Летище Пловдив

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 12 Май 2019 07:58

Следващия път ,търси Цветан Цветанов за апартамент /гледай да не е на молитвена закуска/.Той е по прехвърляниятя.Щеше да прехвърля летище Пловдив на общината /при непрекратена концесионна процедура/ ,ама не стана . За един апартамент ,мисля че ще стане :D

http://www.aeropress-bg.com/news/bulgar ... 0%BD%D0%B0

...и да е Жива и Здрава - Лаура Кьовеши !
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1371
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 12 Май 2019 13:18

След излитането на правителствения самолет от летище Пловдив се появи актуална публикация:

Специално за завода на "Фолксваген" аз поканих германския президент, имах много ползотворни разговори с него и с водената от него делегация, подчерта държавният глава. "Изрично по мое настояване посетихме водещо немско предприятие в района на Пловдив, за да може чрез немските медии да стигне до широката немска общественост посланието, че нашият модел на икономическо сътрудничество е успешен, че България е надеждна и перспективна дестинация", добави той.

https://www.24chasa.bg/novini/article/7448093
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1371
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 13 Май 2019 08:02

...под вещото РЪКОВОДСТВО на ПАРТИЯТА и държавата - Опять обосрались!

Летище Пловдив на червено

За първите три месеца на 2019-а броят на пътниците е намалял почти двойно спрямо същия период на миналата година

Летище Пловдив е на червено от началото на годината. Това сочи отчетът за финансовите показатели на дружеството за периода януари-март 2019 г. За първото тримесечие на годината броят на обслужените самолети е бил 350 спрямо 510 за същия период през 2018 г., което е намаление с над 30 процента. Според заложения план дружеството е „гонело“ 690 самолета. Респективно на това с 20 процента е намаляло и зареденото авиационно гориво - 853 тона, спрямо 1073 тона година по-рано.


Почти двойно е намалял и броят на пътниците, преминали през аеропорта (януари-март 2019 г.) - 29 048, спрямо 51 146 (януари-март 2018 г.). За първите три месеца на 2019 г. приходите от авиационни услуги също бележат спад ​-намалението е с 91 хил. лв., или почти 25 на сто. С над 30 процента на минус са и приходите от търговска дейност - от 320 000 лв. на 212 000 лв. Завишение има единствено на приходите от оперативна дейност с 2,74%.

От отчета е видно, че на фона на занижените приходи има увеличение на разходите със 107 хил. лв., което представлява ръст от 9,92% спрямо предходния период. Най-съществено е увеличението на разходите за външни услуги. Това се дължи на сключен договор с РД ПБЗН МВР (Пожарната)-Пловдив в последно тримесечие на 2018 г., по силата на който летището плаща по 70 хил. лв. на месец.


Като цяло финансовите показатели за периода януари - март 2019 г., сравнен със същия година по-рано, показват загуба от над 13 хил. лв. Според запознати отрицателните резултати на аеропорта се дължат, от една страна, на по-слабия чартърен зимен сезон 2018/2019 г, както и на спиране на полетите до Милано и Брюксел от нискотарифния превозвач Райънер. Те стартираха през октомври 2017 г. и бяха преустановени от 1 ноември 2018 г. Имало очаквания да бъдат подновени и включени в лятното разписание на Летище Пловдив от 1 април тази година, но до момента няма такива планирани полети. Аеропортът обслужва единствено редовната линия до Лондон, както и чартъри на авиокомпаниите S7, Thomas Cook, Arkia. Относно стопираната концесия на Летище Пловдив от Министерство на транспорта съобщиха, че докато не приключи концесионната процедура със софийското летище, която в момента е на ход, няма да се обявяват други.

https://www.marica.bg/letishte-plovdiv- ... 07845.html


Даже са си намерили причини за НЕКAДЪРНОTO УПРАВЛЕНИЕ : Според запознати отрицателните резултати на аеропорта се дължат, от една страна, на по-слабия чартърен зимен сезон 2018/2019 г, както и на спиране на полетите до Милано и Брюксел от нискотарифния превозвач Райънер. Те стартираха през октомври 2017 г. и бяха преустановени от 1 ноември 2018 г. Имало очаквания да бъдат подновени и включени в лятното разписание на Летище Пловдив от 1 април тази година, но до момента няма такива планирани полети. Аеропортът обслужва единствено редовната линия до Лондон, както и чартъри на авиокомпаниите S7, Thomas Cook, Arkia. Относно стопираната концесия на Летище Пловдив от Министерство на транспорта съобщиха, че докато не приключи концесионната процедура със софийското летище, която в момента е на ход, няма да се обявяват други.

Тук директора на Борда на аеропорта - Дедев ,привлича нови полети и пътникопоток, за да не е Летище Пловдив на червено :axe:

https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv ... ska-868914



...и да е Жива и Здрава - Лаура Кьовеши !
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1371
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Friedrich » 15 Май 2019 19:59

Big G написа:
concorde написа:От 21.08 до 23.10 Tailwind Airlines започват чартърни полети от Анталия до Пловдив .

По-скоро от Пловдив до Анталия. Ще видим. Туроператора е BG и има условие за всеки полет - минимум 100 рах.


Имате ли информация кой е туроператора?
Friedrich
кандидат спотър
 
Мнения: 5
Регистриран на: 23 Фев 2019 20:40

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Big G » 15 Май 2019 22:44

Friedrich написа:
Big G написа:
concorde написа:От 21.08 до 23.10 Tailwind Airlines започват чартърни полети от Анталия до Пловдив .

По-скоро от Пловдив до Анталия. Ще видим. Туроператора е BG и има условие за всеки полет - минимум 100 рах.


Имате ли информация кой е туроператора?

Ето ти инфото
http://www.abax.bg/?cat=702
Started 1967.
Аватар
Big G
супер спотър
 
Мнения: 1503
Регистриран на: 01 Мар 2007 19:41
Местоположение: У дома

Re: Летище Пловдив

Мнениеот concorde » 15 Май 2019 22:58

Аватар
concorde
супер спотър
 
Мнения: 1013
Регистриран на: 07 Май 2013 16:13
Местоположение: Пловдив

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Big G » 15 Май 2019 23:24

concorde написа:И тук има:
https://www.toptravels.bg/pochivka/6177 ... 2-55+.html

Основния агент е Абакс, които дават пакетите си и на други агенти с цел увеличаване на мрежата за да могат по-лесно да ги продадат.
Started 1967.
Аватар
Big G
супер спотър
 
Мнения: 1503
Регистриран на: 01 Мар 2007 19:41
Местоположение: У дома

Re: Летище Пловдив

Мнениеот concorde » 16 Май 2019 08:49

:smt023
Аватар
concorde
супер спотър
 
Мнения: 1013
Регистриран на: 07 Май 2013 16:13
Местоположение: Пловдив

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 17 Май 2019 14:14

https://www.parliament.bg/pub/PK/339493954-05-19.pdf

Питане
Относно съоръжението Летище Пловдив
Дата 11/04/2019
Входящ номер 954-05-19
Адресат Росен Желязков, Министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията

Вносител
* АТАНАС ИВАНОВ ТАШКОВ

* ЗАПРЯН ВАСИЛЕВ ЯНКОВ

* КИРИЛ БОЯНОВ КАЛФИН

Вид на отговора устен
Статус отговорено
Планирана дата на отговор 19/04/2019
Дата на отговор Отговорено в зала на 17/05/2019
Текст на питането
* Изтегли
Текст на отговор

п.п. "* Изтегли" се е загубило някъде...
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1927
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 17 Май 2019 15:22

Интересно: ГЕРБ-ери ,питат ГЕРБ -ер ,по всяка вероятност ,активирани от Баш - ГЕРБ -ер.

Може да се e появил някой крупен китайски инвеститор ,като този:

https://www.youtube.com/watch?v=YX_507N ... e=youtu.be
Последна промяна skyviewer на 18 Май 2019 06:36, променена общо 1 път
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1371
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Пароль » 17 Май 2019 17:39

Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1927
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Big G » 17 Май 2019 19:33

Пароль написа:До два месеца Желязков подновява концесията на "Летище Пловдив"
http://www.banker.bg/upravlenie-i-biznes/read/do-dva-meseca-jeliazkov-podnoviava-koncesiiata-na-letishte-plovdiv?fbclid=IwAR1KwWneW2Lnu7oG5yW-39jQwjWIHWoJrFK_EwYBS686tH8RT4PB_Omxd4g

Да, бе, да. Да предположим, че все пак стане, освен *китайци* :wink: надали ще има други. Кой читав потенциален кандидат вече ще им повярва след случилото се миналата година.
Started 1967.
Аватар
Big G
супер спотър
 
Мнения: 1503
Регистриран на: 01 Мар 2007 19:41
Местоположение: У дома

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 20 Май 2019 19:40

Поредната соросоидна БОЗА :

Летищни концесии до дупка

Очертава се концесионирането на летището в Пловдив да е доста по-трудно начинание, най-малкото защото желаещи почти няма. При първия опит оферти подадоха само два претендента – споменатото обединение начело с „Хайнан“ и местния консорциум, съставен от "Тракия икономическа зона" и транспортната компания ПИМК. След провала на процедурата интерес прояви единствено пловдивската община.

Кой е собственик на частното "Летище Пловдив" АД?

Компанията в началото е собственост швейцарска фирма на покойния директор на "Кинтекс" Младен Мутафчийски. Той отказва да продаде перона на летището на държавата, която му предлага 8 млн. лева. През 2007 г. бизнесменът Иво Прокопиев придобива мажоритарния пакет на акционерното дружество. Три години по-късно Прокопиев прехвърля своя дял на датското "Нордик еърпорт инфрастракчър Ей Пи ЕС". Следват още няколко сделка, включително с кипърски офшорки, за да се стигне до сегашния момент, в който в борда на "Летище Пловдив" АД са Станислав Тачев и Анка Сарандева. Сарандева е представител на дружеството "БК Проджект", което пък е собственост на "АПОСТОЛОВИ ПАРТНЕРС".


http://www.banker.bg/upravlenie-i-bizne ... i-do-dupka

..и попадаш на още една днешна статия:

Иво Прокопиев (Алфа финанс, Икономедиа)

Баща му Георги Прокопиев е член на БКП от 1966г. През 1969г. той започва работа в УБО (Пето управление на ДС). Стартира като волнонаемен и стига до чин „капитан“. Първо е лесничей, а след това зам.-директор и директор на ловно стопанство „Воден“ край Разград. Прокопиевстарши бързо се превръща в любимец на главните ловци в Републиката – Тодор Живков и Пенчо Кубадински, а похвалите към него са както морални, така и материални. „Воден“ е любимата ловна резиденция на Живков, в която чест гост е съветският лидер Леонид Брежнев. А рамо до рамо с комунистическите диктатори е и бащата на Иво Прокопиев. През 1984г. Георги Прокопиев е повишен в чин „лейтенант“, назначен на длъжност „старши разузнавач“ при трети отдел на Пето управление на ДС (УБО) и прехвърлен като директор в ловно стопанство „Мазалат“ (Габрово). Но има и черни петна – няколко години по-рано (през 1977г.) бащата на Иво Прокопиев е наказан за „недобро стопанисване“ и „неправилно разходване“ (тоест далавера, явно крушата не пада по-далеч от дървото), но дебелите му връзки с Живков и Кубадински го спасяват от разжалване и затвор. Сиреч – младият Иво е пораснал на коленете на всесилния Пенчо Кубадински от Политбюро на БКП, дължи кариерата си на комунистите и ДС (на 22 години собственик на вестник, на 28 горд притежател на подарен от Костов завод за 150 милиона), а днес лъже, че е прозападен бизнесмен, продемократичен издател и прореформаторски политик.

https://blitz.bg/analizi-i-komentari/ka ... 74897.html


...а за това ,дебилите ,просто изпадат в амок :

Писмо до Борисов: Не прекратявайте концесията за Летище Пловдив

Ето пълния текст на писмото:

УВАЖАЕМИ Г-Н БОРИСОВ,

Във връзка с разпространеното съобщение от 4 октомври 2018 г. от Дирекция „Връзки с обществеността и протокол“ на Министерството на транспорта информационните технологии и съощенията и обявеното намерение на министър Росен Желязков да предложи на Министерския съвет да прекрати процедурата за концесия на летище Пловдив, считаме за необходимо да Ви представим нашето становище.

Считаме, че изложените аргументи в прессъобщението са неверни, юридически некоректни и сочат липсата на разбиране за процедурата, предмета, целта и изпълнението на държавните концесии. Ако тези аргументи бъдат приети от Вас ще доведат до незаконосъобразно решение, което ще увреди обществения и държавен интерес.

Според министър Росен Желязков процедурата трябва да бъде проведена в съответствие с новия закон за Концесиите, защото спрямо сключения концесионен договор за летище Пловдив за срок от 35 години ще се прилагат правилата на отменен закон, а не правила на новия закон и правилата на Европейския съюз в областта на концесиите.

На първо място тази позиция на Министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията ще доведе до явна непоследователност в решенията на Министерски съвет. Тези съображения можеха да бъдат изтъкнати и при приемането на Решение 203 от 2 април 2018г. за определяне на концесионер на летището Обединение (консорциум) между „Хайнан“ и „Пловдив Еърпорт Инвест“. Към момента на вземане на това решение на Министерски съвет новият Закон за концесиите е в сила (влиза в сила от 3 януари 2018 г.). За нас остава необяснимо защо двамата участници в процедурата са третирани различно в процедурата. Ние сме убедени, че спазвайки принципите на прозрачност, равнопоставеност и недопускане на дискриминация, уредени както в отменения Закон за концесиите (чл.23), така и в новия закон (чл.4), всички участници в концесионната процедура трябва да бъдат поставени при равни условия. За съжаление предложението на Министъра в тази посока нарушава тези принципи.

На второ място, не споделяме съображението на Министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията, че към бъдещия концесионен договор Обединение "Консорицум Летище Пловдив" ще се прилага отменения Закон за концесиите. Това съображение не отразява правилата на разпоредбите на §4 и §5 от новия Закон за концесиите. Там много ясно е определено действието на новия Закон за концесиите към концесионните договори, сключени след неговото влизане в сила. Договорът за концесия по настоящата процедура ще се сключи след влизане в сила на Закона за концесиите, поради което към него безспорно ще се прилага новия Закон за концесиите, съобразен с разпоредбите на Директива 2014/23/ЕС на Европейския парламент и на Съвета от 26 февруари 2014 година за възлагане на договори за концесии. Още повече, че Министерски съвет е в правото си да съобрази съдържанието на концесионния договор с всички изисквания на новия Закон за концесиите. Отделно от това, напълно невярно е, че концесионният договор за срок от 35 години ще се подчинява на уредбата на отменения Закон за концесиите. Изпълнението на договора се регулира от закона, действащ към датата на сключване на договора, а именно новия закон за концесиите и държавата ще контролира изпълнението му, съгласно всички нови изисквания. Следва да се отбележи, че Директива 2014/23/ЕС е публикувана в Официалния вестник на ЕС на 28.3.2014, а съгласно нейния чл.54, тя влиза в сила на 20 – тия ден след публикуването й. Следователно, тази Директива е действала и регулирала концесионните процедури, проведени и към стария закон за концесиите, като е без значение, че Република България по-късно е хармонизирала националното законодателство. Правото на ЕС има предимство пред вътрешните правила.

Тези аргументи нямаше как да бъдат чути, защото в нарушение и на двата закона за концесиите (отменен и действащ) ние не бяхме допуснати до етап за потвърждаване на офертата или евентуално нейно подобрение.

На последно място, предложението на Министъра е в нарушение на Закона за концесиите и по отношение основанието за прекратяване на процедурата. Обстоятелството, че има приет нов закон или има съществени изменения в действащия закон не би могло да бъде основание за прекратяване на започнала процедура. Това означава да се прекратят десетки други концесии в най-различни икономически сектори на държавата, което води до липса на правна сигурност. Решение на МС в съответствие с направеното от Министъра предложение за едностранно и немотивирано прекратяване на концесията ще бъде прецедент и ще повлияе негативно на бизнес климата в България.

От всичко гореизложено за Обединение "Консорицум Летище Пловдив" остава неясна позицията на Министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията за прекратяване на процедурата за концесия на летище Пловдив. В случай, че Министерски съвет уважи искането на Министъра, от Обединение "Консорицум Летище Пловдив" сме твърдо решени да защитим правата си по всички законови начини, както и да потърсим обезщетение на всички причинени вреди от прекратяването на процедурата.

Уважаеми господин Борисов,

Ето защо Ви Молим още веднъж да прецените доколко предложението за прекратяване на процедурата за концесия на летище Пловдив е в съответствие със закона, като вместо това да предложите на Министерски съвет да вземе решение, с което да определите Обединение "Консорицум Летище Пловдив" за концесионер на „Гражданско летище за обществено ползване Пловдив“.

С уважение: Владимир Зайков, Васил Лясков

https://www.marica.bg/pismo-do-borisov- ... 59584.html
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1371
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 01 Юни 2019 13:40

...за тези ,които се надяваха на работещо /концесионирано/летище ,се яви железопътна алтернатива /предрекох я преди година/.Сега до Одрин ,по-късно и до новото международно летище на Инстанбул :D

Точно в 8.40 от гарата в Пловдив за първи път ще потегли влак с крайна точка – Одрин. Ако спази разписанието си, би трябвало да пристигне там малко след 12 часа и ще отпътува обратно за Пловдив в 17.00 часа.

Композицията ще пътува в състав от два вагона и ще се движи през почивните и празнични дни.

Цената на билета за отиване и връщане Пловдив-Одрин-Пловдив е 28 лева с включени запазени места.

Информация за цените на билетите за пътуване на деца, пътуване с намаления и други търговски оферти е публикувана в официалната страница на БДЖ на следния линк: http://www.bdz.bg/bg/international/plov ... ovdiv.html.

Повече информация за пътуване с този влак клиентите на националния железопътен превозвач могат да получат от служителите на гишетата "Информация" и билетните каси в железопътните гари и бюра в страната или на националния информационен телефон 0700 10 200.

https://www.plovdiv24.bg/novini/Bylgari ... rin-873085
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1371
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот mistoffelees » 01 Юни 2019 14:30

По принцип, влак до Одрин си е чудесно нещо, още повече дневен (София-Истанбул заради мравешките скорости по нашата линия пътува като нощен влак). Обаче тиквениците от БДЖ не са пропуснали да съсипят и тая инициатива.

- Влакът тръгва от Пловдив само 8 минути преди пристигането на първия такъв от София (освен ако не искате да хванете пътнишкия в 5:30 сутринта и да се кандилкате 3 часа до Пловдив). Пита се, толкова ли беше сложно да се поеме и потенциалния поток от София?

- Пътуването е почти 4 часа, от които 1:40 минути е престой на двете граници. Пита се, толкова ли е сложно да се организира проверката на пътниците на едно място, че даже и частично в движение? Гърците как можеха, румънците как можеха, но нашите - не. Дори и без това, пътуването на чистите 160 км в продължение на 2 часа си е много, но БДЖ толкова си може.

- Поради същото размотаване, обратният влак пристига чак в 21 ч., което отново лишава софиянци от всякаква идея да ползват този влак, освен ако не искат да спят в Пловдив.
mistoffelees
най-спотър
 
Мнения: 282
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 3 госта