от Iliyan » 24 Мар 2008 18:47
Повечето мнения са точни, но само частично...
Ето една по правилна класификация на ATC-тата
1. Контролирано пространство
1.1 Процедурно разделяне (не се използва / обикновенно няма радар)
1.1.1 Apron (къде да се паркира)
1.1.2 Clerance delivery (дава ти ATC-то)
1.1.3 Ground (разрешение или инструкция за taxi)
1.1.4 Tower (излитане и кацане, движение по пистата)
1.1.5 Approach control (по-често е комбиниран с Tower)
1.1.6 Info / Centre (дава информация en-route)
1.2 Радарно разделяне (използва се радар за всяка функция)
1.2.1 Ground (да, много рядко е, има го на много сложните летища)
1.2.2 Tower (много малко са кулите с радар, но също така ги има...)
1.2.3 Approach / Departure (най натоварената АТС позиция)
1.2.4 Director (помага на Approach-а когато са много натоварени...)
1.2.5 Terminal / Radar (ако се минава от TMA в TMA или CTA или UTA)
1.2.6 Ареа (контролира en-route трафика)
2. Не-контролирано пространство
2.1 Винаги е процедурно разделяне, винаги обслужва само летищен трафик, винаги дава само информация (не е контрол)
2.1.1 Radio
Много лесно се определя кога един самолет е контролиран и кога не е - всички контролни Clerances трябва се повторят както са издадени - на информационните съобщения е достатачно да се каже че са приети...
Хммм... дали не забравих нещо...?
- Знаеш ли за какво служат плешките? - попита той.
- Това е доказан факт, общо знание - отговори тя - това са местата където са били твоите криле, и точно там те ще порастнат отново...