от asd » 15 Сеп 2006 14:33
Съгласен съм, че основният проблем е липсата на модернизация, терминали и т.н., което дано да се оправи в близко време.
Обаче, когато нямаш капацитет да посрещнеш даден полет, примерно Ил86 в понеделник в 10.00 сутринта, можеш да го пренасочиш за понеделник в 8.00 или 14.00, или вторник, или т.н. Вместо да можеш да обслужиш най-много 2000 пътника на час (примерно), а да си договорил 3000. И понеже летището не е разтегаемо и няма как да стане за един час 2 пъти по-голямо, се налага 1000 пътника така или иначе да изчакат за следващия час и са се получили рекордни опашки пред терминалите. Защото още преди сезона не е договорено с авиокомпанията да дойде 1 час по-късно или по-рано. Или друг ден, защото разликата дали ще идват английски групи на почивка всеки вторник или всяка сряда, едва ли ще провали сезона на хотели и туроператори. А ако толкова няма възможност да се преразпредели трафикът - може и да се откаже, примерно Лондон Хийтроу не осугирява на всеки поискал слот за обслужване. Което в Бургас няма да се случи, защото при максимум 150 самолета за ден, средно са обслужвали по 110, явно е имало няколко дни в седмицата с под 100 самолета, тоест имало е възможност през тези дни да се обслужат още. Да не говорим, че всеки ден е имало пикови и слаби часове, като под слаби нямам предвид само от 3.00 до 4.00. Също така силните дни в Бургас не са пикови във Варна и обратно, а туроператорите са същите. Предлагат пакети почивки в България за различни дати, хотели и срокове, тоест руските, английски и т.н. туристи пристигат и заминават по всяко време, а не само в понеделник вечер или никога.
Винаги може някой полет да закъснее по ред причини и да се понатрупат повечко пътници, но до колкото схванах статията в "Криле", не става дума за опашки по такива причини. Когато ръководството на летището преди сезона е обещавало, че ще обслужи пътниците, а после същите са били карани да чакат на километрични опашки, това определено може да се отрази негативно на следващия сезон. Тогава обаче друг да му мисли, а сега се правят рекорди...