely to reach the million passenger mark before Belgrade welcomes twelve million travellers in one year. According to estimates published by Niš Airport last year, it anticipates handling 650.000 passengers in 2021. On the other hand, VINCI has set a target for Belgrade to welcome at least seven million travellers per year by 2024 and ten million by 2030.

On the other hand, the Serbian Minister for Construction, Transport and Infrastructure, Zorana Mihajlović, has rebuked her assistant and noted that limiting airport growth has not been formalised as part of the concession agreement, which will be made public upon the financial close of the deal sometime between September and November. In a statement, Ms Mihajlović said, "Every airport in Serbia should and must develop in line with market conditions. The concession agreement for Belgrade Airport states the need for "consultations" with the concessionaire only and exclusively until Nikola Tesla Airport reaches twelve million passengers per year and if any other airport within a radius of 150 to 230 kilometres handles over one million travellers per year. However, it is of utmost importance to note that both conditions must first be met for this to happen". She added, "Based on all the analysis we have carried out, such a scenario will not occur because Belgrade Airport will be handling twelve million passengers per year long before Niš welcomes its millionth traveller in a single year. Despite this, in the event that Niš reaches one million before Belgrade handles twelve million, Serbia has no obligation to automatically pay out any damages to the concessionaire. In such case, the government will have a duty to explain and prove to the concessionaire that the figures were achieved as a result of objective market trends which have no affect on Belgrade Airport, thereby avoiding any compensation or an extension of the duration of the concession".


http://www.exyuaviation.com/2018/04/ser ... tside.html
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Airport News

Мнениеот europeandj » 19 Апр 2018 13:13

Абе тези малоумни ли са? Що са глупост да потискаш едно летище, за да може друго да работи. Мирише много здраво на корупционна схема тук... Няма нищо по-хубаво от това да имаш много на брой макар и малки летища, които да подпомагат регионалното развитие. Освен това винаги е най-добре пазара сам да си свърши работата и сам да определи кое летище колко пътници ще има. :axe: :axe: :axe:
Не че и при нас не може да се говори за умишлено потискане на едно летище, но не и толкова явно и директно, и като цяло несъпоставимо :rolleyes:
Изображение
Аватар
europeandj
супер спотър
 
Мнения: 762
Регистриран на: 04 Авг 2012 17:57
Местоположение: Пловдив (PDV/LBPD)

Re: Airport News

Мнениеот amcho » 19 Апр 2018 18:10

europeandj написа:Абе тези малоумни ли са? Що са глупост да потискаш едно летище, за да може друго да работи. Мирише много здраво на корупционна схема тук... Няма нищо по-хубаво от това да имаш много на брой макар и малки летища, които да подпомагат регионалното развитие. Освен това винаги е най-добре пазара сам да си свърши работата и сам да определи кое летище колко пътници ще има. :axe: :axe: :axe:
Не че и при нас не може да се говори за умишлено потискане на едно летище, но не и толкова явно и директно, и като цяло несъпоставимо :rolleyes:


Напълно съгласен! Това е най-странното правителствено решение, което бях чувал. Е как няма да "лъха" на корупция при положение, че французите платиха над 1 милиард евро за това летище и сърбите веднага свалиха гащите. А кога ли ще ти ги направи тези 12 милионна самия Белград, не знам. При положение, че Уиз едва имат само 3 базирани самолета там примерно.
Просто петлите се бояха да не би да отдадат летище Ниш на друг концесионер, който би могъл да генерира по-голям пътникопоток и по този начин по-лесно да си гарантират 12-те милионна пътника по договор ако не се лъжа.
У нас, от както Фрапорт взеха морските летища - те вече генерират 43% от целия пътникопоток в България и още тепърва да видим какво ще стане с китайците в Пловдив. За Горна О-ца не се знае, но поне знаем, че ще имат по-дълга писта, което не е никак зле като новина. Само София остана без концесионер, за сега...
There's always a reason to fly...

