ATC фразеология на български

Официален форум на atc.bgspotters.net и форума за РВД

Мнениеот SPEED_BIRD » 05 Май 2004 11:16

Да, писта е RWY и също има различни методи за обозначаване на състоянието и но главните са DRY (суха) и WET (влажна). Честно казано от пилотска гледна точка само това има значение.

А облаците са наистина CB в METAR-a ма по-добре да не ги виждаме там изобщо :D
Аватар
SPEED_BIRD
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 04 Май 2004 10:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот maxxim » 05 Май 2004 11:23

Сетих се и още един термин:BRAKING ACTION-има за него няколко нива,също актуален при дъжд или сняг
maxxim
най-спотър
 
Мнения: 246
Регистриран на: 18 Дек 2003 23:48
Местоположение: София

Мнениеот SPEED_BIRD » 05 Май 2004 11:33

Това на го бях чувал... какъв му е идентификатора в METAR-a :?:
Аватар
SPEED_BIRD
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 04 Май 2004 10:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот SPEED_BIRD » 05 Май 2004 17:00

Айде ако не ви мързи да преведете това дето го писах на форума на Криле да видя как ще звучи на български. Пускам го пак тука да е по-лесно:

FB300: Sofia Tower, FB300, good afternoon, radio check.
LBSF_TWR: FB300, Sofia Tower, good afternoon, radio check is 5 by 5.
FB300: We are type Airbus A320, parking 7, request IFR clearance to Burgas, information Delta.
LBSF_TWR: Information Delta correct. Standy for clearance.
FB300: Standby for clearance, FB300.
LBSF_TWR: FB300, I have your clearance. Advice when ready to copy.
FB300: Ready to copy, FB300.
LBSF_TWR: FB300 is cleared to Burgas via BAILOVO1 standart departure and then as filed. Initial flight level 130, final flight level 270, transponder 6100, QNH1014.
FB300: Cleared to Burgas via BAILOVO1 standart departure and then as filed. Initial flight level 130, final flight level 270, transponder 6100, QNH1014, FB300.
LBSF_TWR: Readback is correct.
FB300: Request clearance for push back and engine startup, at parking 7.
LBSF_TWR: Correct time 07. Cleared for push back and engine startup, face West, active rwy 09.
FB300: Correct time 07. Cleared for push back and engine startup, face West, active rwy 09, FB300.
FB300: Push back and engine startup completed. Ready to taxi rwy 09.
LBSF_TWR: Taxi to holding point rwy 09 via taxi way Hotel. Report ready for departure.
FB300: Taxi to holding point rwy 09 via taxi way Hotel. Report ready for departure, FB300.
FB300: Approaching holding point rwy 09, ready for immediate departure.
LBSF_TWR: FB300, when airborne contact Sofia Approach 123.700, cleared for takeoff rwy 09, surface wind 090 degrees at 4 knots.
FB300: When airborne will contact Sofia Approach 123.700, cleared for takeoff rwy 09, winds copied, FB300.
FB300: Sofia Approach, good afternoon, FB300 airborne, climbing FL130 on BAILOVO1 departure.
LBSF_APP: FB300, good afternoon, radar contact passing 4000ft, climb FL230.
FB300: Radar contact, climbing FL230, FB300.
LBSF_APP: FB300, please contact Sofia Control on 128.400, have a nice flight.
FB300: Going to 128.400, good day.

------

LBWR_CTR: FB300, advice when ready to descend.
FB300: Wilco, FB300
FB300: FB300 is ready to descend now.
LBWR_CTR: FB300, descend initially FL130.
FB300: Descend FL130, FB300
LBWR_CTR: FB300, please contact Burgas Approach 125.100, good day.
FB300: Burgas Approach on 125.100, good day, FB300
FB300: Burgas Approach, FB300 good afternoon. Descending FL130, inbound BGS VOR/DME, information Bravo.
LBBG_APP: FB300, afternoon, radar contact passing FL250 40 miles inbound BGS VOR/DME, information Bravo correct.
FB300: Radar contact, FB300.
LBBG_APP: FB300, descend FL110, expect radar vectors for ILS approach rwy 22.
FB300: Descend FL110, vectoring for ILS 22, FB300.
LBBG_APP: FB300, under radar control now. Turn right heading 140.
FB300: Right 140, FB300.
LBBG_APP: FB300, descend FL050, reduce speed 220 knots indiciated.
FB300: Descend FL050 and speed 220 knots indiciated, FB300.
LBBG_APP: FB300, you are 15 miles from touch down. Turn right heading 190, descend 3000ft, cleared for ILS approach rwy 22, maintain 3000ft until fully established, QNH1013.
FB300: Right 190, descending 3000ft, cleared for ILS rwy 22, maintaining 3000ft until established, QNH1013.
LBBG_APP: FB300, number 2 for arrival, maintain own separation.
FB300: Number 2 for arrival with own separation, FB300.
FB300: FB300 is fully established rwy 22.
LBBG_APP: FB300, please contact Burgas Tower on 119.900, good day.
FB300: Going to 119.900, FB300.
FB300: Burgas Tower, afternoon, FB300 established on rwy 22, information Victor.
LBBG_TWR: FB300, afternoon, information Victor correct, identified passing 2500ft, continue ILS approach, report passing outer marker.
FB300: Continue ILS approach, will report outer marker.
LBBG_TWR: Traffic is 12 oclock, 5 miles, Boeing 737 on short final. Caution wake turbulence.
FB300: Roger, have the Boeing 737 in sight, FB300.
FB300: Passing outer marker now.
LBBG_TWR: FB300, cleared to land rwy 22, wind 040 degrees 8 knots, vacate active to the left.
FB300: Cleared to land rwy 22, winds copied, will vacate to the left.
FB300: Active rwy vacated via Delta.
LBBG_TWR: FB300, welcome to Burgas Airport. You landing time is 07, taxi to appron and call for engine shutdown.
FB300: Landing time 07, will taxi to apron and call for engine shutdown.
LBBG_TWR: FB300, transponder standby on ground, please.
Аватар
SPEED_BIRD
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 04 Май 2004 10:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот ATC » 06 Май 2004 08:51

Braking action на български е Спирачен ефект и се измерва на полосата по различен начин който се указва в съобщението ,което обикновенно е SNOWTAM и се излъчва поне за БГ през зимата когато са такива условията ,но за тези които ги интересува повече да видят тук :arrow: [url=http://atc.bgspotters.net/Docs/Other%20Docs/NAREDBA_3.htm]НАРЕДБА № 3 ЗА МЕТЕОРОЛОГИЧНОТО ОБСЛУЖВАНЕ НА ГРАЖДАНСКОТО ВЪЗДУХОПЛАВАНЕ
[/url]
Аватар
ATC
супер спотър
 
Мнения: 818
Регистриран на: 14 Апр 2004 14:30
Местоположение: LBSF

Мнениеот SPEED_BIRD » 06 Май 2004 09:51

Уффф.... не съм го виждал тука във Финландия а сняг има колко щеш... Обаче чак сега се сещам защо... пистите тука имат специална система която постоянно ги държи топли и сухи дори през зимата... може би затова...
Аватар
SPEED_BIRD
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 04 Май 2004 10:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот maxxim » 13 Май 2004 23:30

Anonymous написа:sky clear - SKC
few - FEW: 1/8 - 2/8
scattered - SCT: 3/8 - 4/8
broken - BKN: 5/8 - 7/8
overcast - OVC: 8/8


След този термин се дава и височината на долната граница на облачното покритие в метри.
Знае ли някой с какво се измерва тази височина и ,ако е метеорадар , дали за София това е радара , който се намира върху сградата на ХЕЛИЕЪР в северния район?
maxxim
най-спотър
 
Мнения: 246
Регистриран на: 18 Дек 2003 23:48
Местоположение: София

Мнениеот ATC » 14 Май 2004 15:41

Ами има лазерни? облакомери които действат на същия принцип като радара ,другия начин е на око метеонаблюдателките го пишат, иначе има и метео радари в София и Варна
Аватар
ATC
супер спотър
 
Мнения: 818
Регистриран на: 14 Апр 2004 14:30
Местоположение: LBSF

Мнениеот maxxim » 14 Май 2004 17:20

Но на око как ще определиш височината?Освен това по някой път има различни видове едновременно на различна височина.
А знаеш ли къде се намират тези радари?
maxxim
най-спотър
 
Мнения: 246
Регистриран на: 18 Дек 2003 23:48
Местоположение: София

Метеорад

Мнениеот Гос » 15 Май 2004 21:16

Не съвсем научно казано метеорадарите дават изображение на количеството на хидрометеорите и тяхната относителна (спрямо радара) скорост.
Височината и плътността на облачната покривка се дава от "облакомера".
Гос
 

ХА

Мнениеот Гос » 15 Май 2004 21:22

Това май не е много реално?!?!
Гос
 

Re: ХА

Мнениеот Гос » 16 Май 2004 23:41

Гост написа:Това май не е много реално?!?!


Това се отнася за записания разговор. А иначе за облаците и другото оборудване - вижте линка:

http://www.vaisala.com/thumbnail.asp?Section=9407
Гос
 

За радари

Мнениеот Гос » 16 Май 2004 23:51

maxxim написа:Но на око как ще определиш височината?Освен това по някой път има различни видове едновременно на различна височина.
А знаеш ли къде се намират тези радари?


www.gematronik.com
Гос
 

Re: За радари

Мнениеот Гост » 17 Май 2004 22:45

Гост написа:
maxxim написа:Но на око как ще определиш височината?Освен това по някой път има различни видове едновременно на различна височина.
А знаеш ли къде се намират тези радари?


www.gematronik.com


Благодаря!
Гост
 

Мнениеот AiBOJ » 28 Яну 2005 22:10

--Значи искам да попитам как се превежда с българската терминология Departure Controller?
--Разбирам за какво става дума при DEP ,но може ли някой да го разясни ,защото не мога да си го представя точно как работи като улеснение на ПОДХОДА при натовареност?!
--В България използва ли се DEP?
--Какво е точно Nautical Mile и как се измерва тя,колко км е една NM (ако коже по този начин да се изрази)?
AiBOJ

When everything seems to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it.

The sky is the limit!
Аватар
AiBOJ
супер спотър
 
Мнения: 1129
Регистриран на: 16 Авг 2004 01:36
Местоположение: Бургас

ПредишнаСледваща

Назад към Ръководство Въздушно Движение

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта

cron