ЛС-13 „Леший"
През 1983 година в Пловдив се създава Научно производствено предприятие /НПП/ „Авиационна техника“ . Целта на предприятието е производство на дистанционно управляема безпилотна авиомишена „Ястреб-2" и е в системата на военно-промишления комплекс на страната. Изнася продукцията си за СССР . В резултат на промените се явява необходимост от нови производства. Създава се дружество с ограничена отговорност „Авиотехника“ с 51 % българско участие и 49% съветски капитали , като 24 % са на Луховицкия машиностроителен завод / част от ВПК и основен завод за производство на Миг-29 / и 25 % на московската частна „ Интеравия“, чиито главен конструктор е Вячеслав Кондратиев . Той проектира въз основа на ЯК-12 лек двуместен многоцелеви самолет ЛС-13 „Леший“ /Горски дух /. Взето е решение в завода на НПП в Пловдив, да се извършва сглобяването на самолета. От „ Интеравия“идва и заводското означение на самолета И-1П
Техническите характеристика на самолета е следната:
Двигател
Тип М3 -три цилиндрова звезда с въздушно охлаждане.
Мощност -81 киловата /110 конски сили/
Разход на гориво 18 литра на час гориво А91 при 75% натоварване.
Екипаж -2 души
Разпереност – 10 метра
Дължина – 6,4 метра
Тегло на самолета
Празен -520 килограма
Максимално полетно -840 килограма
Максимална скорост -190 километра в час
Крейсерска скорост -150 километра в час
Таван – 4000 метра
Далечина на полета – 575 километра

Той е първия промишлен самолет след повече 45 годишно прекъсване на родното самолетостроене.
Снимка на самолета може да видите в BGSPOTTERS - №14456 Фотограф Оnufrii , направена на 25.10.2007 и добавена на 27.12.2007. Самолета се намира в Блок 10 на ТУ.
http://pic.bgspotters.net/?id=14456
Последния самолет на Вячеслав Кондратиев е СМ-2000. За него може да прочетете в списание „Криле“ брой 11 от 2006 година.