Изображение
Аватар
amcho
супер спотър
 
Мнения: 1829
Регистриран на: 31 Дек 2007 18:03
Местоположение: По света у и нас

Re: Airport News

Мнениеот skyviewer » 20 Апр 2018 12:46

amcho написа:
europeandj написа:Абе тези малоумни ли са? Що са глупост да потискаш едно летище, за да може друго да работи. Мирише много здраво на корупционна схема тук... Няма нищо по-хубаво от това да имаш много на брой макар и малки летища, които да подпомагат регионалното развитие. Освен това винаги е най-добре пазара сам да си свърши работата и сам да определи кое летище колко пътници ще има. :axe: :axe: :axe:
Не че и при нас не може да се говори за умишлено потискане на едно летище, но не и толкова явно и директно, и като цяло несъпоставимо :rolleyes:


Напълно съгласен! Това е най-странното правителствено решение, което бях чувал. Е как няма да "лъха" на корупция при положение, че французите платиха над 1 милиард евро за това летище и сърбите веднага свалиха гащите. А кога ли ще ти ги направи тези 12 милионна самия Белград, не знам. При положение, че Уиз едва имат само 3 базирани самолета там примерно.
Просто петлите се бояха да не би да отдадат летище Ниш на друг концесионер, който би могъл да генерира по-голям пътникопоток и по този начин по-лесно да си гарантират 12-те милионна пътника по договор ако не се лъжа.
У нас, от както Фрапорт взеха морските летища - те вече генерират 43% от целия пътникопоток в България и още тепърва да видим какво ще стане с китайците в Пловдив. За Горна О-ца не се знае, но поне знаем, че ще имат по-дълга писта, което не е никак зле като новина. Само София остана без концесионер, за сега...

Моля пишете "китайци" в кавички- иначе,как може да се възприеме 10% участие ( и то - непарично).Има лице - Асен Василев,което е представено като:
-НОВИЯТ СОБСТВЕНИК НА ЛЕТИЩЕ ПЛОВДИВ /в негово присъствие,на самото летище/.
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Airport News

Мнениеот Пароль » 20 Апр 2018 14:17

А-а-а-а ... , лице, значи! :D
http://forum.bgspotters.net/viewtopic.php?f=1&t=141&p=116428#p116428
А какво казва "лицето" за ориза в купата - има ли, няма ли? Има ли друго освен ориз или е само "магия"!? Или, вместо ориз, са сложени трици и съответно, вместо китайци, ще дойдат други ...
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Airport News

Мнениеот skyviewer » 21 Апр 2018 07:13

Пароль написа:А-а-а-а ... , лице, значи! :D
http://forum.bgspotters.net/viewtopic.php?f=1&t=141&p=116428#p116428
А какво казва "лицето" за ориза в купата - има ли, няма ли? Има ли друго освен ориз или е само "магия"!? Или, вместо ориз, са сложени трици и съответно, вместо китайци, ще дойдат други ...


Тук може да прочетеш за УМИШЛЕН ФАЛИТ /т.е.чисто присвояване на капитали/:
https://www.24chasa.bg/Article/1839527
http://www.segabg.com/article.php?sid=2 ... 0019985008
https://www.blitz.bg/ikonomika/falira-b ... 19390.html
http://www.segabg.com/article.php?id=640837

P.S. Моля извинявайте за off topic ,но това , под статията ,ми направи впечатление:

UK директор 28 Август 2013, 20:57 До коментар [#1] от ЖАЛКО

Вярно е, че всеки ден фалират фирми, но обикновено не завличат кредиторите си, защото имат активи, надвишаващи или поне равни на задълженията към кредиторите. Когато нетната стойност на активите на някоя компания стане отрицателна, всеки неин директор е длъжен да обяви това и да поиска обявяване в несъстоятелност. Който (а) има такова задължение, но (б) не го изпълни и (в) от това произтичат вреди за трети лица, той извършва престъпление и подлежи на наказателно преследване. Случаят с нашето момче Василев - велик мениджър-иноватор, служебен спасител на българската икономика, "харвардският възпитаник" (всъщност учил-недоучил) - изглежда е точно такъв, съставомерен. Освен подсъдим по наказателно дело хасковският гений може да се окаже и ответник по гражданско дело, ако кредиторите решат да предявят към него иск за недобросъвестно управление (mismanagement), за груба небрежност (gross negligence), за умишлено увреждане (wilful missconduct) или за комбинация от всичките. Извод: импортна калинка, от най-наглите.

иванчо 28 Август 2013, 21:35
Някой знае ли дали тоя Асен Василев е на Васко Василев от КАТ Хасково сина? Малко будала като баща си изглежда.Шапкарска му история

https://www.blitz.bg/ikonomika/falira-b ... 19390.html

...и още факти за ''китайците'' и Директора в Центъра за икономически стратегии и конкурерентноспособност

https://www.capital.bg/politika_i_ikono ... ichen_hub/
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Airport News

Мнениеот skyviewer » 30 Апр 2018 18:07

София ще е най-близката столица до най-голямото летище в света

София може да стане най-близката столица до най-голямото летище в света след като стане факт проектът на Турция за ново мегалетище край Истанбул, първият етап от което се очаква да бъде открит през октомври.

След като то започне да действа, ще има повече възможности за пътуване от София до стотици точки на света, трафикът в българското въздушно пространство ще се увеличи, а това означава, че страната ще има повече приходи, а и ще бъдат разкрити нови работни места, показа допитване на "Дневник" до български експерти. И макар че инициативата за международен въздушен транспортен хъб очевидно й е иззета, България ще черпи ползи дори и от това, че е най-близо до турския мегапроект.

След като новото летище започне да действа, ще има по-голям капацитет за връзки между балканските столици, коментира в отговор на въпрос на "Дневник" вицепрезидентът на Турските авиолинии (Turkish Airlines) за Източна Европа и Балканите Емре Меневше. Имаме много работа в региона и той е важен за нас, увери експертът на националния превозвач на Турция като уточни, че компанията поставя на първо място близостта до Турция и търговско-икономическите отношения .

Сегашното летище на най-големия турски мегаполис Истанбул - "Ататюрк", вече е надхвърлило капацитета си с 68 млн. пътници годишно и държавата, уловила тенденцията за преориентиране на пътникопотока от САЩ на Изток, си е поставила за задача да влезе в топ 10 на света по брой пътници до 2023 г., когато страната ще отбележи 100-годишнината от провъзгласяването на републиката, коментира Меневше.

Какво печели България от турския мегапроект

През октомври ще бъдат открити първият терминал и три писти, кулата и станцията за зареждане. До 2028 г. се очаква да влязат в експлоатация общо 6 писти, 4 терминала, а цялото летище ще обслужва 200 млн. пътници годишно по над 350 дестинации и ще разкрие 225 хил. работни места. За сравнение сега летище "Ататюрк" обслужва около една трета от планирания брой пътници.

"Откриването на новото летище на Истанбул в Турция ще се отрази изключително положително на България. Това ще увеличи трафика над въздушното ни пространство, което ще доведе до повече приходи към държавата", коментира пред "Дневник" генералният директор на BULATSA Георги Пеев. Той увери, че българските ръководители на полети вече сe подготвят за новото предизвикателство, като за целта бяха проведени тренировъчни симулации в реално време в тренажора на "Авиационния учебен център" на BULATSA за въвеждане на системата AMAN (Arrival Manager) за подреждане на кацащите самолети за новото летище. Експерти от двете страни участват в интензивни работни срещи и до края на месец август ще бъдат финализирани и подписани оперативните процедури и подготвени тренировъчни упражнения за ръководителите на полети. В процес е и подписването на договор между BULATSA и доставчика на аеронавигационно обслужване на Република Турция - DHMI, за инсталирането в двете оперативни зали на система AMAN (Arrival Manager) за подреждане на кацащите самолети.

