Летище Пловдив

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 02 Авг 2018 18:42

Продължават изцепките и на журналистите и на общинарите:

1) Тотев: Писна ни някой друг да ни казва какво трябва да се случва с летище Пловдив
Аеропортът работи вече 9 години благодарение на Община Пловдив, каза кметът
 13:10, 02.08.2018

Два коментара под статията, но красноречиви!

Тотюв
Как се не накраде дебил гейберски!

Ленин
Дайте го на общината за да го продаде Тотев на брат си какво толкова

2) Община Пловдив взима летището, а след това пише план за управлението му
Официално поискаха аеропорта от Министерство на транспорта
 14:02, 02.08.2018


"Официално Община Пловдив поиска собствеността върху Летище Пловдив. Всички групи в Общинския съвет, с изключение на „Съюз за Пловдив”, подкрепиха искането към Министерство на транспорта за 100% от акциите на „Летище Пловдив” ЕАД. Въпреки че общинските съветници подкрепиха решението, по-голямата част от тях бяха изненадани от внезапно появилото се искане на градските власти.
Кметът Иван Тотев не присъства на дебатите, като на общинарите отговаряше ресорният зам.-кмет Розалин Петков. Към него бяха изстреляни редица въпроси като: Защо това решение се вкарва в последния възможен момент? Как общината ще управлява аеропорта? Има ли финансов ресурс за това? Розалин Петков изтъкна, че предложението влиза в извънреден порядък, тъй като процедурата за придобиването на акциите е дълга, а предстои ваканционния период на институциите.
Според него загубите от 1 млн. лв. годишно на аеропорта е нещо, което общината може да си позволи. А и тепърва ще се направи концепция за развитието и управлението му.
Преди да си тръгне от сесията, кметът Иван Тотев заяви: „Ето, китайците дойдоха, пихме бира, видяхме ги, а нищо не стана”, каза Тотев. Той призна, че не е водил разговори с Министерството и все още няма информация какво се случва с процедурата.
„Приемете го това решение, като пожелателно. Ние не знаем дали Министерството на транспортът ще ни даде летището, но това е ясен сигнал, че нещо трябва да се направи. Дори ако трябва да побързат и да подпишат договор за концесията с втория участник”.
Ако се стигне до ситуация, в която Община Пловдив си вземе летището, кметът не изключи вероятността самата Община да проведе процедура по концесия.
„Представям си летище Пловдив работещо, с много полети от и за Европа”, каза още Тотев (бележка моя) - и натежаха още повече торбичките под очичките!)".
А коментарите са още по-красноречиви!:
напушен
Значи общината може да си позволи един милион загуби???? От нещо от което по цял ЕС се печели??? Мисля, че е време да се ритат задници до пловдивския и софийския затвори. Самозабравиха се.
Ванина
Защо кмета изведнъж толкова му домиля за летището? Къде беше общината през всичките тези години, до като се руши всичко и се гонят можещи и знаещи хора? Как така изведнъж кмета се сети, че догодина сме европейска столица и ще дойдат едни пари от Европа и трябва да се усвоят? ЕЙЙЙЙЙ...Кметче, народа не е толкова прост!!! Градолюбец мамин!!!
Смях
Няма такава държава. Първо го взима и после пише план. Това е поредната схема на Асен Василев и ортака му. Защо преди няколко години когато летището имаше нужда от помощ, Кмета отказа да помогне. Няма по голяма измама от това сега общината да вземе летището. Ако министерството го позволят всички са за съд!
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 03 Авг 2018 14:41

ПИМК и "Тракия икономическа зона" още искат летище Пловдив

...
Офертата

Офертата за инвестиции на пловдивското обединение беше за 65 млн. евро. По отношение на концесионното плащане се предвиждаше 120 хил. лв. фиксирано възнаграждение и плаващо от 6% от приходите. Малко след подаването на офертите от "Консорциум Летище Пловдив" обясниха, че планират 60% от инвестициите да бъдат вложени още през първите пет години на концесията.

Пловдивският кандидат планира 500 метра удължаване на пистата, за да може тя да посреща и по-големи карго самолети. Идеята на местните компании беше да се изгради карго терминал, като след това да се намери специализирана фирма, която да го оперира, а след одобрение на нов генерален план на летището и на още един. По отношение на пътниците надеждите бяха в следващите 10 години те да достигнат 1 млн., а при достигане на максималния капацитет на настоящия пътнически терминал да се построи още един.""
...
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 03 Авг 2018 14:44

Странният случай с Летище Пловдив: Натресе ли някой аеропорта на кмета?
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 03 Авг 2018 14:47

Няма да отдават на концесия Летище Пловдив


Розалин Петков - зам.-кмет на Пловдив: Имаме тази възможност, затова го искаме, виждате 38 гласа "ЗА", общинският съвет реши и ще стане принципал на летището, няма проблеми да управляваме летището.

