md11 написа:Истинският проблем е, че България Еър прави дъмпинг на цените и на капацитета. Тарифите са се сринали до нива, които не сме виждали от години. Разбира се, тарифите ще бъдат много скъпи, веднага щом Wizz спре пътя.
Като цяло ми се струва, че цените на България Ер не са паднали драстично, а относно капацитета - те и преди си имаха по няколко полета на ден.
Тарифата им с чекиран багаж за двупосочен билет е към 186 лева. По-скоро разликата е, че от миналата година вече има тарифа само с ръчен багаж, която действително е по-ниска - така за двете посоки става към 118 лева.
Избрах случайни дати за края на месеца, когато на България Ер цените са горните, а на Уиз - 133 лева за двете посоки (без багаж, разбира се).
Разликата основно идва от това, че при националния превозвач има опция за три полета в този ден - 7:15, 14:45 и 19:45 (а има дни и с късен полет в 23:40), докато Уиз има само един вечерен 20:25, тоест всеки, който пътува по работа, трябва да пристигне предния ден и да нощува във Варна, което не е особено удобно.
БГ Еър обикновено летят с Е190 или А319 до Варна, а Уиз - с А320 и даже по-често с А321, тоест за да запълнят толкова седалки, цените им трябва да са значително по-ниски при по-неудобното разписание (а в моя пример са даже по-високи), което за тях едва ли е изгодно.