Сътрудничеството на двете служби означава и повече работни места в България. "Това е и една от основателните причини BULATSA да продължава да набира кандидати за професията ръководител на полети", подчерта Пеев.

България трябва да се възползва от опита на Турция и да развива софийското летище като свързващо (хъб) и това трябва да бъде главно условие на концесията, коментираха за "Дневник" от Асоциацията на българските авиокомпании. Според организацията навлизането на ниско разходните авиокомпании в България предизвика значителен ръст на пътническите превози от София до точки в Европа и обратно, но вероятно скоро ще се достигне до насищане, а и ще бъде възпряна от изчерпването на капацитета на летищата в София и Бургас. Затова, за да стимулира пътническите превози страната трябва да реализира идеята за хъб аналогично на новото летище в Истанбул, летищата в Персийския залив и Баку.

Новата възможност ще насърчи и туристопотока към Турция и транзитния трафик. Всяка година Турция е посетена от 32 млн чужди туристи като като българите са 1.8 млн. - близо 6% от всички, а в последните години броят им се увеличава, коментира пред български журналисти експерт Турските авиолинии (Turkish Airlines). Всяка година Истанбул е посетен от 27 млн. туристи, 7 млн. отн които са транзитни пътници, сочат данните на турската страна.

..........

https://www.dnevnik.bg/biznes/2018/04/3 ... ome_layer2

...леле, пак сме на далавера.Някой ПАК изперка :D
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Airport News

Мнениеот Toni » 30 Апр 2018 23:41

skyviewer написа:София ще е най-близката столица до най-голямото летище в света

...леле, пак сме на далавера.Някой ПАК изперка :D


Анкара е по-близо ;)
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Airport News

Мнениеот skyviewer » 01 Май 2018 13:26

След нашествието на калинките ,започнаха и концесионните съмнения:

https://www.youtube.com/watch?v=MIpbeS5DDQ0
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Airport News

Мнениеот alex_2 » 01 Май 2018 16:16

чак пък и че ще се открият нови работни места в България ми се струва доста пресилено изказване.. Ще се увеличи броят на диспечерите ли?!

Но евала на турците, че толкова бързо го построиха, немците примерно се изложиха с Берлин Бранденбург, което седи вече 6 години празно. Четох скоро изказване, че даже нищо чудно да го съборят и да се построи наново, защото като го пуснат след 2 години (най-рано), капацитетът вече ще му бъде изчерпан.
Изображение
alex_2
супер спотър
 
Мнения: 1375
Регистриран на: 15 Авг 2009 10:21

Re: Airport News

Мнениеот skyviewer » 01 Май 2018 17:00

Не забравяй,че това са намерения на родни чиновници.Докато се осъществи пълния капацитет на истанбулското летище, турския FIR ,може да граничи с нов европейски FIR /окрупнен/ :D

https://www2.bulatsa.com/sofia-acc.html

http://www.eurocontrol.int/news/simulat ... -real-time

http://publications.europa.eu/webpub/ec ... 8-2017/bg/

Както е казано, ще стане,
Со кротце, со благо и со малце кьотек...

Ако България не се промени, не я чака нищо добро

Атаката срещу ценностите и правилата на ЕС става все по-нетърпима. И е ясно, че каквото и да се случи оттук нататък, Съюзът вече няма да е същият. За България това означава едно: ако не се промени, не я чака нищо добро.

Проблемът е стар, но става все по-болезнен. А решението, витаещо отдавна във въздуха, сега очевидно е на път да се материализира. След ден Европейската комисия официално ще предложи получаването на средства от фондовете на ЕС да се обвърже със спазването на неговите правила и с изпълнението на общите му решения. Предложението вероятно ще получи подкрепата на мнозинството страни-членки - най-вече на онези, които внасят в бюджета повече, отколкото получават. Но със сигурност ще срещне яростна съпротива сред някои от останалите.

http://www.dw.com/bg/%D0%B0%D0%BA%D0%BE ... a-43603115
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 19 госта

cron