Приватизацията на България Еър

Приватизацията на България Еър

Мнениеот Toni » 04 Апр 2004 19:56

Последна промяна Toni на 09 Яну 2005 04:56, променена общо 1 път
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот Toni » 04 Апр 2004 20:12

100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот harrier » 04 Апр 2004 20:58

Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Toni » 15 Апр 2004 00:43

100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот toni75 » 17 Авг 2004 13:58


http://mediapool.bg/site/business/2004/ ... 04bu.shtml

Държавната авиокомпания "България ер" ще се продава чрез двустепенен конкурс, на български стратегически или финансови инвеститори. Това предвижда стратегията за раздържавяването на авиокомпанията, която ще се обсъди от правителството в четвъртък.

Говорителят на кабинета Димитър Цонев съобщи, че на първия етап кандидатите ще се пресеят по критерии цена, инвестиционната програма, репутация и опит в бранша и други допълнителни фактори.

По думите му, приемането на нова стратегия за приватизация на "България ер" се налага заради стабилизирането на компанията. За 2003 година печалбата на "България ер" след данъчно облагане е 1.5 млн. лв., при загуба от 871 хил.лв. през 2002 година. В момента компанията разполага с 8 самолета, а през 2002 са били само два. Нараснал е и броят на дестинациите от 12 на 18.
toni75
най-спотър
 
Мнения: 496
Регистриран на: 18 Дек 2003 02:24
Местоположение: Щутгарт, Германия

Мнениеот toni75 » 17 Авг 2004 14:04

Хайде познайте сега, при така приетата "нова стратегия" :wink: за приватизация, кой ще е новият собственик на авиокомпанията. :lol:
toni75
най-спотър
 
Мнения: 496
Регистриран на: 18 Дек 2003 02:24
Местоположение: Щутгарт, Германия

Мнениеот борден » 18 Авг 2004 20:54

А де! :wink:

Абе незнам вие какво мислите, ама аз смятам, че който и да е - няма да е по-зле от Зееви. :x
Аватар
борден
супер спотър
 
Мнения: 508
Регистриран на: 20 Дек 2003 22:12
Местоположение: София

Мнениеот toni75 » 19 Авг 2004 15:04


Българските превозвачи не могат да кандидатстват самостоятелно
http://mediapool.bg/site/business/2004/ ... 04bu.shtml
19 август 2004

Само компании от България или от страни членки на Европейския съюз могат да кандидатстват за приватизацията на държавната авиокомпания "България Ер". Това става ясно от стратегията за 100-процентното раздържавяване на превозвача, одобрена в четвъртък от Министерския съвет.

От обясненията на вицепремиера Василев стана ясно, че правителството се надява интерес към държавния превозвач да проявят европейски авиокомпании. Той директно отряза българските частни превозвачи като възможни самостоятелни играчи, тъй като не отговаряли на критерия за стратегическите инвеститори. В последните месеци на няколко пъти "Хемус Ер" публично заяви интереса си да купи държавната авиокомпания.

Мажоритарният дял от дружеството-купувач трябва да бъде собственост на български физически или юридически лица, или на чуждестранни лица от страни-членки на Европейския съюз, е записано в одобрената днес стратегия.

В процедурата ще бъдат допуснати и финансови инвеститори, ако към "България Ер" проявят интерес по-малко от четирима стратегически инвеститори.

Авиокомпания "България Ер" приключи 2003 г. с 1.5 млн. лв. печалба, при загуба от 871 хил. за 2002 г. За първото полугодие на тази година компанията отчита печалба от 2.4 млн.лв. Паркът на "България Ер" беше увеличен от 2 самолета през 2002 г., до 4 през 2003 г., а в момента компанията притежава 8 "Боинг"-а. Броят на обслужваните дестинации е нараснал от 12 през миналата година до 18 през тази. В момента компанията оперира по директни линии до Лондон, Париж, Рим, Брюксел, Амстердам, Копенхаген, Стокхолм, Берлин, Франкфурт, Мадрид, Лисабон, Тел Авив, Москва, Цюрих, Виена, Прага и Милано. Увеличен е и броят на чартърните превози в общата структура на пътническите превози - от 16.64 % през 2003 г. до 28.58 % през 2004 г.
Изискванията към стратегическите инвеститори са да имат над 100 млн.евро приходи от авиационни услуги за последните три финансови години, а към финансовите - да управляват финансови активи над 200 млн.евро или да притежават дялови участия за над 200 млн. в други дружества.

И стратегическите, и финансовите инвеститори трябва да кандидатстват чрез регистрирани в България дружества по Търговския закон. Стратегическите инвеститори трябва да участват със 100-процента дъщерна фирма, а финансовите да притежават над 50% от капитала на дружеството - купувач.

Стратегията предвижда два етапа на конкурса за продажбата на "България Ер". Той ще стартира с процедура за сертификация на кандидат-купувачите - преценка дали отговарят на изискванията - която вече се приложи при започналото раздържавяване на четири от цигарените фабрики на "Булгартабак холдинг".

Предварителните оферти на кандидатите трябва да съдържат бизнес програма за развитие на авиокомпанията за 5 години и съгласие на инвеститора да осигури средства за увеличение на капитала й с 20 млн. лв. В момента капиталът на "България Ер" е 10.160 млн.лв.

В окончателната си оферта кандидатите трябва да гарантират изпълнението на няколко задължителни условия: 3-годишна забрана да продават или прехвърлят акции на "България Ер", 3-годишна забрана за промяна на акционерното участие в дружеството-купувач, 5-годишна забрана за обявяване в несъстоятелност или ликвидация на дружеството, 3-годишна забрана за продажба на слотове на "България Ер" без разрешението на министъра на транспорта.

Критерии за оценка на офертите са предлаганата цена, инвестиционната програма, репутацията и опита на компанията в бранша.

Според кабинета, стратегията гарантира бъдещето на "България Ер" и ще позволи да се осигурят необходимите финансови средства за справянето му с конкурентния натиск на авиационния пазар.

Като предпочитани купувачи вицепремиерът и транспортен министър Николай Василев определи големите авиокомпании. След решението на правителството той коментира, че не би желал несериозни купувачи да вземат "България Ер", визирайки предишния неуспешен опит за продажбата на държавната авиокомпания, завършил с фалита на БГА "Балкан".

По думите му, нито една българска авиокомпания не може да покрие критерия за 100 млн.евро приходи от авиационни услуги за последните три години.

В последните месеци от частната компания "Хемус Ер" на няколко пъти оповестиха интереса си да купят държавния превозвач. В деня, в който правителството одобри стратегията, в."Труд" публикува интервю с шефа на "Хемус Ер" Димитър Павлов, който призова депутатите "да бъдат патриоти" и да дадат възможност да се създаде добра българска авиокомпания.

Преди да се приложи, стратегията на МС трябва да мине за одобрение през парламента.

Павлов определя като национално предателство, ако "България Ер" се продаде на чужда авиокомпания, защото така се продава пазар (разработените от държавната фирма линии), от който имат нужда българските компании.

За "Хемус Ер" все пак остава възможност да се яви на конкурса в консорциум с финансов инвеститор, ако към "България Ер" проявят интерес по-малко от четирима стратегически инвеститори.
toni75
най-спотър
 
Мнения: 496
Регистриран на: 18 Дек 2003 02:24
Местоположение: Щутгарт, Германия

Мнениеот AiBOJ » 23 Авг 2004 22:09

Kakvo mislite e po dobroto reshenie po privatizaciata na Bulgaria air,firma ot 4ujbina da q kupi ili balgarska aviokompania?
Az kato 4e li sam malko razdvoen,zastoto kato se zamislq za 4ujd investitor,si spomnqm za gad zeevi i e vazmojno pak da se povtori.Ot druga strana Bulgaria Air e balgarskiat nacionalen prevozva4 i toi trqbva da ostane balgarski.Struva mi se 4e vse edna ot vsi4kite aviokompanii,balgarski,ima potenciala da zakupi Bulgaria air (ne samo Hemus Air)
AiBOJ

When everything seems to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it.

The sky is the limit!
Аватар
AiBOJ
супер спотър
 
Мнения: 1129
Регистриран на: 16 Авг 2004 01:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот harrier » 24 Авг 2004 10:48

Ако искаме сериозна приватизация, значи трябва да е фирма от чужбина. С Гад Зееви случая беше че правителството продаде предприятие, което никога не е било на печалба и беше с огромни загуби и дългове. Гад Зееви няма почти нищо общо със съсипването на Балкан.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот toni75 » 24 Авг 2004 14:25

Ами да: както се казва не е луд този дето яде баницата, а онзи който му я дава :!:

Аз съм твърдо за чужд инвеститор, но да е сериозен :!: Ако сте я продадат на "някои си" , просто за да отчетат че е продадена, по-добре изобщо да не я продават ! Тя така и така носи страхотни печалби :wink: на държавата в момента, чудя се защо изобщо трябва да я приватизират ? :lol:
toni75
най-спотър
 
Мнения: 496
Регистриран на: 18 Дек 2003 02:24
Местоположение: Щутгарт, Германия

Мнениеот борден » 24 Авг 2004 22:57

Аватар
борден
супер спотър
 
Мнения: 508
Регистриран на: 20 Дек 2003 22:12
Местоположение: София

Мнениеот harrier » 25 Авг 2004 13:02

Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Делян » 12 Окт 2004 23:58

Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Мнениеот Toni » 11 Ное 2004 01:20

http://www.zone168.com/article?sid=&aid=19038&eid=181

“Хемус ер” и “Виаджо” обновяват авиопарка си с боинги

Наши превозвачи се включват в наддаването за “България ер”

От 15 декември двете компании летят до Кайро и Кьолн

ТОДОР ВАРЧЕВ

Ще се включим в наддаването за "България ер" заедно със солиден финансов инвеститор, каза шефът на "Хемус ер" Димитър Павлов.
"Хемус ер" и "Виаджо ер" ще наддават за националния авиопревозвач "България ер" с надежден финансов партньор. Това съобщи изпълнителният директор на "Хемус ер" Димитър Павлов вчера. Според него най-добрият подход при приватизацията на "България Ер" е авиокомпанията да бъде продадена на консорциум от финансов и стратегически инвеститори.
"Хемус Ер" има готовност да участва в приватизацията на националния авиопревозвач в консорциум със силна и надеждна финансова институция. Моментът е подходящ за обединяване на двете авиокомпании - "България Ер" и "Хемус Ер" и превръщането им в силна и добра българска авиокомпания, добави Павлов.
Миналия месец правителството прие стратегията за раздържавяване на "България Ер". Стратегията бе одобрена и на съвместно заседание на парламентарните транспортна и икономическа комисии. В документа за раздържавяването на "България ер" обаче е поставено условие към купувача да има над 100 млн. евро приходи от авиацията за последните три години. Това на практика отстранява българските превозвачи от първия етап от конкурса, тъй като нито един от тях не отговаря на това условие. Български фирми обаче могат да се включат чак на втория етап от продажбата, тъй като ако сред кандидатите няма чужди големи авиокомпании, за участие ще бъдат допуснати финансови консорциуми, които управляват активи за над 200 млн. евро. В тях могат да участват и български авиокомпании, е записано в стратегията за продажба на "България ер".
Засега интерес към приватизацията на националния ни авиопревозвач проявяват италианските "Воларе" и "Еър Уан", както и австрийската "Аустриан еърлайнс".
През октомври т.г. най -младата българска авиокомпания "Виаджо ер" бе продадена на варненския икономически конгломерат "ТИМ холдинг", в чиято структура е и "Хемус ер". 100% от капитала на авиопревозвача са притежание на "Химимпорт"
Двете авиокомпании вече експлоатират съвместно авиопарка си и откриват редовни линии до Кайро и Кьолн от 15 декември.
Той добави, че в момента се водят преговори за два самолета "Боинг" 737 с които ще се лети по международните линии на двете авиокомпании. Самолетният парк вече се експлоатира съвместно, като "Хемус ер" притежава общо 20 самолета - британски "Джамболино" и руски Ту- 134 и Ту- 154. Авиокомпанията лети по над 10 международни линии, а освен това изпълнява и тежка чартърна програма.
"Виаджо ер" пък разполага с френски самолети АТР и е назначена за превозвач до Виена, Истанбул, Атина и Киев.
Подкрепяме идеята на транспортното министерство "Хемус ер" да извършва совалкови полети до всички столици в региона и сме готови веднага след като се разреши въпросът, да предложим тази услуга, каза още Димитър Павлов.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Следваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта