Българска лоу кост компания

Re: Българска лоу кост компания

Мнениеот milenkosev » 09 Сеп 2009 16:33

Аз все си мисля, че една такава компания би имала сериозен успех. Ако цената примерно Бургас - София е фиксирана на 100 лева, мисля че не малко хора ще предпочетат да летят, вместо да бъхтят 5 часа с кола.
milenkosev
по-спотър
 
Мнения: 107
Регистриран на: 19 Сеп 2008 16:51
Местоположение: Sofia

Re: Българска лоу кост компания

Мнениеот harrier » 09 Сеп 2009 16:42

Да, дори ще напълнят един 100-местен самолет. Но няма да е рентабилно за компанията.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Българска лоу кост компания

Мнениеот milenkosev » 09 Сеп 2009 16:53

milenkosev
по-спотър
 
Мнения: 107
Регистриран на: 19 Сеп 2008 16:51
Местоположение: Sofia

Re: Българска лоу кост компания

Мнениеот harrier » 09 Сеп 2009 17:12

Първо, полетът няма да е 25 минути, а най-малко 35-40 като включиме рулирането. Разходът на гориво може да е 1,2 тона но на FL>360, а до Бургас нямаш време да се качиш толкова високо, следователно разходът ще е доста по-голям.

Второ, ще ме прощаваш, но къде е сметката в случая? Колко ротации, докъде, каква конфигураця на самолета, каква схема за финансиране на компанията и отделно на самолета?

Ако крайната цена на билета е 100 лева от тях в компанията ще попаднат максимум 60 - останалото ще са летищни такси. Така че при 100 човека това са 6 000 лева приходи, а доколкото разбирам ти говориш за 100 лева двупосочен, така че се получава 3 000 лева на отсечка.

Имаш гориво, лизинг на самолет (на ден 3500-4000 евро!), поддръжка и резервни части, застраховки, заплати за екипажите, заплати за служителите, осигуровки, административни разходи (които ако провериш другите компании, ще видиш че хич не са малки и смятано на пасажер приближават разходите за гориво), такси за обслужване по летищата (един пътник трябва да избива само Follow Me-тата в София, втори в Бургас), такси за прелитане, разходи за маркетинг и реклама и какво ли още не.

Ако беше толкова просто и Sky Europe щяха да го направят. Всъщност и аз щях да съм го направил!
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Българска лоу кост компания

Мнениеот tsonpen » 09 Сеп 2009 17:34

Предполагам, че говори за еднопосочен полет 100 лева, което би трябвало да е рентабилно, след като еквивалентът на София-Бургас в Тайван е фиксиран на 40-50 евро и се сети с Б757 при съвсем друг стандарт, макар и на много по-голям пазар.
http://www.fat.com.tw/En/A2/EA21.asp
1 Taiwan dollar = 0.021119166 Euros
Аватар
tsonpen
супер спотър
 
Мнения: 788
Регистриран на: 07 Юли 2004 11:33
Местоположение: Sofia

Re: Българска лоу кост компания

Мнениеот Anto » 09 Сеп 2009 17:40

Mislia, che takiva vutreshni poleti po-dobre shte se izpulniat s flota vitlovi samoleti, daje ako ima pazar za po-golemi, togava razhodite shte sa po- malki.
Anto
супер спотър
 
Мнения: 815
Регистриран на: 08 Дек 2004 02:25
Местоположение: Токио

Re: Българска лоу кост компания

Мнениеот milenkosev » 09 Сеп 2009 19:15

milenkosev
по-спотър
 
Мнения: 107
Регистриран на: 19 Сеп 2008 16:51
Местоположение: Sofia

Re: Българска лоу кост компания

Мнениеот harrier » 09 Сеп 2009 19:37

Винаги съм "За" да се получи качествено обсъждане на даден въпрос :) И аз нямам много време да дам още числа в своя защита, но ще го направя при първа възможност.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Българска лоу кост компания

Мнениеот Toni » 10 Сеп 2009 10:21

100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Българска лоу кост компания

Мнениеот asd » 10 Сеп 2009 11:53

asd
супер спотър
 
Мнения: 765
Регистриран на: 29 Мар 2006 14:09
Местоположение: Варна

Re: Българска лоу кост компания

Мнениеот stenk » 10 Сеп 2009 11:59

Я да погледнем истината в очите.
Първия дето се осмели да оспори хегемонията на ТИМаджиите по важни отсечки ще му прекършат вратлето за нула време. С тях шега не бива.
Мултинационалните компании са съвсем друго нещо.
stenk
супер спотър
 
Мнения: 2391
Регистриран на: 21 Юни 2007 23:06

Re: Българска лоу кост компания

Мнениеот RGG » 10 Сеп 2009 12:30

Много съм съгласен с Тони за перките, скоро и с harrier обсъждахме гениалността на бързите перки за нашия регион, а да не говорим, ако се бяхме родили в малко по-западна държава (визирам Чехия, Унгария, Словения и др.)
Отделно за полети по вътрешни линии българчето трябва отново да се научи да лети. 15 години с автобусчето и влакчето са съсипали вътрешно-полетните навици на нашенеца.
Друг аспект е, че полети до черноморието по вътрешни линии са в голяма степен бизнесполети, които са и доста доходоносни за компаниите поради липса на претенци за +/-20лв в цената :-D , както е при повечето пътуващи. Именно затова такава честота не би било лошо да се поддържа с минимум два дневни полета. Това е първия фактор, който говори против машината А319 и самолетния й аналог 737. Останалите разходи бяха уточнени от harrier малко по-горе. Сравнението на АТ7 и 737/319 по такъв полет е нещо като сравнение между SOF-OTP на ТАРОМ и България Ер:

Приемаме, че резервациите и цените за билетите са еднакви, което не е така, тъй като резервациите за Таром са почти 2-3 пъти повече, тъй като полетът не се канселира в 66% от случаите, но сега се фокусираме само в/у оперативните разходи, само около извършване на полета:

TAROM ATR42-500 /SOF-OTP/

Pax 10-15

Flight time 50min
TX Fuel 50-100kg
Trip Fuel 500-600kg
MTOW ~17000-18000kg

Bulgaria Air BAe146-200 /SOF-OTP/

Pax 10-15

Flight time 40-42min
TX Fuel 100-200kg
Trip Fuel 1650-2100kg
MTOW 42000-43000kg

Като разгледаме и таксите изл/кац., които се формират на база MTOW, разходите за гориво, по-сложната поддръжка, по-големия екипаж (при А319/737 екипаж 2/2 е почти невиждана рядкост) + допълнителни разходи, които вече бяха опоменати - тип Follow Me - 35EUR, Ops. Assistance - 45EUR, Loadsheet - 50EUR, столчета, конусти, багажни ленти, запуск и мн. др., нещата стават доста скъпи за реактивен, средномагистрален самолет.
И все пак да не забравяме, че това не е полет Франкфурт - Берлин (т.е. полет между две милионни метрополи, в които наистина кипи бизнес). С други думи не бива да сравняваме подобен тип, на хартия, полети в различните държави и региони.
Аватар
RGG
най-спотър
 
Мнения: 481
Регистриран на: 15 Ное 2008 18:54
Местоположение: SOF/LBSF

Re: Българска лоу кост компания

Мнениеот tsonpen » 10 Сеп 2009 13:43

Не съм съгласен, че завършването на магистрала Тракия ще убие потенциала на въздушната линия София-Бургас. Също и че е трудно да бъдат върнати навиците на българина да лети. С хубавото бързо се свиква. Винаги 30 мин. в транспортно средство ще се предпочитат пред 4-5-6 часа в друго транспортно средство.
Държавата може много да помогне ако отвори няколко затворени летища, уреди транспорта до тях и до съществуващите и подпомогне въздушния транспорт с някои отстъпки. Това ще намали и жертвите по пътищата, ще ускори придвижването и т.н.
Аватар
tsonpen
супер спотър
 
Мнения: 788
Регистриран на: 07 Юли 2004 11:33
Местоположение: Sofia

Re: Българска лоу кост компания

Мнениеот makler » 10 Сеп 2009 17:02

Самата тема няма да я коментирам, но ето няколко факта, които са от значение.

1. В момента в България няма нито едно летище до което да има нормален градски транспорт.
Дори и в София ако ползваш късните полети на Малев или Уизз после ти трябва такси. При ранните историята е същата. След месец полета на Уизз до Варна ще излита в 6.30 и ще видим до какво ще доведе това.
2. Fraport -трагедия. Вече и двете летища нямат градския транспорт на територията си. :axe: Просто си представям гледката на пътници тичащи от терминала до ограда в голям дъжд с куфари под ръка или някой заблуден чужденец решил да се качи на такситата дето стоят пред терминала.
Ако от Варна и Бургас имаха нормани рейсчета или микробуси до курортите може би след време наистина българина би използвал по-често самолети до там.
3. Летище Пловдив- най-модерното летище в България. До него няма градски транспорт и държа да кажа, че да стигнеш до него си е живо приключение. Ако не ми вярвате питайте Емо!!!

За какво изобщо говорим.....................
Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1134
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Re: Българска лоу кост компания

Мнениеот stenk » 10 Сеп 2009 20:17

stenk
супер спотър
 
Мнения: 2391
Регистриран на: 21 Юни 2007 23:06

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта

cron