от Toni » 16 Мар 2009 00:11
Две и повече писти са необходими, когато трафикът не може да се поеме от една писта. Целта е повишаване на броя на самолетодвиженията. В случая с паралелни писти на разстояние по малко от 1210м осово, едната се ползва за кацане, а дугата за излитане (в стандартния случай) - пример Берлин Тегел, Москва Шереметиево. Когато отстоянието е повече от 1210м, двете писти са независими една от друга (Мюнхен) - двете пистови системи могат да се разглеждат теоритично като две отделни летища - могат да се извършват успоредни заходи и излитания. Това разбира се, зависи от РВД-то.
Повечето писти, от друга страна означава повече разходи за ILS, други навигационни системи, осветление, повече ръководители на полетите и т.н. Но този по-висок разход се оправдава с увеличения брой на кацащи и излитащи самолети.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