Дани Каназирева - съветник от "Съюз за Пловдив": Това прибързано взимане на решение на 2 август в извънреден порядък при открита концесионна процедура и то на прага на обявяване за спечелила пловдивска фирма, която ние самите сме гласували да подкрепим, ме кара да мисля, че има нещо друго и това предложение не е направено в тази зала.
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 07 Авг 2018 09:49

Я! "Китайците" се завръщат!?

На гол тумбак чифте канали и други големи работи

...
1. Втори гребен канал (той се повтаря от първия списък, но вече струва 12, а не 6 млн. лева(
2. Нов парк на 650 дка до Гребната база (20 млн.)

3. Общинско летище (80 млн.)

4. Дом на пловдивската опера (12 млн.)
5. Изцяло нова инфраструктура в Тютюневия град и нов артквартал по подобие на „Капана“ (6 млн.)
6. Реконструиран стадион „Пловдив“ (30 млн.)
7. Напълно обновен парк на Бунарджика (5 млн.)
8. Поне 6 многоетажни паркинга във всеки район (25 млн.)
9. Изцяло нов и напълно завършен булевард „Северен“ (30 млн.)
10. Нова пътна връзка от Скобелева майка до караулката на Асеновградско шосе (25 млн.)
11. Нова сграда на Математическата гимназия (20 млн.)
12. Нов басейн „Младост“ с олимпийски размери (12 млн.).
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 07 Авг 2018 10:44

Министерството на транспорта: Не сме получили нищо от Община Пловдив за летището (банков превод ли? :( - бел. моя)

Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 07 Авг 2018 22:18

Здравко Димитров: Решението за придобиване на Летище Пловдив е несериозно


"Според губернатора обаче се подхожда прибързано и необосновано към това намерение - първо да го вземем, пък после ще правим анализи. Това е малко несериозно, съмнявам се, че ако някой би вложил собствени пари, би подходил така, добави той.
По думите му, никой от участниците в процедурата за концесия на летището няма опит в тази дейност, а навлизаме в непознати територии.
„В Пловдив съсипахме общинския градски транспорт, а сега летище ще управляваме. Това не е като от пазара да си вземеш диня. Нека гражданите преценят сами доколко това е правилно“ – коментира Здравко Димитров".
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 07 Авг 2018 22:20


На електронна ни поща се получи Становище от Сдружение "Бизнесът за Пловдив", касаещо концесията на летище Пловдив. Публикуваме текста без редакторска намеса:

От името на своите членове, УС на Сдружение "Бизнесът за Пловдив“ изпрати днес, 7 август 2018 г., становище по казуса с летище Пловдив до Председателя на Народното събрание, Министър-председателя, Министъра на транспорта и Председателя на Общинския съвет - Пловдив.
Добре известно е, че Министерство на транспорта бе обявило търг за концесия на летището. Спечелилата търга китайска фирма се отказа и съгласно закона за концесиите и тръжните условия се очаква да бъде поканен за подписване на договор класирания на второ място в търга консорциум между "Тракия икономическа зона " и фирма "ПИМК", които са стабилни икономически субекти, ползващи се с добро име в Пловдив и страната. Това не се случва, а междувременно, вместо да се изпълнят законовите разпоредби, документите по тръжната процедура са свалени от сайта на Министерство на транспорта.
Прокараното като извънредна точка на сесията на Общински съвет в Пловдив на 2 август 2018 г. решение за отдаване на летище Пловдив за управление от общината говори за външен натиск, обслужва неясни за обществеността интереси и няма икономическа обосновка относно финансиране и развитие на летището с общинския бюджет.
СНЦ "Бизнесът за Пловдив“ оценява действията на общинското ръководство по казуса с летището като необмислени, необосновани и опасни за града.
Със становището Сдружението призовава Министерството на транспорта да спазва регламента и законовите разпоредби, а Общинският съвет в града да преразгледа своето решение в интерес на просперитета на града, което е кауза за членовете на организацията.

п.п. Може да се каже, че има обществен отзвук след 'спирането' на концесията.
ЧЛЕНОВЕ НА СДРУЖЕНИЕТО С НЕСТОПАНСКА ЦЕЛ “БИЗНЕСЪТ ЗА ПЛОВДИВ”
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Big G » 08 Авг 2018 15:02

Ново 20 или поредната неясна врътка. След Общинската, тази е на ниво МС. Прочетете т.6. На някой да му стана ясно за какво точно става въпрос или пък да е чувал за такова ДЪРЖАВНО ПРЕДПРИЯТИЕ?!? И какво е това ЕДНОВРЕМЕННО НАМАЛЯВАНЕ И УВЕЛИЧАВАНЕ НА КАПИТАЛА...??? Правят всякакви простотии, но не и да спазват процедурата за концесията. Да не би целта да им е да им писне на вторите и да се (ги) откажат?

Изображение
Started 1967.
Аватар
Big G
супер спотър
 
Мнения: 1536
Регистриран на: 01 Мар 2007 19:41
Местоположение: У дома

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Big G » 08 Авг 2018 16:51

Е този път поне, не съвсем.. По начина, по който го бяха написали човек да се чуди какво да си мисли. А ето каква била работата:
"ДП „Транспортно строителство и възстановяване“ ще ползва имот в гр. Аксаково, който представлява три етажа от сграда. Имотът е собственост на „Летище Пловдив“ ЕАД, но е с отпаднала необходимост за летищния оператор. С решението на кабинета едновременно се намалява и увеличава капитала на „Летище Пловдив“ ЕАД със стойността на правото на собственост върху недвижимия имот, в размер на 60 250 лева. Сумата е осигурена от други резерви на дружеството."
Става дума за имот в Аксаково, който и без това никога не е бил ползван от летището. Въпреки всичко, това ли им беше по-важно или решението за концесията. Да им имам приоритетите.
Started 1967.
Аватар
Big G
супер спотър
 
Мнения: 1536
Регистриран на: 01 Мар 2007 19:41
Местоположение: У дома

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 10 Авг 2018 18:27



За последните 6 години ПИМК са налели 326 млн. лева в дълготрайни материални активи

Процедурата за концесията на Летище Пловдив продължава да тъне в мистерия. Тишината в Министерството на транспорта продължава, самият аеропорт работи на сляпо, а Община Пловдив се намеси в бъдещето му.

Вчера от транспортното министерство ни отговориха, че все още нищо не е получено от Община Пловдив, като искане за летището. В същото време градската управа призна, че няма написана програма какво ще прави с летището и какви инвестиции планира там.

Според концесионните условия минималните инвестиции в аеропорта трябва да бъдат поне 35 млн. евро в срока на концесията. По време на представянето на програмата на консорциума, класиран след китайците, съставен от ПИМК, ТИЗ и КЦМ стана ясно, че тяхното намерения е за инвестиция няколко пъти над минималните изисквания.

Колко инвестиции е направил един от ключовите партньори в обединението между пловдивския бизнес за последните 6 години?

Компаниите, обединени около ПИМК, които включват транспорт и логистика, строителство и други дейности са инвестирали в дълготрайни активи близо 326 млн. лева в последните 6 години. В това число влиза техника, превозни средства, сгради, имоти и други. Справка дадена ни от компанията показва, че през 2012 година инвестициите в ДМА са 41,9 млн. лева. За следващите години са:

2013 год. – 66,58 млн. лева

2014 год. - 48,2 млн. лева

2015 год. - 98,09 млн. лева

2016 год. – 44,3 млн. лева

2017 год. – 26, 49 млн. лева

С други думи инвестициите, които могат да се направят на Летище Пловдив са съвсем във възможностите на единия от партньорите в консорциума. В същото време концесията бе дадена на неясен субект, който бе закачен за натрупалата милиарди дългове Хайнан груп. Въпросът е и какво може да си позволи Община Пловдив като инвестиции на аеропорта и от кой от важните инфраструктурни проекти би се лишила заради летището.

https://trafficnews.bg/broker/kolko-inv ... en-112259/
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 13 Авг 2018 21:35

Инж. Пламен Спасов: Без нас летището щеше да хване паяжини
Създаването на Фонда за развитие е проницателен ход, който спаси аеропорта


п.п. Пак "след дъжд-качулка"! За настоящето - студио Х!
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 16 Авг 2018 10:56



15.08.2018

"Консорциум Летище Пловдив",зад който стоят Тракия икономическа зона и ПИМК,държи на концесията на летище Пловдив и настоява,че след като т.наречените китайци отказаха да подпишат договор,е редно от транспортното министерство да ги определят за концесионер.
…………………

В Закона за концесиите след последната му редакция е записано,че при отказ на класирания на първо място кандидат за концесионер може да бъде определен вторият.Според"Консорциум Летище Пловдив" обаче важи старата редакция,която задължава концедента да подпише договор с втория участник.


https://www.plovdiv-press.bg/2018/08/15 ... %be%d0%bd/
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 16 Авг 2018 13:48

Баш след Голяма Богородица ли се публикуват такива неща!? Трябваше да изчакат имения ден на "Кепитъл груп" - Върбена (върбова) сряда!
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 16 Авг 2018 14:24

Абе на някои ,така им хареса да се правят на китайци ,че не им се излиза от роля…
Избираме победител с 50 Е капитал и “писмо за комфорт” - ангажимент за финансиране с много условия. Следва негов отказ.Вторият попада в нашата субективна оценка/ дали има или няма ГОЛЕМИ ХУБАВИ ОЧИ/...и не получава НИЩО :drinkers:

Остава да провериш,дали случайно застраховката ти не е в "ОЛИМПИК".Гледаш по TV -новините -някакви стачкуващи румънци против прокуратурни далавери.Миеш си зъбите и спокойно си лягаш.

… и понеже по нашите ширини се случват "странни работи" ,желателно е кандидат концесионерите да се допитат до подобен ЦЕНТЪР /да не ги врътнат в движение/ :

https://www.24chasa.bg/novini/article/6949305

P.S. Друго са си ДОБРИТЕ ЕВРОПЕЙСКИ ПРАКТИКИ ! Поне това беше шанса на тази концесия ,за която поради връщането на закона от Президента ,директно се приложи Европейската директива :D
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта

cron