Дойде март месец и реших че е крайно време да се организира първото за годината пътуване. Тъй като от доста време ми се искаше да посетя Малта, реших че това ще е дестинацията, още повече че полета до там е с Emirates (те летят Дубай-Ларнака-Малта и обратно всеки ден). Още един бонус е че щях да зачеркна още един самолет от списъка на тези, с които не бях пътувал - Боинг 777

И така, планът изглеждаше по следния начин:
LCA-MLA 13MAR09
EK 107 Boeing 777-300 ER
MLA-LCA 15MAR09
EK 108 Boeing 777-300 ER
Още при закупуването на билета, сайта на Emirates дава възможността да се изберат местата за полета (онлайн чекин-а заработва 24 преди полета) и аз стратегически си избрах 18А на отиване и 36К на връщане, за да видя каква е разликата "пред" и "зад" двигателя, тъй като бях чувал че 777 е доста шумен вътре в салона.
И така, дойде петък сутрин и таксито ме стовари пред терминала около час и половина преди полета. Екраните показваха че няма закъснение, но в крайна сметка вместо в 11:40 излетяхме в 12:50. Така и нямаше нито едно съобщение от ground staff-a относно причината или продължителността на закъснението, но аз се бях навил че няма да позволя нищо да ми развали почивката

Departure залата на LCA:


На съседния гейт беше полета на България Еър за София и без да искам да звуча като расист 85% от пътниците бяха от мургавите братя и сестри

Натоварих се в един от 4-те рейса и се бях подготвил за близка среща с GE90, но о, изненада! Вместо ER серията ни очакваше "обикновен" 777-300 с Ролс-Ройс двигатели:


"Товаренето" на 777 през една врата отнема доста време и успях да се огледам наоколо:
Omni Air Internatial DC-10 и Cyprus A330-200


Близка среща с Rolce Royce Trent 800:

Мноооооооого дълъг самолет


Гледка към двигателя:

...и от място 18А. А познайте на кой е този толкова бял А319


Запуснахме и по пътя към писта 22 минахме покрай:
OAI DC-10:

CY A332:

Princess Juliana в европейски вариянт:

РУД-овете бяха преместени напред и с доста по-малко гръм и трясък от колко очаквах се понесохме напред и нагоре:

Базата на Английските ВВС "Акротири", където преди няколко седмици се разби един Хариер:

Над Средиземно море:

Следващите снимки са от захода в Малта защото прекарах целия полет да разучавам прословутата ICE система, да се наслаждавам на храната и тотално забравих да снимам (при обратния полет се реванширам

Обслужването както може да се очаква беше невероятно. Още преди излитане на всички бяха раздадени горещи кърпи за освежаване, а всички деца на борда получиха раници, книжки за оцветяване, пастели, плюшени играчки и какво ли още не....направо ме хвана яд че не съм на 6 години

Обяда беше сервиран малко след като излетяхме и се състоеше от салата, филе от сьомга, пуешко или пилешко филе с маслини и ядки и ванилов мус с боровинки за десерт. Всичко това се сервира в порцеланови съдове и с метални прибори с гравирано лого на Emirates.
3 часа полет минаха без да ги усетя и след няколко остри завоя се насочихме за кацане на писта 32 в Малта.
RWY 32 видяна през камерата на носа на самолета:

touch down:

С доста мощен реверс....:

....освободихме далеч преди средата на пистата:

по моста, обратно към рампата:

Пътническия терминал:

Наоколо бяха Air Malta и CRJ на неизвестна за мен компания:

Marshal-a гледа в грешната посока


Размазана снимка на PTV-тата в бизнес класата:

Тъй като бях само с ръчен багаж, 10 минути след спирането на самолета вече се лутах из пракинга на летището да си търся колата която бях наел.
Двата ми дни в малта минаха неусетно и сутринта на 15-ти тръгнах рано от хотела за да се опитам да откия спотинг местата на летището. Предварително си бях принт-нал карти на района и доста лесно намерих спотърската платформа.
Пустош



Спотърската платформа:

По периметъра на цялото летище, в оградата има изрязани отвори с размер 50х50 см през които спокойно може да се снима (от ръководството на LBSF да си вземат поука

Тъй като не си бях взел компютъра с мен, нямаше как да се чекирам онлайн и се върнах обратно на летището около 2 часа преди полета.
Гледка от зоната за пушачи на Sportsfan Cafe (поздрав за LZ-EZY


След секюрити проверката има още една "пушилня", която всъщност е на самата рампа. А300 на Луфти тръгва за Франкфурт:

КМ за Цюрих:

С 20 минутно закъснение дойде време за бординг. Гледка от място 36К:

Полета беше почти пълен но като по чудо аз имах на разположение 3 седалки:

Запуснахме и изрулирахме до средата на писта 14:

Откъдето с мнооооого рев се изстреляхме:

От това място наистина мога да кажа че в кабината е доста шумно.
Climbing out of Malta:

Командира се извини за закъснението и каза че ще си наваксаме във въздуха:

Този път снимах храната. Не-толкова вкусна, колкото на идване но все пак далеч по-добре от замръзнал кроасан с шунка и кашкавал


Над Крит:

Слушалките и контролера на IFE-то, от обратната страна на коийто е телефонът:

Благодарение на гръбния вятър, скоростта ни спрямо земята растеше:

Средната economy секция:


След час и 45 минути започнахме снижение към Ларнака:

Под нас е Кипър:

Тук вече светлината недостигаше и снимките са малко размазани:

Най-големия курорт на острова - Агия Напа....мнооого размазан


Ларнака:

Последва много плавно кацане с силен реверс:

Докато излизах от самолета реших да щракна двигателя още веднъж....

...с което си навлякох гнева на предтавител на наземните служби, който ми се развика че изпозвайки светкавицата докато зареждат самолета с гориво, може да причини експлозия

Извиних се, обещах че повече така няма да правя и се качих в автобуса

Ето като бонус и малко снимки от Малта и Гозо:
Sliema:

Valetta:





Ферибота от Малта към Гозо:


Рабат (Виктория)



Ta' Pinu

Azur Window:

Надявам се че разказа ви е харесал и не съм ви отегчил. Поздрави
