Anto написа:Много бих предпочел CRJ900. А не ли им трябва нещто по-малко като CRJ700? Също мисля, че АН-148 е идялен за България Ер и наи малко гориво хъби от класата.
Никък не ме харесват Е-jets.
CRJ700 e самолет с капацитет от 70 седалки. БАе-тата имат между 88 и 111 седалки. По тази логика канадските машини във вариант 700 са със средно 30 места по-малко от БАе. Ан-148 е все още недоразвит и недозрял самолет. Както не би било удачно да сравняваме Ту-214 със самолети от типа на А321 и 737-900, така и Ан-а не е алтернатива на западните (северно/южноамерикански) произведения. Вземането на Ан-148 би било нелогична мярка още поради липсата на перспективни клиенти, по-нататъшни, сигурни затруднение в намирането на части, поради ограничената продукция. Също така самолет експлоатиран в единични бройки не може да си "покаже рогата" и е трудно предсказуем при силна експлоатация. В допълнение към това и макар да съм абсолютен фанатик на тема съветска школа смея да твърдя, че в досегашния ми опит с Антонов 148 не съм могъл да видя положителните му черти - нито като качество на изработка и сглобка, нито като интериор, нито като функционалност. Като почитател на чистите крила и Т-образните опашни оперения чисто визуално и аз предпочитам Бомбардие-то. Бидейки реалист обаче не мога да не изтъкна изключителните характеристики на Ембраера - ниска консумация на гориво, лека поддръжка (съдейки по опита на инж-овете от LHT, които ежедневно се сблъскват с него) и ниската му цена. А318 може да е технически приемлив, но търговски несполучлив самолет, а в директна конфронтация с "бразилеца" отпада моментално - разход, максимална височина на полета и по-ниското тегло на ERJ.