Този уикенд пътувах Варна-София, умишлено с полети с новите А223 (-LON & -PAR). Удобни и хубави са, с добри говорители, но нямат малки екранчета над всеки ред като AirBaltic.
По-интересното е, че в списанието си казват, че имат и
А220-100. Страница 125
https://www.air.bg/web/files/magazines/ ... lo_web.pdfEдна статия, в един по-раннен пост, цитира директора им, който казва, че A220 заменят А319 и Ембрерите. Настоящите 3 А223, имат по 143 места (8+135), и изглежда заменят 2 A319, които са 140 места (8+132). Новите 4 А220, които чакат, изглежда ще заменят 4-те Ембрера, което ме кара да мисля, че ще са А221. Някой знае ли колко места ще имат? По мои сметки, 123 (8+115) - 23 реда в Y, но биха могли и да са 118 (8+110) - 22 реда в Y.
Също така, голяма част от А319/A320 флотата им е извън експлоатация. LZ-FBB (А319) стои опакован във Варна от доста време. LZ-FBA (A319) беше днес пред LH Technik с нeщо около единия двигател. Във Варна имаше поне още 3 техни А320 -FBI/G/H. Това защото пилотите им се обучават на новите А220 ли е? Малко странно толкова самолети да не летят, когато уж има голямо търсене и лизинговите цени са високи и могат да ги дадат под наем...Вярно, че те са договорили А220 и последните 4 A320 (FBG/H/I/K) през 2020, когато цените и лизинга бяха много паднали заради пандемията, но все пак....
А новият LZ-ROM беше в София без радом. Какво се е случило с него?