Скорост при излитане и кацане.

Тук ще прочетете разкази, обяснения и интересни факти от хората, които правят авиация.

Мнениеот milend » 28 Яну 2009 17:24

slice написа:Истинска - спрямо въздуха
Приборна - каквото излиза на скоростомера
Пътна - Спрямо земята


Благодаря за информацията!

Иначе питането ми е на чисто любителска основа, затова ме интересуват повече ориентировъчни, отколкото конкретни данни.
130 - 160 възела е ОК :)
milend
най-спотър
 
Мнения: 302
Регистриран на: 14 Яну 2009 21:36

Мнениеот Емо » 28 Яну 2009 20:06

merlin написа:Вижте само как кацаше онзи пилот на Франкфурт при страничният вятър, определено е мислил с някои други части на тялото си, а не с мозъка.


??? Кой пилот, какъв Франкфурт, какъв страничен вятър? Нещо не разбирам...
Аватар
Емо
супер спотър
 
Мнения: 1221
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06
Местоположение: MUC

Мнениеот merlin » 28 Яну 2009 20:34

Edit: Хамбург
Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1310
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW

Мнениеот Емо » 28 Яну 2009 20:53

merlin написа:Edit: Хамбург


според мен момичето се е справило много добре...
Аватар
Емо
супер спотър
 
Мнения: 1221
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06
Местоположение: MUC

Мнениеот Ka32 » 29 Яну 2009 07:32

Човека зададе един много прост въпрос на който му се отговори с някакви словесни каламбури и игри на риторика.Какви дупета , какви истински,приборни и пътни скорости при излитане.Защо не му се обясни на човека за зависимоста на скороста от максималното излетно тегло, вятъра ,температурата и състоянието на пистата.За това че за всяко излитане и кацане се изчислява и скороста за взимане на решение за продължаване на излитането.А тръгнахте да му доказвате колко сме велики.
Аватар
Ka32
спотър
 
Мнения: 30
Регистриран на: 28 Авг 2008 21:55
Местоположение: Пловдив

Мнениеот milend » 29 Яну 2009 12:55

Ka32 написа:Защо не му се обясни на човека за зависимоста на скороста от максималното излетно тегло, вятъра ,температурата и състоянието на пистата.За това че за всяко излитане и кацане се изчислява и скороста за взимане на решение за продължаване на излитането.А тръгнахте да му доказвате колко сме велики.


Точно такива неща очаквах да науча в темата, която пуснах.

Наистина, дайте да говорим по същетво, а когато някой греши нека му се обяснява по нормален начин, за да не се чувства като малоумник, задавайки определен въпрос!
milend
най-спотър
 
Мнения: 302
Регистриран на: 14 Яну 2009 21:36

Мнениеот Георги Николов » 29 Яну 2009 13:35

milend написа:Наистина, дайте да говорим по същетво, а когато някой греши нека му се обяснява по нормален начин, за да не се чувства като малоумник, задавайки определен въпрос!


Ако трябва да отговорим научно, то отговора ще е следния. Скоростта на излитане зависи от подемната сила. Когато подемната сила стане по-голяма от теглото на самолета, той излита. Подемната сила зависи от крилният профил, въздуха и ъгъла на обтичане. Въздуха се характеризира с плътност, температура и скорост на движение . Скоростта на излитане е един от най-важните параметри на всеки самолет. За всеки самолет, тя се определя експериментално и се съставят таблици. При съвременното развитие на науката разликата между теоретична и експериментална скорост е почти нищожна. На въпроса който питаш, при излитане от летище на морското ниво и стандартни условия по каталог скоростите са следните:..........................
Последна промяна Георги Николов на 30 Яну 2009 22:12, променена общо 2 пъти
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот slice » 29 Яну 2009 13:48

Ka32 е прав....

Ето тук малко да почетеш общи приказки (има и примерни скорости за различните класове): http://en.wikipedia.org/wiki/Takeoff#Speed_required


По-късно днес ще пусна страничка от някой FCOM да видиш и таблица как се изчислява точно
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Мнениеот Buch » 29 Яну 2009 14:24

Аз мисля, че колегата искаше да се ориентира горе-долу за какви стойности става въпрос - 100? 200? 300?....км/ч?, knots?. Просто да добие някаква представа.
А иначе, може би трябва да се добави, че подемността на крилото зависи и от спусната механизация - задкрилки/предкрилки, които увеличават подемната сила, респективно намаляват скоростта на излитане, от друга страна забавят ускорението, заради увеличаването на челното съпротивление.
А така, като стана въпрос за скорост на излитане, ми хрумна един въпрос, който, ако е вече обсъждан в друга тема, моля за извинение: Как се изчисляват V1 и VR? В смисъл не математически, а чисто процедурно - пилотите вземат молива зад ухото и почват да драскат сметки в тефтера или това е работа на бордовия компютър? Или може би и двете?
Мерси
Аватар
Buch
най-спотър
 
Мнения: 446
Регистриран на: 16 Яну 2009 13:48
Местоположение: София

Мнениеот slice » 29 Яну 2009 16:43

има таблици... точно такава обещах да покажа, но ще бъде след малко
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Мнениеот milend » 29 Яну 2009 16:56

Buch написа:Аз мисля, че колегата искаше да се ориентира горе-долу за какви стойности става въпрос - 100? 200? 300?....км/ч?,


Да, това беше идеята, но и допълнителната информация е добре дошла :)

Идва ми на ум какво става когато трябва да се излети от Ла Пас /над 3500 метра/ или Кито /почти 3000 метра/
В смилъл как се държи самолета, каква скорост му е необходима в такива условия.
Последна промяна milend на 29 Яну 2009 17:06, променена общо 1 път
milend
най-спотър
 
Мнения: 302
Регистриран на: 14 Яну 2009 21:36

Мнениеот slice » 29 Яну 2009 17:03

Долното е само част от примерна таблица.... Самите таблици идват в най-различни видове, но и този вариант е показателен за начина на определяне на V скоростите....


Изображение
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: Скорост при излитане и кацане.

Мнениеот an24 » 24 Фев 2009 04:31

Някой може ли да поясни от какъв точно зор скоростта се мери във възли, а не, да кажем, в педи за лунен месец (farthings per fortnight)?
Аз лично не намирам друг отговор освен доминирането на едни яко остарели мерки в две водещи авиационни държави - при чичко ви Сам и чичко ви Чърчил. Което им създава купища неудобства (например един от хамериканските спътници аварира точно заради неверни изчисления в инчовата система).
За разлика от милята, километърът е системна единица от СИ което значи, че е съвместим с останалите единици от тази система - така например сила от един нютон ускорява тяло с тегло един килограм точно с 1 м/с^2. Не е така по английската система, защото там например мерят въртящия момент в либри за фут, а другите - в нютон-метра.
an24
спотър
 
Мнения: 46
Регистриран на: 31 Май 2008 00:57

Re: Скорост при излитане и кацане.

Мнениеот slice » 24 Фев 2009 09:22

Не съвсем. Скоростта в САЩ се мери не във възли, а в мили (земни) в час. Един възел е морска миля в час - нормално да се използва след като разстоянията в авиацията се мерят в морски мили - а се мерят в такива тъй като много неща в авиацията са дошли от корабоплаването....
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: Скорост при излитане и кацане.

Мнениеот karadzhoff » 24 Фев 2009 17:21

Колкото до морската миля(1852 метра) тя представлява точно 1 минута от дъгата на меридиана:

Изображение
Аватар
karadzhoff
супер спотър
 
Мнения: 1297
Регистриран на: 20 Юни 2005 22:01
Местоположение: Varna City

ПредишнаСледваща

Назад към Специалистите обясняват

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта