Възползвайки се от една от безплатните разпродажби на Райънеър още юни бях планирал една екскурзионна седмица за мен и някой приятели през Лондон, Ирландия и накрая Шотландия. Като наближиха датите като почудо повечето бяхме почти свободни от лекции и почти всички успяхме да се възползваме от билетите. Бях купил за 7 човека по 4 полета - обща цена 28 цента .
Между другото като казвам на хората, че билетите ни струват по 1 цент в 90% от случаите следва въпроса: "А с летищните такси?"...явно промоциите на бг еър и миналите години, в които никой не обявяваше такси са оставили трайна следа
Ще разделя блога на 2, да мога да пусна повече снимки, които между другото са с плачевно качество, но се надявам да си заслужава - фокуса ще е повече върху преживяването наречено Райънеър, отколкото върху качеството на снимките.
EIN-STN (Айндховен - Лондон Станстед)
18.11.2008
Излитане 19:40, кацане 19:35.
Затоварване около 80%
Пристигаме на летището в Айндховен. Типичните колела, които могат да се видят из цяла Холандия не отсъстват и тук, явно холандците преди полет също стигат с колело до летището
Ето го и терминала, летището е относително малко:
Неопитността ми като фотограф ми попречи да снимам екраните както трябва. По това време имаше само два полета освен нашия: един до Хамбург и един полет за Лондон Сити(LCY) изпълняват от CityJet, които са собственост на Еър Франс. Айндховен е едно от летищата, които са възприели "зелената" философия(например тоалетните им са с дъждовна вода), за това из целия терминал има машинки за доброволно плащане на количеството CO2 отделено по време на полета, това е и устройството под екраните.
Общ изглед преди проверката на багажите:
А това е в очакване на самолета. За съжаление беше вечер и не можеха да се снимат дори малкото движения по перона. Летището има 7 гейта и всичките са кракомобилни до самолета.
Ето го и нашия другар B737-800 EI-DAN:
Само това е от първия полет, ако искате мога да кача още но едва ли ви се гледат снимки тип "бой на негри в тъмна нощ"
STN-DUB(Лондон Станстед - Дъблин)
20.11.2008
Излитане: 11:55, Кацане: 13:10
Затоварване около 90%
Добре заварили:
Станстед е най-голямата база на Райънеър, за това и голяма част от терминала е тяхна територия. Машините за чек-ин:
Ето я и бордната карта от онлайн чек ин. Под снимката съм добавил линк към пълния формат, ако на някой му е интересно да прочете параноичните изисквания за багажа на райън
http://www.etveg.com/gallery/albums/uploads/tripreport1/stn_0527full.jpg
До 16:45 от 40 полета, 24 са на райън и 9 на изи:
Чек-ин гишетата на райън, доста пусти по това време. Мисля, че в целия терминал имаха поне още 2 редици:
Предупреждават ни, че може да ни спрат да чакаме на стълбичките, които ни водят към гейта преди да се качим на самолета.
Ето ги и трима съграждани. Често срещана картинка по летищата оперирани от райън еър е да са препълнени с техни машини и почти никакви други. На преден план е самолет от по-старата партида от Боинг, които вътре имат такива луксове като регулируеми седалки и джобове! Има и още една разлика между по-новата и по-старата партида, но за това ще стане дума по-късно.
EI-DLR на наше разположение:
Кой казва, че мястото за краката в Райън е малко?
А ето и причината за повечето място:
Инструкциите за безопасност залепени на гърба на седалките поради липсата на джобове.
Разтоварване на съседен гейт и сгъваемата вградена стълба на предната врата характерна за всички самолети на Райънеър. Бързото обръщане е супер необходимо и всяка секунда е ценна.
Taxing
Излитане над облачна Англия:
А като се мине над черната магия омагьосала острова, всъщност времето не е чак толкова лошо:
Наближаваме бреговете на Ирландия:
Това някаква мина ли е?
Над DUB първо виждаме карго терминала с DHL:
и TNT:
Отбрана колекция посрещачи чакащи за нашето кацане: 737 на БА, 2 бизнез джета(Cessna Citation??) и А320 на Еър Лингъс. В дъното 4 от нашите събратя.
Във единия край е армията на Еър Лингъс, основен "враг" на Райън. На фона се виждат крановете от строежа на новия супер луксозен терминал на летище Дъблин.
На другия край е армията на Райън.
Два Райъна тихичко заграждат 2 машини на Еър Лингъс. Напрежението расте, схватката е неизбежна.
Ето и по-близък план на един от "бойците". Между другото да не чувам оплаквания, че има снимки предимно на самолети на Райън - СВИКВАЙТЕ )
Ето още два от новата и старата партида. Вгледайте се внимателно в емблемата на опашката. Легендата твърди, че О'Лиъри (CEO на Райън и голяма уста, пояснявам ако случайно някой от вас живее в пещера:)) е разочарован от първото лого, че не се личало че е жена. Обадил се по телефона и казал: "Сложете и малко цици". Резултатът е по-новата и по-надарена емблема на заден фон.
Ето го и увеличено, да се вижда по-добре:
Трескава работа кипи в съседство от нас. Като гледаш как пътниците си се разхождат прилича повече на автобусна спирка, отколкото на летище:
Микробусче за екипажа. Със всичките орязвания на разходи в Райън човек би очаквал да бъде някоя Лада Нива, а не Нисан
Това е за сега. Очакйвате втора част (DUB-PIK-CRL) със още снимки, естествено предимно на Райънеър самолети, клипче от кацане в Глазгоу(ако успея да се оправя с ютюб-а), анализ на борд списанието и кабинната песничка.
Ако имате въпроси, стреляйте