Време е и за втората и последна част от мега райънеър приключението. След 4 дни из Ирландия дойде време за полета до Глазгоу-Престуик. Преди полета като никога бяхме малко по-рано на летището и имаше малко време за разходка и снимки.
Този приятел явно е претърпял инцидент. За пребоядисване на носа предполагам се спестяват пари и най-вероятно за по-лесно самолета ще бъде продаден, когато му дойде време за D-check
Пушбек на А320 на Луфтханза
Скандинавиан - глътка свеж въздух в морето от Райънеър и Еър Лингъс.
Ето и един от "наште", привидно зарязан по средата на нищото.
Един от големците. А330 на Еър Лингъс.
Защо rudder-a му е отместен?
Някой кацат, други се отправят за излитане, явно беше час пик за летището.
Primera?
BAE-146 на CityJet с отворено APU. На фона кулата и строителните дейности по новия терминал.
Колко много сухоземни са необходими за обслужването на една птица.
Този си вися така през цялото време, докато бяхме там.
Ето го и нашия самолет. Този път ни се падна от по-старата луксозна партида.
DUB-PIK(Дъблин - Глазгоу Престуик)
24.11.2008
Излитане 12:30, кацане 13:35
Затоварване 80-90%
Като по изключение се качвам през предната врата, което принципно е грешка защото има повече хора там, съответно задръствания, съответно достъпът до добри места е по-ограничен. Този път, обаче имахме агенти на борда, които се бяха качили вече и запазили места до аварийните изходи.
Ето отново широкото място и супер луксозния джоб на предната седалка, с който малко самолети на Райънеър могат да се похвалят.
Прибирането на сгъваемата стълба на нашия съсед.
Логото на официалния спонспор на ваканцията ни в пълната му прелест.
Рекламните билбордове по капаците за ръчния багаж. Всяко местенце, което може да донесе пари се оползотворява. Може би за в бъдеще всеки пътник ще получава отстъпка от билета ако пее рекламни песнички, не знам.
В случая рекламата е малко самореклама. Mr. Superfly е досадна песничка написана по станалата легендарна мелодия на Райънеър. За първи път дебютирала през април тази година и славата и доста бързо се разнесе благодарение на това, че страшно много хора летят с Райън и че е уникално досадна. Който не я е чувал нека се убеди сам:
http://www.youtube.com/watch?v=e9hpdinTTG8
Едно детенце не спряло да си тананика песничката доста дълго след полета, а предприемчивата му майка която била продуцент преработила мелодийката в пълнометражна песен. Така се ражда Mr. Superfly:
http://www.youtube.com/watch?v=2lZEVFACYAc
Пистата е доста натоварена. Излитане на конкурент:
Кацане на airBaltic:
Пред нас:
НЛО:
Зад нас също доста трафик:
Тези четиримата сякаш са се наредили за drag race.
Изкачваме се над облачната покривка
Време е за преглед на уникалното по рода си бордно списание на Райънеър. На корицата: една от мадамите в новия календар, за който предполагам всички сте чували и няма да навлизам в подробности.
Цените на храната
Алкохол. На който му е дошло на акъла да продава алкохол в подобни пакетчета явно е търговски гений. Може и да е самия О'Лиъри с цел да спести 200-300гр тегло поради липсата на стъклена бутилка. Забележете и три пъти повтореното FREE FREE FREE. Явно и продуктите предлагани на борда се вписват в цялостната маркетингова стратегия на компанията.
Уникални продукти, които за първи път разбрах че съществуват - чистачка за уши, машина за хартиени брикети, коткогонка(Cat repeller?!?!?!), каишка за куче не му даваща да лае?!?!? Давам линкове към снимките в пълен формат, за който иска да се наслади на описанията на невероятно полезните уреди.
http://etveg.com/gallery/albums/uploads/tripreport2/IMG_0973full.JPG
http://etveg.com/gallery/albums/uploads/tripreport2/IMG_0975full.JPG
Отвън не беше толкова забавно, но пък по-красиво
Наближаваме Шотландия
Заход
И снижаване преди кацане
Клипче на кацането, по време на което упорито се надбягвахме със сянката си:
http://www.youtube.com/watch?v=TZXsv_IsbcI
Щеше да е изненада ако нямаше друг самолет на райън наоколо.
Даже няколко
Къщи доста близо до летището. Дали са обитавани от малцинствата?
Ха, изненада!
Някой ден може и да има такава стълба с надпис Plovdiv Sofia
Гишетата отново празни.
Мерси, мерси.
Жълтото и синьото не е най-добрата цветова комбинация според мен, но райън си я харесват. Ако не друго определено се набива на очи.
Перона на гарата на летището. Единственото летище в Шотландия, което си има собствена гара.
За да промотират летището пътниците по всяка нова дестинация получават в деня на полета безплатно пътуване със влак из цяла Шотландия. За по-стари дестинации намалението е 50%. Това е значителна отстъпка, защото до по-далечните краища на Шотландия билетите стигат до 30-40 паунда. Доста шотландци правят номера да си купуват самолетни билети за някой от новите дестинации на Райън които естествено нямат намерение да ползват, просто заради промоцията с влака - 5 паунда за самолетен билет с безплатен влак излиза доста по-евтино от 40 паунда само за влака
Изминаха още два дена в гонене на чудовища из езера и дойде време за финалния полет.
PIK-CRL(Глазгоу Престуик - Брюксел Шарлероа)
26.11.2008
Излитане 12:00, кацане 14:35
Затоварване 70%
Тук беше и първата ни среща(от има няма 10-ина полета с райън до сега) с Райънеър фашист - а именно дама на преклонна възраст, която ни караше да бутаме раниците във формичката за проверка на размерите и да наблъскваме всичко само в един носител. Това се оказа малко проблемно, защото някой от спътниците ми неблагоразумно носеха найлонови пликчета с разни неща вън от раницата, явно успокоени от факта че на предишните ни полети нямаше подобни стриктни проверки и дори имаше хора прекарващи за ръчен багаж чанти с размера на тия, с които продавачите по битаците си носят стоката. Както и да е, размина ни се само с малко нерви позасилени от факта, че леко закъснявахме.
Това беше единствения полет с по-малко затоварване, но пак беше доволно пълен. Предните 3 и задните 3 реда бяха блокирани, защото обикновено полетите на райън са с много малко чекиран багаж, което при по-малко пътници влияе сериозно на центъра на тежестта, оттам и на баланса на самолета.
Някой да разбира от хеликоптери?
Последният ни самолет
Немаркиран 747. Той се виждаше и от клипчето от кацането
Пистата ни очаква
Излитане и прощално кръгче над бреговете
Мястото за краката дори по нормалните места е адекватно. Боингите на бг еър(особено -300иците) със сигурност са по-тесни.
Доста странен оптически ефект. Говоря за дъгообразното кръгче вляво. Не беше от прозореца на самолета, не беше и от фотоапарата. Явно по някъкъв начин самолета пречупваше слънчевата светлина в това кръгло петно. Някой ако може да разясни.
Над облаците
Отново реклами, този път на холандска банка.
Снижаване над Белгия
Ако се вгледате внимателно в края на задкрилката се вижда завихрянето. Нагледен урок по аеродинамика
А тук се вижда и без да се вглеждате внимателно
Кацане
Карантиите на крилото
Отново посрещнати от съпартиец
Разтоварване на съпартиеца. Чекирания багаж в крайна сметка се оказа едно вагонче.
Летище Брюксел Шарлероа
Довиждане от женския капитан на самолета. Още като чух по гласа, че е жена бях решил да я снимам, но тя май не изглеждаше особено очарована от тоя факт...или може би по-скоро изненадана
Почти пълен монопол
Отново празни чек-ин гишета. Не знам, може би всички специално се наговарят и се крият като кацна и реша да снимам
И това е!
Като цяло отзивите за Райън еър хич не са ласкави. Аз също подхвърлих не една и две шеги тук по техен адрес. Но не знам дали ще изненадам някой като кажа, че това ми е ЛЮБИМАТА авиокомпания. За една седмица видях невероятни места, на практика и на теория с безплатен въздушен транспорт - това нито бритиш може да ми го предложи, нито сингапур, нито който и да е било. И ако избора ми е между:
1. Да се блъскам като говедо, да карам една седмица с багаж една раничка и да ме гледат на кръв като се бавя докато сядам на седалката, но да видя невероятна природа и различна култура.
2. Да ми се усмихват екипажите, да ми дават безплатни минатюрни сандвичи и колички, че дори и първата класа на сингапур в А380(ако ми я дават на цената на економи), но да да мога едва да си позволя самолетния билет и то само един, а не цели четири.
Във 100 от 100 случая аз избирам номер 1. Райънеър са феномен, затова трябва да го оценим че го има и да си пожелаем рано или късно да стъпят на българския пазар. И следващия път като чуете някой да се оплаква от тях, че са му взели пари за куфар или пари за екстра багаж...бийте му два шамара(пък макар и виртуални) и му кажете следващия път да чете условията внимателно
Това е от мен за сега, малко дълго се получи - дано да си заслужава...след два дена имам полет с луфти до България през Мюнхен, ще видим дали ще има материал за нов блог .