Драматично намаление при производството на самолети в някой части от пазара отчитат производителите на самолети за първото тримесечие. При самолетите от GA с бутални двигатели намалението е 28% . За първото тримесечие на миналата година са били произведени 554 самолета , а тази 399 самолета. При турбовитловите от GA са произведени 85 самолета при 79 самолета миналата година . При бизнес джетовете има значително увеличение от 211 на 297 самолета или 40,8% . Но има едно голямо условие , увеличението е за сметка на по-леките и като цяло продажбите изразени в милиони долари са увеличили с значително по- малък процент . За първото тримесечие на миналата година продажбите бяха за 4,6 милиарда долара срещу 5,3 милиарда долара за първите три месеца на тази година или увеличение на приходите с 16, 1% и то при намалени бройки от 844 на 781 или с 7.5% по-малко . Като се отчете инфлацията процента на приходите е по-малък . Изхождайки от тежкото положение на сектора през миналата година и особено след фалитите на значими за Америка производители , Президента и Конгреса на САЩ приеха закон с който се създават данъчни облекчения за лица и компании , които закупят самолети през 2008 година. С това ръководителите на страната се надяват да спасят от фалит компаниите произвеждащи самолети с бутални двигатели и да стимулират икономически растеж при другите.
Големия победител се нарича Eclipse Aviation с Eclipse 500. За първото тримесечие имат 52 самолета срещу 4 миналата година и всъщност на тях се дължи основния принос при бизнес джетовете. От всичките 86 броя увеличение 48 броя са техни . Други 72 самолета отчита Hawker Beechcraft Corp. 20 джета и 52 с бутални двигатели , която миналата година през това тримесечие не отчете нито един самолет поради смяна на собственика .