от mistoffelees » 09 Окт 2020 00:59
Понеже съм имал удоволствието да летя в Норвегия, трябва да отчетете, че тя е доста специфична страна. Разстоянието от единия и "край" до другия е над 1,000 километра; теренът е полупланински навсякъде и друг смислен транспорт практически липсва (влакове има, но скоростта на пътуване си е бетер БДЖ, което на такива разстояния може да е много симпатично приключение, но е неподходящо за практически цели; пътищата при това количество сняг и студ няма как да предлагат съществена алтернатива). Затова самолетите там са буквално жизненоважни; иначе няма как да обясните факта, че 1/3 от целия пътнически поток са вътрешни линии (което със сигурност е много висок дял, особено за такава малка по население държава). Така че опитът на "Уиз" не е лишен от логика; друг въпрос, че, първо, доста конкуренция има и в момента (далеч не само от SAS, които са най-големият превозвач в страната, и Norwegian, но и редица малки местни компании за вътрешни полети) и, второ, техните А320 могат да се окажат големички (в смисъл: лакоми за гориво) спрямо наличния пазар (вътрешните полети там най-често са с по-малки машини, или от рода на B737-300/700, или витлови). Ще ми е интересно да видя как ще се справят (жалко, че се отказаха от вътрешните полети у нас, SOF-BOJ си остава неразработена златна мина, на която и те не обърнаха внимание, а SOF-VAR показа това лято огромния си потенциал).