Летище Пловдив

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 22 Яну 2019 20:58

Обслужените пътници за 2017 г. на летище Пловдив са 90 136.

Обслужените пътници за 2018 г. на летище Пловдив са 133 397.

Ръст: 48%

Товари:

2017 г. 627 770 кг.

2018 г. 521 090 кг.

Спад: 17%
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 12 Фев 2019 17:45

Както е казано тук ,трудно ще го затрият този град :

https://www.independent.co.uk/news/worl ... 57971.html

:D
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот bolero » 14 Фев 2019 20:58

От края на декември Ryanair пускат четвърти полет от Лондон Станстед до Пловдив и обратно в ден събота. Този полет е сутрешен от летище Станстед и е заложен до края на пролетното им разписание. :drinkers:
Изображение
bolero
спотър
 
Мнения: 24
Регистриран на: 30 Авг 2012 10:49
Местоположение: Plovdiv

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Big G » 15 Фев 2019 00:34

bolero написа:От края на декември Ryanair пускат четвърти полет от Лондон Станстед до Пловдив и обратно в ден събота. Този полет е сутрешен от летище Станстед и е заложен до края на пролетното им разписание. :drinkers:

Интересно решение при условие, че след излизането на Англия от ЕС, най-вероятно ще се стигне до визов режим. Иначе добра новина на фона на всичко лошо случващо се до сега на това летище.
Started 1967.
Аватар
Big G
супер спотър
 
Мнения: 1532
Регистриран на: 01 Мар 2007 19:41
Местоположение: У дома

Re: Летище Пловдив

Мнениеот apostol » 15 Фев 2019 00:37

Big G написа:
bolero написа:От края на декември Ryanair пускат четвърти полет от Лондон Станстед до Пловдив и обратно в ден събота. Този полет е сутрешен от летище Станстед и е заложен до края на пролетното им разписание. :drinkers:

Интересно решение при условие, че след излизането на Англия от ЕС, най-вероятно ще се стигне до визов режим. Иначе добра новина на фона на всичко лошо случващо се до сега на това летище.


Визи няма да има. просто ще е по-сложно остановяването там след 2020.
apostol
най-спотър
 
Мнения: 346
Регистриран на: 12 Мар 2008 19:48

Re: Летище Пловдив

Мнениеот concorde » 21 Фев 2019 13:25

Полетът снощи до Лондон е закъснял с няколко часа и излетял след 1:30 , а преди това е имало полет от Милано до Пловдив на Ryanair :shock:
Аватар
concorde
супер спотър
 
Мнения: 1047
Регистриран на: 07 Май 2013 16:13
Местоположение: Пловдив

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 08 Мар 2019 18:47

План за действие за държавни концесии
https://nkr.government.bg/FileBrowser/File?path=%D0%9F%D0%BB%D0%B0%D0%BD%20%D0%B7%D0%B0%20%D0%B4%D0%B5%D0%B9%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B8%D0%B5%20%D0%B7%D0%B0%20%D0%B4%D1%8A%D1%80%D0%B6%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5%20%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%86%D0%B5%D1%81%D0%B8%D0%B8%2F%D0%9F%D0%BB%D0%B0%D0%BD%20%D0%B7%D0%B0%20%D0%B4%D0%B5%D0%B9%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B8%D0%B5.pdf

2. Концесия за строителство на обект гражданско летище за обществено ползване Пловдив

Предмет на концесията
Концесия за строителство.

Обект на концесията
Гражданско летище за обществено ползване Пловдив - публична държавна собственост, с концесионна територия в размер 2 376 517 кв. м.

Максимален срок на концесията
35 години с опция за преразглеждане до максималното удължаване, допустимо от ЗК.

Строителство, което ще се възложи с концесията
Строителство по чл. 7, ал. 2, т. 2 от ЗК.

Услуги, които ще се възложат с концесията
Летищни услуги, които след получаване на лиценз за летищен оператор и на лицензи за оператор по наземно обслужване включват извършването на дейностите на летищен оператор, дейностите на оператор по наземно обслужване по чл. 48д, ал. 3, т. 2-7 от Закона за гражданското въздухоплаване (ЗГВ), както и функциите на летищна администрация;

 Извършване на дейностите по наземно обслужване по чл. 48д, ал. 3, т. 1, 8-11 от ЗГВ самостоятелно или чрез трети лица, получили необходимите лицензи, ако това е посочено в офертата.

Срокове за изпълнение на възложеното строителство
Ще се определят при извършване на подготвителните действия по ЗК.

Плащания от концедента
Не се предвиждат.

Концесионно възнаграждение (без ДДС)
Еднократно концесионно възнаграждение, фиксирано концесионно възнаграждение и променливо концесионно възнаграждение.
Прогнозна сума на еднократното и на фиксираното концесионно възнаграждение за максималния срок на концесията, без предвиденото удължаване – 4 350 000 лв.
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 08 Мар 2019 20:21

...остава да се изпълни ПЛАНА ,т.е да се открие концесионна процедура ,съгласно Европейското законодателство /а не съображенията на Световната Банка/ :D
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 11 Мар 2019 19:04

Казусът с Летище Пловдив отлежава в съдебните шкафове, държавата в патова ситуация
Вече 6 месеца от ВКС ненасрочват дата за делото за собствеността на пистата на аеропорта
https://trafficnews.bg/broker/kazusat-letishte-plovdiv-otlezhava-sadebnite-shkafove-134874/

Неяснотите около Летище Пловдив стават все повече, а надеждата за превръщането му в модерен европейски аеропорт, изгасва все повече. Вече 6 месеца няма никакво движение по делото, което е за собствеността на перона и други части от летището.
След решението на Апелативния съд в Пловдив, който присъди делото в полза на частника през октомври, юристите на Областна управа все още очакват дата за обжалването във Върховния касационен съд . Докато делото пък отлежава по съдебните шкафове, положението на аеропорта става все по-тежко откъм материална база.
От една страна държавата не може да инвестира в спорните терени, а от друга не може да се стартира и нова процедура по концесията заради делата.
Така новата концесия за летище Пловдив вероятно ще стартира през 2020 година и то, ако делото завърши в полза на Областна администрация, които водят битката.
Все пак дейността на летището заради делото не е засегната към момента.Причината е, че въпреки решението на двете съдебни инстанции, летището все още се стопанисва от „Летище Пловдив” ЕАД, което е изцяло държавна собственост. Така ще остане до становището на ВКС, която ако потвърди решението на окръжните и апелативните магистрати, терените ще отидат в частната компания „Летище Пловдив” АД.
Припомняме, че съдебната сага между държавата и компанията е още от 2015 година. Тогава летището спира да плаща наема от 20 000 лева на месец за ползване на перона и другите сгради, собственост на дружеството.

Как перонът на летището се оказа в частни ръце?

„Летище Пловдив” АД е уникална партньорска конфигурация, която може да послужи за христоматиен пример за това как се разсипва държавна структура.
Още през 1995 година държавата апортира сгради и техника и първоначално нейното участие в смесената фирма е 55 %, а три години по-късно делът е стопен на 36 на сто. През години с вдигането на капитала, акциите на държавата става все по-малко. Така от мажоритарен акционер тя се превръща в миноритарен, а голяма част от собствеността отива в „Летище Пловдив” АД, за сметка на държавното предприятие.
Години наред новото държавно дружество „Летище Пловдив” ЕАД плащаше наема за складовете и перона, докато държавата реши, че всичко това е тяхна собственост и започна да води дела.
Междувременно през 2009 година перонът на летището бе разширено значително от държавата , като на него бяха направени четири нови места за кацнали самолети.
Развоят на делото обаче мина катастрофално за държавните структури. Окръжният съд не само, че отхвърли жалбата на държавата, но на практика признава, че и новата част от перона трябва да е в ръцете на частника. В мотивите на съда е записано, че „Летище Пловдив” АД е носител на правото на собственост на перона за цялата му площ от 109 182 кв.м., включваща стара и нова част. Причината е, че дострояването на пистата сама по себе си не е довела до образуването на нов обект, а това води до присъединяването й към основния парцел.
Апелативният съд в Пловдив потвърждава делото на окръжните магистрати.
По време на делата обаче юристите на частната компания недвусмислено са се изказали, че тя ще търси пропуснати ползи от държавата за времето, в което тя е ползвала перона без наемни отношения. С други думи, ако ВКС потвърди решението на Апелативния съд, от „Летище Пловдив” АД, те могат да заведат дело за пропуснати ползи. Друг любопитен факт е, че точно преди държавната и частната фирма да приключат договорните си отношения, вторите са поискали 140 000 лева месечен наем,вместо плащаните 20 000 лева. Стъпвайки на това, от компанията може да заведат дела за милиони срещу държавата.

Кой е собственик на „Летище Пловдив”?

Компанията в началото е в ръцете на швейцарска фирма на покойния директор на "Кинтекс" Младен Мутафчийски, която всяка година прибираше тлъст наем като рентиер на нещо, било доскоро държавна собственост. Въпреки многократните преговори между държавата и него, до сделката за 8 млн. лева за откупуването на перона така и не се стига. След това дружеството попада в ръцете на издателя Иво Прокопиев, който по-късно го препродава на датска фирма. Следват няколко сделки, в които са замесени и офшорни фирми в Кипър, а в момента в борда на директорите са фирмата БК Проджект, Станислав Тачев и Анка Сарандева, последната е и представител на дружеството.
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 11 Мар 2019 19:08

Та, значи, според медиите, съдът присъдил перона на частниците… Вярно, ама пише в решението, че частниците трябва да го платят на държавата, въпросното разширение…А дали ще го платят!?
Това е измислен казус. Пише го в долното съдебно решение No 169 от 16.10.2018 година на ПАС и въпреки това съдът издава присъда, която очевидно е „отбиване на номера“!

„Установи се при на извършване на апорта перонът да е бил в първоначалния си вид при изграждането му през 1982г. с площ от 61752кв.м., както и през 2009г. въз основа на строителни книжа на името на Министерство на транспорта, Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ да е осъществено разширение на перона с площ от 47420кв.м. Установи се между старата и новата част на перона да съществува визуална разлика, поради различно изпълнената конструкция и материали, но двете части да са свързани помежду си по начин, че перонът да се използва като единно съоръжение, без да са физически отделени на място. При това положение, противно на доводите на жалбоподателя, старата и новата част на перона не съставляват функциониращи и използваеми самостоятелно съоръжения, а към съществуващия перон е присъединена чрез осъщественото от държавата разширение част по начин, че е увеличен неговия обем и двете формират единно съоръжение. Това обосновава приложимост на хипотезата на чл.97 от ЗС относно придобиването на правото на собственост върху присъединената част от собственика на главната вещ, за който възниква задължение за обезщетяване на собственика на присъединената. Презумпцията на чл.92 от ЗС, на която се позовава жалбоподателят, е оборена от установената собственост на ответника върху старата част на перона, придобита отделно от държавната земя, върху която той е изграден, като се има предвид и, че двете части на перона нямат статут на отделни самостоятелни вещи на правото на собственост. Хипотезата на чл.95,ал.2 от ЗС, за евентуалното приложение на която настоява жалбоподателят, касае възникване на нова вещ в резултат на изработването й с чужди материали, а в случая не се касае до нова вещ, а до съществуваща, чийто обем е увеличен чрез присъединяване.
Обсъденото дава основание да се приеме процесният перон да е собственост на ответника, чието отричане посредством предявения иск е неоснователно и същият правилно е отхвърлен с обжалваното първоинстнационно решение, което следва да се потвърди. „
http://www.apelsad-pd.bg/spravki/dela/SDGod/0063d818/37391718.htm
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 12 Мар 2019 00:06

Иво Проданов: Без добро летище няма истински туризъм
2018-а бе годината на излъганите очаквания за хотелиерите и ресторантьорите в Пловдив
11.03.2019 | 13:20
“Какво очаквате от ключовата 2019 година и Пловдив като Европейска столица на културата?
- Безспорно ръст. Но летището или по-скоро затихващите му функции много ни орязват надеждите.
Пловдив би могъл да е силен в уикенд туризма, фестивалния и културния туризъм. Но за това ни трябва добро летище наблизо. В момента чуждестранните, платежоспособни и любознателни туристи кацат в София и ги водят на турове, еднодневни предимно, до Пловдив, а после продължават по други дестинации. Тоест ние не ги използваме пълноценно. А можеш​е да е обратно ​- да кацат в Пловдив и да отиват да разглеждат столицата за ден или два.”

И още:
https://www.marica.bg/ivo-prodanov-bez-dobro-letishte-nqma-istinski-turizym-Article-194802.html
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот concorde » 05 Апр 2019 18:59

Германският президент да не си тръгна от Пловдив за Германия , че в 18:20 видях да излита нещо , а на радара не се показа ?
Аватар
concorde
супер спотър
 
Мнения: 1047
Регистриран на: 07 Май 2013 16:13
Местоположение: Пловдив

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Rosen85 » 05 Апр 2019 22:55

concorde написа:Германският президент да не си тръгна от Пловдив за Германия , че в 18:20 видях да излита нещо , а на радара не се показа ?

Според Radarbox24 е точно така:
https://www.radarbox24.com/data/mode-s/ ... 1274053157
Макар и да пише, че полетът е от София, при приближаване се вижда, че е излетял от Пловдив.
После пък от Берлин е отлетял и кацнал в Бон.
Rosen85
най-спотър
 
Мнения: 365
Регистриран на: 09 Ное 2015 02:55

Re: Летище Пловдив

Мнениеот concorde » 21 Апр 2019 15:34

WTF ? Кой е този шегаджия ?
Изображениеlocate nearest gas station
Аватар
concorde
супер спотър
 
Мнения: 1047
Регистриран на: 07 Май 2013 16:13
Местоположение: Пловдив

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 21 Апр 2019 16:01

Абревиатурата на някой ЕКСПЕРТНО ПРЕЦЕНЕН КОНСОРЦИУМ в Република Пунта Мара , като този :

http://horeweek.com/konsortsiumat-s-uch ... e-plovdiv/

...та понеже около това летище се лее само смях и ПРОСТОТИЯ ,ето още малко:

Български стартъп купи Летище Пловдив

ПЛОВДИВ - След дълги години на неуспешни опити за концесия на Летище Пловдив, български технологичен стартъп "ЛетниПадни" е успял да затвори сделка за собствеността на летището.

Финансирането от 2 милиона лева е осигурено от американски Venture Capital фонд управляван от Уорън Бюфет, потвърдиха от "Българска агенция за инвестиции".

Визията на стартъпа за Летище Пловдив е то да бъде развивано с нови технологии, роботи и изкуствен интелект без диалект. В бизнес плана на стартъп компанията присъства още построяването на втори терминал за набиращия популярност нискотарифен превозвач "МайнаЕър".

До построяването на новия терминал основната дейност на летището ще са транспортни превози за клиенти от индустриална зона Тракия.

В отговор на наше запитване представители на американския VC фонд отговориха, че решението да финансират подобен амбициозен български стартъп е обявеното от министъра на Икономиката Горанов премахване на корпоративния данък в България.

"Възможността да инвестираме в стартъп, който ще може догодина да използва цялата си печалба за развитие на бизнеса си и увеличаване на заплатите на служителите е модел, който в Естония отдавна доказаха, че работи" - споделя Уорън Бюфет.

Едно е сигурно - догодина Пловдив няма да помни, че е бил "Столица на Културата", но ще има високо технологично летищи, благодарение на българската стартъп среда.

https://www.nenovinite.com/ne/politika/ ... te-plovdiv
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта