Разни

Re: Разни

Мнениеот skyviewer » 13 Сеп 2019 14:40

Пароль написа:Гръцкото правителство одобри продажбата на 30 процента от Атинското международно летище

https://business.dir.bg/gallery/gratskoto-pravitelstvo-odobri-prodazhbata-na-30-protsenta-ot-atinskoto-mezhdunarodno-letishte


...освен германците да си допълнят колекцията :D

https://www.tagesspiegel.de/wirtschaft/ ... 02008.html
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Разни

Мнениеот Rosen85 » 23 Сеп 2019 23:07

"Еърбъс" ще събира данни от тоалетните на самолетите си и ще следи багажното отделение

Авиокомпанията "Еърбъс" обмисля да въведе редица нови технологии в самолетите си.
Сред тях са изчисляване на прекараното време в тоалетната, както и светлинно показване
дали има място за поставяне на багаж в отделението над пътниците, посочват от компанията.

Новият метод за събиране на данни, който проследява колко дълго пътниците стоят в тоалетната,
е направен, за да се следи състоянието им. Отчетено е, че често хора, които не се чувстват добре физически,
отиват в тоалетната, където се стига до припадания. Именно спешната нужда от помощ е ключова в прилагането на технологията.
От събраните данни пък ще може да се направи анализ коя тоалетна в самолета е най-предпочитаната за ползване.

В самолетите на "Еърбъс" ще бъде въведена и светлинна система, която ще информира пътниците за количеството
свободно пространство в багажното отделение над главите им. Ще има и специални светлини към всеки колан,
които ще показват на стюардесите дали даден пътник си го е поставил.

Датчици ще показват на екипажа, когато сапунът и тоалетната хартия намаляват и трябва да бъдат заредени нови количества.
Пътниците пък ще могат да си поръчват предварително храна и напитки. Това ще улесни стюардесите в избора на продуктите,
които трябва да се качат на самолета. Ще се следи и какви са предпочитанията на пътниците,
за да може компанията да залага на конкретни храни и напитки.

Очаква се новите технологии да бъдат внедрени през 2021 г. на "Еърбъс А321".

Миналата седмица компанията Fuel Matrix предложи система, която да позволява дискретно да бъдат претегляни пътниците на всеки самолет.
По този начин авиокомпаниите могат да изчислят по-прецизно и точното количество гориво, необходимо за всеки полет,
а така да намалят въглеродните емисии. Повече за системата четете тук.
Rosen85
най-спотър
 
Мнения: 365
Регистриран на: 09 Ное 2015 02:55

Re: Разни

Мнениеот Делян » 26 Сеп 2019 04:34

Путлер* ще се разболее, поляците купуват 32 F-35.

* = The artist formerly known as Putin
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Разни

Мнениеот skyviewer » 26 Сеп 2019 08:33

Делян написа:Путлер* ще се разболее, поляците купуват 32 F-35.

* = The artist formerly known as Putin


Ракетите "Пейтриът" се издъниха

Майк Помпео призна, че противоракетните системи не винаги дават резултат

Държaвният ceкрeтaр нa CAЩ Мaйк Пoмпeo признa, чe cиcтeмитe зa въздушнa oтбрaнa нe винaги пoкaзвaт нeoбхoдимия рeзултaт, cъoбщи РИA Нoвocти.

В мoмeнтa тoй e нa пoceщeниe в Caудитcкa Aрaбия. Тaм Пoмпeo ce cрeщнa прeдcтaвитeли нa крaлcкoтo ceмeйcтвo.

Тe oбcъдихa aтaкитe cрeщу пeтрoлнa рaфинeрия в cтрaнaтa. Тoй e трябвaлo дa oбяcни, зaщo caудитcкитe cили, кoитo ca въoръжeни c прoтивoрaкeтни cиcтeми „Пeйтриът“ нe ca уcпeли дa oтблъcнaт aтaкитe.

„Cиcтeмитe зa прoтивoвъздушнa oтбрaнa пoнякoгa дaвaт прoтивoрeчиви рeзултaти. Тoвa ce cлучвa нa вcякъдe. Дoри нaй-дoбритe нe винaги прихвaщaт цeлтa. Ниe щe рaбoтим, зa дa гaрaнтирaмe, чe пoдoбни aтaки нямa дa ca уcпeшни“, зaяви Пoмпeo.

Тoй oтхвърли твърдeниятa, чe aтaкитe ca cтaнaли фaкт, зaрaди изтeглянeтo нa CAЩ oт cпoрaзумeниeтo зa ирaнcкaтa ядрeнa прoгрaмa. Cпoрeд нeгo тeмaтa щe e вoдeщa пo врeмe нa Oбщoтo cъбрaниe нa OOН.

https://fakti.bg/world/410767-raketite- ... e-izdaniha
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Разни

Мнениеот Rosen85 » 01 Окт 2019 22:48

Не искате да седите до бебе в самолета? Японските авиолинии предлагат спасение

Японските авиолинии въведоха нова възможност за избиране на места,
така че пътниците да стоят далеч от бебета и малки деца.
В системата за резервации те вече могат да виждат на кои места има хора,
пътуващи с деца под 2 години, разказва Би Би Си.

Авиолиниите предупредиха, че системата не дава 100% гаранция,
тъй като предупреждението за дете може да не се появи,
ако трети човек е правил резевацията или ако има смяна на полети в последния момент.

Някои потребители в "Туитър" обаче намериха новата опция за неудачна.
"Всички сме били бебета някога. Трябва да станем по-толерантни,
освен ако скоро не искаме да се появят предупреждения за хора, които дишат през устата,
точат лиги, пърдят, пият или още много други неща", написа един човек.
Друг казва: "След като се роди синът ми, съчувствам много на родителите, пътуващи с деца".

"Ако не ви е приятно да пътувате до пищящи деца,
с удоволствие ще ви оставят да се опитате да се справите с тях", пише трети.
Rosen85
най-спотър
 
Мнения: 365
Регистриран на: 09 Ное 2015 02:55

Re: Разни

Мнениеот Делян » 05 Окт 2019 23:07

skyviewer написа:
Делян написа:Путлер* ще се разболее, поляците купуват 32 F-35.

* = The artist formerly known as Putin


Ракетите "Пейтриът" се издъниха

Майк Помпео призна, че противоракетните системи не винаги дават резултат

Държaвният ceкрeтaр нa CAЩ Мaйк Пoмпeo признa, чe cиcтeмитe зa въздушнa oтбрaнa нe винaги пoкaзвaт нeoбхoдимия рeзултaт, cъoбщи РИA Нoвocти.

В мoмeнтa тoй e нa пoceщeниe в Caудитcкa Aрaбия. Тaм Пoмпeo ce cрeщнa прeдcтaвитeли нa крaлcкoтo ceмeйcтвo.

Тe oбcъдихa aтaкитe cрeщу пeтрoлнa рaфинeрия в cтрaнaтa. Тoй e трябвaлo дa oбяcни, зaщo caудитcкитe cили, кoитo ca въoръжeни c прoтивoрaкeтни cиcтeми „Пeйтриът“ нe ca уcпeли дa oтблъcнaт aтaкитe.

„Cиcтeмитe зa прoтивoвъздушнa oтбрaнa пoнякoгa дaвaт прoтивoрeчиви рeзултaти. Тoвa ce cлучвa нa вcякъдe. Дoри нaй-дoбритe нe винaги прихвaщaт цeлтa. Ниe щe рaбoтим, зa дa гaрaнтирaмe, чe пoдoбни aтaки нямa дa ca уcпeшни“, зaяви Пoмпeo.

Тoй oтхвърли твърдeниятa, чe aтaкитe ca cтaнaли фaкт, зaрaди изтeглянeтo нa CAЩ oт cпoрaзумeниeтo зa ирaнcкaтa ядрeнa прoгрaмa. Cпoрeд нeгo тeмaтa щe e вoдeщa пo врeмe нa Oбщoтo cъбрaниe нa OOН.

https://fakti.bg/world/410767-raketite- ... e-izdaniha


С тази статия се опитваш да ме тушираш ли?
Спомняш ли си Матиас Руст, който кацна на Червения площад точно през времената когато онези претендираха да са въоръжени до зъби.
С други думи: каквото ти казват въобще не е задължително да е истината...... :D
Това трябва да ни е поуката от комунизма...
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Разни

Мнениеот skyviewer » 06 Окт 2019 20:50

С тази статия се опитваш да ме тушираш ли?

Не вярвам ,че от една прочетена статия ,може да се почувстваш така .

…а политиката , да не я намесваме при технологиите ,поне в този форум :axe:
Освен това ,в западни издания се споменава ,за ефективно радиозаглушаване на системите "Патриот" от Иран.Това се свързва с доставените им от Русия мобилни системи за РЕБ през пролетта на 2019 година.

SMALL BUT EFFECTIVE
The Saudi security source and two industry sources said Riyadh has been aware of the drone threat for several years and has been in discussions with consultants and vendors for possible solutions but has not installed anything new.
The security source said authorities moved a Patriot battery to the Shaybah oilfield after it was hit last month. There are Patriots at Aramco’s Ras Tanura refinery.
“Most conventional air defense radar is designed for high- altitude threats like missiles,” said Dave DesRoches at the National Defense University in Washington.
“Cruise missiles and drones operate close to the earth, so they aren’t seen because of the earth’s curvature. Drones are too small and don’t have heat signature for most radar.”
Intercepting drones possibly worth several hundred dollars with Patriots is also extremely expensive, with each missile costing around $3 million.
Jorg Lamprecht, CEO and co-founder of U.S. airspace security firm Dedrone, said there are more effective ways of dealing with drones, especially in swarms.
A combination of radio frequency detectors and radar detect them, high-powered cameras verify payloads and technologies like jamming demobilize them, he said.

https://www.reuters.com/article/us-saud ... SKBN1W22FR
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Разни

Мнениеот Пароль » 11 Окт 2019 22:44

кстренная посадка самолёта в Ростове
Самолет "Москва - Бургас" совершил экстренную посадку в Ростове.

Источник: https://fishki.net/3110777-jekstrennaja ... stove.html © Fishki.net
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Разни

Мнениеот skyviewer » 15 Окт 2019 16:55

Сделка за 380 млн.евро приключва с един хеликоптер втора ръка и много въпроси

https://www.mediapool.bg/sdelka-za-380- ... 98971.html

... а това е едно харесвано мнение на читател :

- Щом все още никой не е в затвора ,значи Мафията си е на мястото и владее положението :D
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Разни

Мнениеот Делян » 17 Окт 2019 15:39

По соц. стандарти 380 млн. може да са много пари, но по днешни стандарти 380 млн. за 15 хеликоптера си е направо без пари.
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Разни

Мнениеот skyviewer » 17 Окт 2019 18:03

При соца нямаше хеликоптери ,а вертолети :D А после разбрахме ,че има хеликоптери за различни цели и с различна цена .Разбрахме ,че хеликоптер с почти никакви военни възможности ,може да струва много пари и да се води "военен" :D Така де - всичко е въпрос на стандарти ….
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Разни

Мнениеот Пароль » 19 Окт 2019 12:38

Федералното управление за авиация на САЩ (FAA) обвини "Боинг", че е крил от него важни документи за сертификацията на модела 737 Макс, включително размяна на съобщения между пилоти, според които автоматичната система за стабилизиране прави самолета трудно управляем в симулатор, предадоха "Франс прес" и "Ройтерс", цитирани от БТА.
https://www.dnevnik.bg/sviat/2019/10/19/3978875_boing_sa_obvineni_v_kriene_na_informaciia_za_problemi/?ref=rss
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Разни

Мнениеот karadzhoff » 30 Окт 2019 23:22

Най-голямата индийска авиокомпания IndiGo направи твърда поръчка за 300 самолета от семейството на A320neo, съобщи Airbus и стана най-големия оператор на този модел.

Последната поръчка включва A320neo, A321neo, A321XLR и с нея общия брой самолети от семейството на A320neo става 730. Сделката може да е на стойност над 30 милиарда щатски долара, но вероятно ще бъде предмет на намаления.

Авиокомпанията си поставя за цел да увеличи вътрешните си маршрути, каза Роноджой Дута, директор на IndoGo. Директорът на Airbus Гийом Фори изрази благодарността на производителя за доверието.

Airbus е много доволен от индийския си клиент преди обявяване на тримесечните резултати на 30 октомври. С тази поръчка IndoGo затвърди предпочитанията си към Airbus пред Boeing, който все още се бори да върне в небето 737 МАХ.

След колапса на най-голямата частна авиокомпания в Индия Jet Airways, IndoGo се бори за покоряването на пазара в страната и успя да увеличи дела си до близо 50% с разширение на маршрутите тази година до Ченду и Гуанджоу в Китай, до летища в Саудитска Арабия и Виетнам. Битката за пазара в Индия обаче бе помрачена от вътрешния двубой между двамата съоснователи Рахул Бхатия и Ракеш Гангуал за контрола на авиокомпанията. IndoGo обяви най-големите си тримесечни загуби, докато решаваше проблемите с двигателите Pratt & Whitney на самолетите си от Airbus.

Индийският регулатор в гражданската авиация нареди на IndoGo и GoAir да модифицират някои от техните Airbus A320neo с двигатели на Pratt & Whitney до 15 дни, за да избегнат принудително приземяване на самолетите. Самолетите на IndiGo с Pratt & Whitney серия 1100 с над 2900 часа трябва да сменят поне единия с модифициран, обяви DGCA на 28 октомври. Става дума за общо 29 самолета А320neo, от които 16 на IndiGo и 13 на GoAir. Pratt & Whitney обяви, че работи с авиокомпаниите, за да реши проблема. По-рано тази година индийският регулатор нареди допълнителни проверки на този модел двигатели.


https://www.avioforum.com/civil-aviatio ... 0-a320neo/


П.С. към модераторите: Има тема Airbus срещу Boeing, но е заключена. Мисля на новината е там мястото. Би било добре да се отключи (лично мнение).
Аватар
karadzhoff
супер спотър
 
Мнения: 1297
Регистриран на: 20 Юни 2005 22:01
Местоположение: Varna City

Re: Разни

Мнениеот Делян » 05 Ное 2019 19:58

Spirit също купуват 100 А320 NEO.
Най вероятно ще наемат хора също, ако някой се интересува.
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Разни

Мнениеот mistoffelees » 24 Ное 2019 01:59

Гледам, темата за "Еърбъс" и "Боинг" си стои заключена, та ще трябва тука...

Та, човек се учи, докато е жив - ама сериозно. Всеки, качвал се на "Еърбъс" А320 и "Боинг" 737 е забелязал разликата в багажниците - при "Еърбъс" капакът се отваря нагоре, при "Боинг" (освен на съвсем старите им версии) целият багажник се спуска надолу. На пръв поглед, чисто дизайнерска работа. А как си слагате чаната в него? Хоризонтално, нали? Докато един ден не откриете, че има огромна разлика - багажниците на "Боинг" са проектирани така, че стандартното trolley 55x35x25 cm се събира в него изправено на по-тясната си страна! Така една чанта вече заема не 35, а само 25 сантиметра по дължина на салона, което автоматично вдига капацитета на overhead bins с точно 40%! Това си е мечта за всяка авиокомпания, която под натиска на лоукостърите продава билети "само с ръчен багаж" - и на която, съответно, мястото в багажниците катастрофално не й стига. (Колко е зле положението съдете по факта, че, където може, "Луфтханза" ми предлага да си чекирам безплатно ръчния багаж - само и само да не заема място в багажниците, станали предмет на множество забавяния и караници.)

Описаният фокус обаче няма как да се направи в "Еърбъс" заради дизайна на техните багажници (не са достатъчно високи) и колкото и да съм фен на англо-франко-германците, тук американците са ударили десетката. Интересно дали някой в "Еърбъс" ще направи нещо по тоя повод...

P.S. Дългът си е дълг - сигурно още 100 години нямаше да се отворя на тоя номер, ако не беше една стюардесата на Air Europa... при тях явно това е стандартен подход и екипажът в салона изисква пътниците да редят чантите си именно по описания начин.
mistoffelees
най-спотър
 
Мнения: 355
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта