Accidents

Re: Accidents

Мнениеот Пароль » 26 Май 2019 15:31

Красивата Снежанка от авиобаза Крумово и шефът на аероклубовете в България са загиналите в самолетната катастрофа
Двамата споделяли общата си страст към летенето

Пловдивчанката Вяра Лозанова и Иван Костадинов от София са загиналите в самолетната катастрофа край Ихтиман. Днес преди обед малък самолет се е разби на запад от Ихтиман посока Черньово, където има летище за наемане на самолети. В 11.32 е получен сигнал, че малък самолет е паднал и се е запалил.

https://trafficnews.bg/krimi/krasivata-snezhanka-aviobaza-krumovo-i-shefat-aeroklubovete-143192/
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Accidents

Мнениеот skyviewer » 26 Май 2019 21:17

Пароль написа:Красивата Снежанка от авиобаза Крумово и шефът на аероклубовете в България са загиналите в самолетната катастрофа
Двамата споделяли общата си страст към летенето

Пловдивчанката Вяра Лозанова и Иван Костадинов от София са загиналите в самолетната катастрофа край Ихтиман. Днес преди обед малък самолет се е разби на запад от Ихтиман посока Черньово, където има летище за наемане на самолети. В 11.32 е получен сигнал, че малък самолет е паднал и се е запалил.

https://trafficnews.bg/krimi/krasivata-snezhanka-aviobaza-krumovo-i-shefat-aeroklubovete-143192/



The Pipistrel Virus is a light aircraft manufactured in Slovenia and sold as an ultralight, homebuilt kit, or light-sport aircraft

https://en.wikipedia.org/wiki/Pipistrel_Virus

How to assemble your new airplane in 15 minutes or less

https://www.youtube.com/watch?v=5QlQKuLvGNM

Why Light Sport Airplanes Suffer So Many Crashes

https://www.youtube.com/watch?v=iv_rRus-X9k

...и един трезвомислещ човек:

Уважаеми колеги, авиатори!
Няма да скрия гнева и огорчението си от поредния трагичен инцидент, който хвърля черно петно върху нашата неорганизирани общност. Инцидент, който почерни още няколко семейства!
Далеч не смятам, че аз съм човекът, които да оценява и съди, но като част от общността имам своите наблюдения върху повечето случаи и единственото заключение до което достигам е, че сами сме си виновни за черната серия.
Скоро загубихме Стефан и Вальо. Сега Иван и Вяра. Неотдавна от този свят си отидоха още няколко опитни колеги и връзката между всички инциденти е надценяването на възможностите, както на въздухоплавателното средство, така и на пилотските възможности.
Може и да не ни се иска да го признаем публично, но е точно така.
Можем да търсим вина в институциите, в нормативната уредба и в скапаната ни държава, но истината е, че в малката авиация всеки е отговорен за собствената си безопасност и за тази на пасажерите, които качва на борда.
При това, „от-до”!
Техническа изправност, поддръжка, човешки фактор, кондиция на пилота, преценка на метеорологичната обстановка, предполетна проверка, техника на пилотиране при изпълнение на полета – „от-до”!
Там, горе, сме сами и няма кой да свърши нещо вместо нас!
И освен, че носим отговорност за своя живот пред нашите близки, носим и отговорност за живота на нашите пасажери, чиито почернени семейства не знам как можем да погледнем в очите.
Не знам какво точно можем да направим, но знам, че трябва да го направим, при това без загуба и на секунда повече!
След инцидента със Стефан и Вальо ми дойде идеята да заснемем филм за безопасността в малката авиация.
Ето я идеята, която вече изглежда превтаса. За повече информация вижте тук.
Днес разговарях за пореден път с хора от националните медии и се надявам скоро филма да бъде продуциран.
До тогава, моля Ви, нека не толерираме, подминаваме и поощряваме забелязани от нас грешки и нередности, допускани от наши колеги, дори и с риск да ни се обидят.
Дано душата на загиналия Иван Костандинов намери покой, но начина по които той летеше беше недопустим, и според мен това доведе до поредната голяма трагедия!
За справка, вижте тук и тук.
Съболезнования на близките на Вяра Лозанова и да знаете, че поредното "Мир на душите им”, никого няма да утеши, както и поредното "Така им било писано”.
За протокола - казвам се Петьо Кюркчийски, пилот и инструктор съм по парапланеризъм. Лицензиран пилот на моторен парапланер и моторен делтапланер, сертифициран механик по поддръжка на автожири. Работил съм като помощник-инструктор и тандемен пилот в Испания, Германия и Оман и съм носител на наградата „Окрилен“ за 2018 г. За принос в развитието на парапланеризма в България.

http://aeropress-bg.com/news/bulgaria/6216-поредното-мир-на-душите-им”-няма-да-утеши-никого
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Accidents

Мнениеот mistoffelees » 07 Юни 2019 22:41

Малко неофициална информация от непубликувания още междинен отчет на МАК по катастрофата на SSJ-100.

Решението на пилотите за незабавно кацане без отработване на горивото е обяснено с липсата на автоматика и рисковете от кацане по тъмно на ръчно управление (аварията настъпва надвечер); приближаващата буря също била взета предвид като фактор.

Отбелязана е смяната на squawk кода първо на 7600 (след удара на мълнията; означава "липса на радиовръзка") и по-късно на 7700 ("аварийна ситуация"), но няма обяснение за причините за втората промяна; същата не е била съпроводена с "mayday", макар при първата смяна на кода е имало гласово съобщене "pan-pan". Коментира се липсата на изрично нормативно изискване аварийната техника да бъде ситуирана до пистата при подаване на pan-pan, но също така се отбелязва, че обичайната практика на "Шереметьево" (при ред други ситуации от такъв тип) е да техниката да бъде изведена; няма оценка за липсата на реакция от страна на диспечерите след смяната на кода със 7700.

Обръща се внимание на липсата на достатъчно подготовка у екипажа. Основният им опит като пилоти е бил на Boeing 737, като времето на тренажор на SSJ-100 е било само 30 часа (за сравнение, на A320 и B737 типично се искат 100+ часа на тренажор). Към самия тренажор има сериозни забележки, като например крайно ограниченият брой нещатни ситуации, които може да отработва (и в които не влиза ситуация с изключена автоматика и свръхтегло). Същата ситуация липсва и в инструкцията за полетна експлоатация на типа машината (макар че присъства в инструкциите на B737 или A320). SSJ-100 има само 3 тренажора (един собственост на "Аэрофлот", един във Венеция - при италианския инвеститор в проекта), като се отбелязва ниското ниво на реализъм, често оставащо далеч от истинското поведение на самолета (така например, тренажорите на A320 и B737 обичайно са способни да възпроизведат претоварвания до 2 g, докато този на SSJ-100 едва постига 0.5 g); въпреки това, тренажорите на SSJ-100 са били построени според изготвеното им задание (което не говори добре за същото), а и цената им от 20-ина милиона долара е съпоставима с тези на западните самолети.

Изучаване поведението на SSJ-100 при възникването на "козела" подсказва, че е възможно машината да има своеобразно поведение при намаляваща хоризонтална скорост и вместо по-привичното вдигане на носа да се получава обратното. Липсата на достатъчно тренировки за пилотите и навиците им от B737 е възможно да са допринесли за това машината да докосне пистата на трите си опори (а не само на две) и то с претоварване от ок. 5 g при допустимо докъм 3.5 g. Причината за изтичане на гориво е разкъсване на резервоар в крилото при това претоварване. Допълнително се е получил удар на опашката в пистата, довел до разкъсване на обшивката; пилотети са чули удара и затова не са посмели да изведат машината на втори кръг, а с пълна мощност и реверс са я притиснали да спре. Разкъсаната обшивка е причината за бързото навлизане на изгорели газове в салона, поради което много пътници са се задушили преди да започне евакуияцията.

Като цяло обаче работата на Техническата комисия на МАК е доста тясно "обвързана" (не искам да кажа "контролирана") от правителствената комисия (с която се обменят становища и мнения лице в лице) и не бих се учудил тонът на доклада да бъде основно в стил "има някои конструктивни особености, но основната вина е на екипажа", като въпросите за неадекватната инструкция, калпавия тренажор, малкия брой часове подготовка и поведението на диспечерите ще останат на заден план. Това, естествено, е в интерес на държавния производител на SSJ-100, които бездруго никой не иска да купува (освен държавната "Аэрофлот", която го прави само по политически причини). Факт е, че докладът не е публикуван в определения едномесечен срок (впрочем, МАК е известна с пипкавта си и мудна работа).
mistoffelees
най-спотър
 
Мнения: 356
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

Re: Accidents

Мнениеот Делян » 08 Юни 2019 18:46

Alisport Silent 2 Electro (N66911) близо до нас, гледам го на FR24, лети си, лети си и "crash". Няма жертви!

Изображение

Изображение
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Accidents

Мнениеот Rosen85 » 11 Юни 2019 01:34

Хеликоптер се разби върху покрива на сграда в Манхатън, един човек загина
Според Aviation Safety Network, хеликоптерът е бил Agusta A109E Power с регистрация N200BK...

При катастрофата на хеликоптер върху покрива на сграда в Манхатън е загинал един човек,
съобщиха властите в Ню Йорк, цитирани от "Ройтерс".
Катастрофата е станала малко преди 18 часа по Гринуич в дъжд и мъгла.

Пожарната служба потвърди в Туитър, че е загинал един човек, засега неидентифициран.
Медиите бяха съобщили, че загиналият е пилотът.
Пожарът, който избухнал на покрива вследствие на катастрофата, бързо е бил овладян.
51-етажната сграда - AXA Equitable Center, е евакуирана.

Президентът Доналд Тръмп е информиран за случая и продължава да следи ситуацията,
заяви говорителят на Белия дом.

Според губернатора на щата Ню Йорк Андрю Куомо хеликоптерът изглежда е опитал да кацне аварийно.

Тук има снимки на останките...
https://twitter.com/FDNY/status/1138182287722471429
Rosen85
най-спотър
 
Мнения: 366
Регистриран на: 09 Ное 2015 02:55

Re: Accidents

Мнениеот go6o » 14 Юни 2019 17:22

МАК е публикувал предварителен отчет за катастрофата на RA-89098: :arrow: https://mak-iac.org/upload/iblock/4e4/report_ra-89098_pr.pdf
go6o
спотър
 
Мнения: 11
Регистриран на: 12 Ное 2017 21:25

Re: Accidents

Мнениеот apostol » 16 Юни 2019 11:40

http://avherald.com/h?article=4c93ddeb&opt=0

От вчера с Бритиш, пушек в кокпита
apostol
най-спотър
 
Мнения: 346
Регистриран на: 12 Мар 2008 19:48

Re: Accidents

Мнениеот concorde » 17 Юни 2019 08:36

Скандал! Боинг призна за грешка след 346 загинали
https://www.marica.bg/skandal-boing-pri ... 15370.html
Аватар
concorde
супер спотър
 
Мнения: 1047
Регистриран на: 07 Май 2013 16:13
Местоположение: Пловдив

Re: Accidents

Мнениеот karadzhoff » 17 Юни 2019 10:55

От днес в avherald:


Accident: ALK B733 near Basel on Jun 16th 2019, turbulence injures 10 people

http://avherald.com/h?article=4c94a22d&opt=0

https://m.20min.ch/videotv/?cid=219&vid=690285
Аватар
karadzhoff
супер спотър
 
Мнения: 1297
Регистриран на: 20 Юни 2005 22:01
Местоположение: Varna City

Re: Accidents

Мнениеот skyviewer » 18 Юни 2019 11:52

Канадски парашутист загина тази нощ по време на военното учение по линия на НАТО "Swift Response 19" край Чешнигирово, за което БЛИЦ съобщи. При учебния десант са пострадали още трима американски военнослужещи. Канадецът е скочил от един от военните самолети, участващи в учението, но поради технически причини парашутът му не се е отворил. Американците са пострадали също при скока, тъй като са били близо един до друг. Те са с фрактури на крайниците и са настанени в УМБАЛ „Свети Георги“. Случаят е поет и се разследва от военна полиция. В международното въздушно учение по линия на НАТО "Swift Response 19" участват 500 военнослужещи и множество летателни апарати. Става въпрос за въздушно-десантна операция в реални условия с десант на парашутисти и спускане на техника от въздуха. Тя е част от мащабното натовско учение "Black Sea/Balkans Regional Exercises 2019". Учението беше планувано за вечерта на 16 юни, но беше преместено с един ден. Цяла нощ над града са прелитали самолети. Като много пловдивчани се оплакват от силния шум, от който не са можели да заспят. В него ще тренират военнослужещи, щабове и военни формирования с щатно въоръжение, снаряжение и бойна техника от въоръжените сили на България, САЩ, Албания, Великобритания, Франция, Италия, Канада, Македония и Украйна, общо до 8 000 души, до 1 200 единици сухопътна техника и въоръжение и до 100 военни въздухоплавателни средства. Това е и един от самолетите по време на учението, заснет от очевидец.

https://blitz.bg/obshtestvo/uzhasyavash ... 80123.html
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Accidents

Мнениеот Делян » 19 Юни 2019 14:16

Да се върнем на Malaysia Airlines - MH17, днес ще обявят имената на заподозрени зелени човечета най-вероятно със съветски имена... :x
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Accidents

Мнениеот skyviewer » 19 Юни 2019 14:22

Да не са на СЪВЕТСКИ ЕЗИК :lol:
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Accidents

Мнениеот Делян » 19 Юни 2019 16:49

Търсят се за смъртта на 298 души.

Предполагам, че отдавна съветските службите са си свършили работата, изчезнали до 7-мо коляно за да няма никакви свидетели.

Изображение
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Accidents

Мнениеот skyviewer » 19 Юни 2019 17:18

За съветските ,незнам ,ама руските ,чистят до 9-то коляно ,по целия свят :D
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Accidents

Мнениеот Rosen85 » 25 Юни 2019 19:24

Показаха самолетната катастрофа, запалила Германия
Кадри от самолетната катастрофа, запалила източната германска
провинция Мекленбург – Предна Померания, бяха разпространени в интернет.

Очевидци на сблъсъка са заснели как вчера двата изтребителя на Бундесвера
(въоръжените сили на Федералната република) са се ударили във въздуха и се запалили.
При падането машините са предизвикали пожар. Огнената стихия е била потушена няколко часа след катастрофата.

Според данните на властите на борда на бойните самолети е имало двама души.
"За съжаление, единият от тях е загинал. Другият – намерен жив", предаде Би Би Си.

Новината е от вчера
Един пилот загина при сблъсък на изтребители по време на учебен полет в Германия

Пилот загина при сблъсъка на две изтребителя „Тйфун Юрофайтър“ в Германия.Инцидентът е станал във въздуха по време на учение.
Това е един най-тежките инциденти на Бундесвера от години насам.
В ранния следобед днес, около 14 часа, двете машини са в полет над провинция Мекленбург-Предна Померания.
По неизвестни причини самолетите се докосват във въздуха и падат в гори около населени места, отдалечени на 10 км. едни от други.

Пилотите успяват своевременно да се катапултират от кабините, но за съжаление единият от тях не успява да оцелее.
Другият пилот е открит от спасителни екипи да виси в корона на дърво. Здравословното му състояние е неизвестно.

Няма други ранени или пострадали от инцидента. По данни на Бундесвера полетите са били учебни.

Самолетите и екипажите са били стационирани в Рощток-Лааге, където се провежда обучението на всички пилоти,
които летят със самолетите „Тйфун Юрофайтър“. Отдавна във военно-въздушните сили на Германия, Луфтвафе,
има неудоволетворение от недостатъчните летални часове.

Ето още едно видео:
https://www.youtube.com/watch?v=l47snoPCGTg
Rosen85
най-спотър
 
Мнения: 366
Регистриран на: 09 Ное 2015 02:55

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта