Ровейки се из интернет намерих една страхотна /според мен де/ статия за катастрофите който промениха авиацйонния свят и света като цяло
10 самолетни катастрофи, който промениха авиацията
Midair сблъсъци, пожари на борда, A уморен фюзелаж, направи самолет във висока надморско височиннно Кабрио тези трагедии станаха основни технологични постижения в безопасността на полетите, които пазят въздушния транспорт рутинни днес.
crash-lede-a0907.jpg
1.
1956 | Гранд каньон | ПОЛЕТ НА TWA 2 & UNITED FLIGHT 718
Upgrade: Усъвършенстване на системата за контрол на въздушното движение; създаването на FAA
В TWA Super Constellation и United DC-7 е излетяли от Лос Анджелис, само 3 минути един след друг, пътувайки на Изток. Деветдесет минути по-късно, летейки по VFR двата самолета маневрират, за да разкрият на техните пътници гледката на Големия каньон, когато лявото крило и витлата на DC-7 са изтръгнати в опашката на Connie. И двата самолета са се забили в каньона,и но борда на двата самолета всички 128 души са мъртви
Поради аварията са отпуснати от $ 250 милиона за ъпгрейд на контрол на въздушното движение (РВД)-сериозни пари в тези дни. И това дало резултат от 47 в САЩ не са се сблъсквали самолети. Катастрофата също задействала създаването през 1958 г. на Федералната авиационна агенция (сега администрация), за да контролира безопасността на въздуха.
twa-united-grandcanyon-a-09.jpg
2.
1978 | ПОРТЛАНД | ОБЕДИНЕНО САМОЛЕТНИ 173
Upgrade: пилотите-екип
United Flight 173, A DC-8 доближава Портланд, с 181 пътници, кръжи над летището потчи час, докато екипажа се опитват напразно отстранят проблема с колесниците. Макар предупреждението за бързо намаляване на гориво от механика на борда командира-по-късно оописан от един следовател, като арогантен са чакали твърде дълъго, за да започнат своя окончателен подход. На DC-8 му свършва горивото и катастрофира в предградие, убива 10.
3.
В отговор,United Airline усъвършенстват летателното обучение около концепцията на летателния ресурсен мениджмънт (CRM). За прекратяване на традиционните "капитанът е Бог" авиокомпания йерархията, CRM подчертава,че работата в екип и комуникацията между екипажа, са се превърнали в индустриален стандарт. "Това е наистина се плаща", казва капитан на САЩ Ал Хейнс, който през 1989 г. удивително успява да блокира земя един контузен DC-10 на сиукски Сити, Айова, като варираме двигателната тяга.
united-flight-173-0907.jpg
4.
1983 | Синсинати | AIR КАНАДА Полет 797
Upgrade: Lav дим датчици
Първите признаци на беда за полет на Air Канада 797, A DC-9,летейки под 33000 фута на път от Далас за Торонто бяха струйките дим на пушалните разнасяйки се от задната тоалетна. Скоро, дебел черен дим започна да запълва кабината, и самолета започна аварийно спускане. Едва се виждаше инструмент панела заради дима, пилота приземи самолета в Синсинати. Но скоро след като вратите и аварийните изходи бяха отворени, кабината избухна в пламъци . От 46 души на борда, 23 починали.
Впоследствие FAA разбират, че самолетните тоалетни не са оборудвани с детектори за дим и автоматични пожарогасители. В рамките на пет години, всички jetliner-и са снабдени с огън-блокиращи слоеве върху седалката възглавничките и подовете са снабдени с осветление за по лесно извеждане на пътниците в гъст дим. Самолети построени след 1988 имат повече пламък-устойчиви интериорни материали.
5.
1985 | Далас / Форт Уърт | DELTA Flight 191
Upgrade: Downdraft откриване
Делта Flight 191, Lockheed L-1011, подхожда за кацане на "Далас" летище Форт Уърт , гръмотевична буря се тай близо до пистата. Светкавици бляскат около равнината на 800 фута, и jetliner-а среща microburst вятър настриг-силна и рязка смяна на вятъра, което причинява на самолета губене на 54 възела на airspeed-а за няколко секунди. Потъва бързо,L-1011 се ударя в земната повърхност около миля малко преди на пистата и падскача през цялата магистрала, смачквайки автомобили. Самолетът променя наляво след това се блъска в два огромни водни резервоара на летището. На борда, 134 от 163 души са били убити. Катастрофата задейства от седем години NASA / FAA изследователските усилия, които доведоха до съсздаването на локационно вятър настриг детектори, което се превърна в стандартно оборудване за самолети в средата на 1990-те години.
6.
1986 | Лос Анджелис | AEROMEXICO Flight 498
Upgrade: Сблъсък избягване
Въпреки че след Гранд каньон ATC системата върши добра работа,тя не успява да отчита за малки частни самолети като четириместните Piper Арчър. Неоткрита от приземния контрол,
Поради груба грешка Piper-рът се изпречва на пътя на Aeromexico DC-9 приближаващ към летището,Piper удря DC-9 по левия хоризонтален стабилизатор. И двата самолета падат в жилищен квартал на 20 мили източно от летището, умират 82 души, включително 15 на терена.
В последствие FAA изисква малки самолети, влизащи в контролните райони да използват транспондери-електронни устройства, които излъчват позиция и височина до авиодиспечерите. Освен това, самолети са длъжни да имат TCAS II сблъсък избягване-системи, които откриват потенциални сблъсъци с други транспондер-оборудвани самолети. Оттогава насам, малък самолет не се сблъсквал с airliner в полет в Съединените щати.
7.
1988 | MAUI | Алоха Flight 243
Upgrade: пенсионират калай
Както Алоха Полет 243, дотегва на 19-годишният Boeing 737 за кратко от от Hilo, Хавай, до Хонолулу,на височина 24000 фута, голяма част фюзелажа хвръква почти, оставяйки десетки пътници в Открита бриз. Чудо, останалата част на самолета, държани заедно достатъчно дълго, за да кацнебезопасно. Само едно лице, стюард, който бе пометена от самолета, беше убит.
Националният съвет за безопасност на транспорта (NTSB) обвини комбинация от корозия и широко разпространената умора увреждане, в резултат на многократно свиване и разширение на фюзелажа от равнината на 89000 полети. В отговор на FAA започна национална прогрома за Стареене на Въздухоплавателните средства за научни изследвания през 1991 г.
8.
1994 | Pittsburgh | USAIR Flight 427
Upgrade: Руля RX
Когато US Air Полет 427 започва своя подход за кацане в Питсбърг, на Boeing 737 внезапно накланяне на ляво и снишаване 5000 фута до земята, убива всички 132 на борда.Черната кутия показва, че руля има рязко преместени в пълен ляв позиция, което задейства при преобръщане. Но защо? US Air обвинени в самолетна катастрофа. Boeing обвини екипажа. Отнело е на NTSB да стигне до заключение че руля-системата за контрол, е причинила обратно действие на руля:когато пилота натиска десния педал самолета завива на ляво
В резултат на това, Boeing похарчили $ 500 милиона до 2800 ретро всички на света най-популярната jetliner.
9.
1996 | MIAMI | VALUJET Flight 592
Upgrade: предотвратяване на пожари в трюма
Въпреки че FAA взима анти-кабина огън мерки след 1983 след инцидента с Air Канада , той не направи нищо за защита на пътническите реактивни товарни отделения-въпреки NTSB предупрежденията след 1988 възникнал огън в товарното отделение на самолета, който успя да се приземи безопасно.
Огънят в DC-9, е причинен от химически кислородни генератори, които са били незаконно опаковани от SabreTech, авиокомпанията поддръжка на изпълнителя.Друсането очевидно и топлината дават резултат-възниква пожар пожар, който е подхранван от кислород. Пилотите са били в състояние да приземят самолета във времето, 110 души умряли.
10.
1996 | LONG ISLAND | TWA Flight 800
Upgrade: електрическа искра елиминиране
Тя беше на всички кошмар: самолет, които взривиха в midair за очевидна причина. Експлозия на TWA Полет 800, Boeing 747, току-що излетял от JFK, пътуващ за Париж, умъртвени всички 230 души на борда и подбуждаше голям спор. След painstakingly reassembling на останки на NTSB отхвърля възможността за терористични бомба или ракета атака и стигна до заключението, че дим в равнината на почти празна център-крило резервоар за гориво бяха Западна, най-вероятно след късо съединение в кабел комплект доведе до искра в горивото габарит сензор.
FAA оттогава промени за намаляване на искри от дефектни кабели и други източници. Boeing, междувременно, е разработил система за гориво-inerting че инжектира азотен газ в резервоарите за гориво, за да се намали вероятността от експлозии. То ще се инсталира на системата във всички нейни новопостроен самолети, като се започне през 2008 година. Възможно комплекти за намиращи се в експлоатация Boeings също ще бъдат на разположение.