TCAS

Официален форум на atc.bgspotters.net и форума за РВД

TCAS

Мнениеот 787 Dreamliner » 17 Авг 2007 15:04

Някои запознат ли е с това как трябва да се действа в случай, че при необходимост от разминаване на два самолета РВД-то даде една инструкция а TCAS-ът даде друга?
:?
BOEING Forever New Frontiers
787 Dreamliner
спотър
 
Мнения: 22
Регистриран на: 16 Авг 2007 14:04
Местоположение: LBSF

Мнениеот Делян » 17 Авг 2007 15:25

TCAS се слуша винаги.
Катастрофата през 2002 с DHL-a и руският Ту-154 е точно заради това, че от РВД-то казват едно а TCAS-а казва друго, което обърква руските пилоти......
По правилник, TCAS-а е по-точен от РВД-то.
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Мнениеот 787 Dreamliner » 17 Авг 2007 15:50

Малко късно чета отговора ти :roll:благодаря за информацията 8)
BOEING Forever New Frontiers
787 Dreamliner
спотър
 
Мнения: 22
Регистриран на: 16 Авг 2007 14:04
Местоположение: LBSF

Мнениеот Делян » 17 Авг 2007 15:57

Може да задаваш въпроси тук: "Специалистите обясняват".
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Мнениеот harrier » 17 Авг 2007 15:58

Допълвам, че там е само за по-големите тънкости, стандартни въпроси могат да се задават и по останалите форуми :wink:
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот 787 Dreamliner » 17 Авг 2007 15:59

Благодаря за съвета! :wink:
BOEING Forever New Frontiers
787 Dreamliner
спотър
 
Мнения: 22
Регистриран на: 16 Авг 2007 14:04
Местоположение: LBSF

Мнениеот slice » 17 Авг 2007 22:08

eто малко по темата за TCAS: http://www.aviopedia.info/index.php?title=TCAS
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Мнениеот EVGENY » 19 Авг 2007 17:11

Delyan Kovachev написа:TCAS се слуша винаги.
Катастрофата през 2002 с DHL-a и руският Ту-154 е точно заради това, че от РВД-то казват едно а TCAS-а казва друго, което обърква руските пилоти......
По правилник, TCAS-а е по-точен от РВД-то.


/ОФФтопик/

Тази катастрофа не е заради различните комнди на диспечера и на
TCAS-а , а заради оганизацията на труда през нощта в Швейцарското
въздушно простронство . Жалко за многото загинали деца в 154-ката .
Аватар
EVGENY
най-спотър
 
Мнения: 258
Регистриран на: 16 Мар 2005 23:41
Местоположение: София

Мнениеот ATC » 14 Окт 2007 10:59

и поради факта,че тъпия руски пилот не е изпълнил указанията на TCAS и не е уведомил РП,че има задействане на последния
Правилото и закона е, при доклад на пилота за изпълнение на маньовър поради TCAS resolution / advisory не се подават команди от страна на РП докато приключването му .Пилота е длъжен да спазва указнията на TCAS и след това указанията на РП
Аватар
ATC
супер спотър
 
Мнения: 818
Регистриран на: 14 Апр 2004 14:30
Местоположение: LBSF

Мнениеот Stoyan » 14 Окт 2007 11:09

ATC написа:и поради факта,че тъпия руски пилот не е изпълнил указанията на TCAS и не е уведомил РП,че има задействане на последния
Правилото и закона е, при доклад на пилота за изпълнение на маньовър поради TCAS resolution / advisory не се подават команди от страна на РП докато приключването му .Пилота е длъжен да спазва указнията на TCAS и след това указанията на РП


Проблема е, до колкото гледах и четох историята, че до тогава това правило не е било много като правило.
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот ATC » 16 Окт 2007 00:30

винаги е било от въвеждането на ACAS/TCAS системите
Аватар
ATC
супер спотър
 
Мнения: 818
Регистриран на: 14 Апр 2004 14:30
Местоположение: LBSF

Мнениеот Toni » 16 Окт 2007 09:05

АТЦ, четах немския доклад за катастрофата и там пише, че при руснаците комадите на диспечера са на първо място, след това указанията на техниката. Много фактори са довели до тази трагедия....
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот Делян » 16 Окт 2007 16:08

това явно е проблема: има два стандарта на работа! според единият TCAS-a е по-важен, според вторият РВД-то е по-важно.
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Мнениеот ATC » 16 Окт 2007 16:55

в цялата гражданска авиация (GAT) ,в контролирането въздушно пространство се спазват само и единствено указанията на РП с изключение на командите на ACAS/TCAS за страните които са го приели
http://en.wikipedia.org/wiki/TCAS
и второ при международен полет се спазват правилата на ИКАО(за членките) ако те НЕ противоречат на местните правила
Така,че вината е на руския 'смотан' пилот каквото е и решението на съда.Друг е въпроса че ако и на земята всичко беше както трябва да бъде РП с голяма вероятност щеше да предотврати грешката на пилота.Оценката за събитието е комплексна и негативна и за двете страни.Жалко за жертвите и техните роднини и приятели .Дано хората да са си извели поука и това да повлияе положително на безопасноста.

Спираме със спама по случая и продължаваме само за TCAS :!:
Аватар
ATC
супер спотър
 
Мнения: 818
Регистриран на: 14 Апр 2004 14:30
Местоположение: LBSF

Мнениеот asd » 16 Окт 2007 17:41

Щом ситуацията е достигнала до задействане на TCAS, в общия случай РП вече е виновен - не си е свършил работата, въпреки че това не е задължително да води до катастрофа. Примерно за Маастрихт съм чувал (от хора, кандидатствали за РП там), че се случвало да имат по десетина случая на сработване на TCAS-и за седмица.
Последна промяна asd на 17 Окт 2007 19:59, променена общо 2 пъти
asd
супер спотър
 
Мнения: 765
Регистриран на: 29 Мар 2006 14:09
Местоположение: Варна

Следваща

Назад към Ръководство Въздушно Движение

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта

cron