.. Има процедура, описана в JAR-JIP за конвертиране на лицензи, съгласно JAR. Съгласно опита (разбирай рейтинги и часове)има различни изискавания.
1. Когато пилот притежава АТПЛ , тогава може да конвертира, без да преминава теоретична подготовка, е достатъчно да премине изпити по 14 дисциплини (в обема за АТПЛ), медицински преглед в сертифициран по JAR-FCL 3 център и летателна проверка пред посочен от админстрацията по JAR , изпитващ.
2. Когато има обаче само CPL/IR, тогава допълнително трябва да премине теоретична подготовка в сертифициран, съгласно JAR-FCL, учебен център за съответната квалификация и да се яви на теоретични изпити, съгласно изискаванията, другото е същото.
Ние го правим като сформираме 300 часов курс за АТПЛ и със конверсията, пилота получава лиценз, съгласно JAR, включващ ATPL frozen. Този лиценз се признава без формалности от всички администрации на държавите , които са в списъка за взаимно признаване. Този списъk можеш а го видиш . Защо България не е в този списък , пише .
3. За да си направиш лично конверсията е необходимо допълнително условие: да докажеш по недвусмислен начин, че живееш в държавата-член на JAA, повече от 185 дена в годината или да те представи фирма, която те е наела
И последно. когато чувстваш, че си предубеден , първо се информирай, чуй доводите на другия и после .... открито си кажи съмненията, без квалификации.
С най-добри чувства
