Да поразмърдаме малко заспалия раздел със първия ми, от надявам се още поне няколко репорта от вътрешни полети из Австралия. И четирите полета, които следват са с трите основни(да не кажа единствени) лоу кост компании опериращи в Австралия: Tiger Airways, Virgin Blue, Jetstar. По принцип като качество на авиокомпанията градацията е : Virgin>Jetstar>Tiger. Ще разберете и защо...
Полет номер 1 - Melbourne - Sydney - класиката
Полет номер 2 - Sydney - Gold Coast
Полет номер 3 - Brisbane - Proserpine(Whitsunday Coast)
Полет номер 4 - Cairns - Melbourne - от този ще има предимно текстов репортаж
MEL-SYD
18.04.2010
6:50
Tiger Airways
Тигрите са местния вариант на раян еър - ниски цени, скъпи екстри, минимално обслужване, бързи обръщания, но поне летят до централни летища. Хъбовете им са Мелбърн и Аделейд(по-известно в бг като Аделаида мисля). Имат си собствен терминал на Мелбърн. Започнаха с типичен лоу кост пиниз - отменен полет. По принцип и четирите компании, които летят по отсечката(3-те споменати + Qantas), имат полети средно на половин час...въздушният трафик между двата града наистина е масивен! Qantas, дори летят предимно със 767 по отсечката, като продължителността на полета е около 1:30 часа. Така, подозирам че тайгър просто не са имали достатъчно пътници за първия полет и са го канселирали като го обединяват със следващия след 45мин.
А ето как изглежда бординг "картата" им За отбелязване е, че поне дават избор на място при чекиране, нещо с което не бях наясно и затова получих средно място, но го размених за прозорец с един от съпътниците ми
Започва и тежката артилерия с Emirates:
Ето го и нашето еърбъсче:
ReX или Regional Express е регионална компания за югоизточна Австралия. Летят до наистина странни места и градчета с по няколко стотин жители. Имат специална студентска оферта: за 500 долара неограничено летене за месец. За съжаление има разни дребни шрифтове, че е само в най-ниския промоционален клас ако е наличен и т.н. С две думи е добра офертата, но само ако си съвсем волна птичка и не планираш нищо
Голямо кенгуру
Пристига и малайзиец от Куала Лумпур
Поща
Още рексчета
777 на V Australia (long-haul към групата на Virgin) и естествено А380 на Сингапур
Малко ми се е облещило слънцето тук, както на доста от снимките де. Malaysian и Garuda Indonesia
Eто го и А380 по-отблизо. Абсолютно нормална гледка по местните летища.
Cathay Pacific и Korean AIr
Air Mauritius
Голямо кенгуру
И уалабита (http://en.wikipedia.org/wiki/Wallaby)
Кефи ме ефекта със слънцето, въпреки осветената снимка.
JetStar, лоу кост поздразделението на Qantas
Вече сме във въздуха
Източният бряг
Малко регионално летище, предполагам от тия дето кацар rex-овете.
Вече ще правим заход над Сидни
Пристанището
Вече на земята. Pacific blue, също от групата на Virgin, летят предимно до ваканционните острови наоколо в тихия океан, Фиджи, Френска Полинезия и т.н.
Малкко дашчета за местните им фенове и фенки
Малко европейска носталгия...тези би трябвало по това време да за останали заради вулкана.
A340 на Virgin Atlantic, A380 на SIA и някаква карго компания, ако можете помагайте.
Още малко от фундаменталните представители на пейзажа
Коя беше авиокомпанията, на която се вижда само опашката? На езика ми е и не мога да се сетя...
Срам и позор. Любимата ми окраска е била в Сидни и аз да разбера чак като преглеждах снимките после. Става въпрос за опашката на Etihad А340-600, оцветен в цветовете на формула 1, която се подава отзад. Малък е шанса да съм могъл да стигна до него, след като е на международия терминал, но все пак...
Delta от Америка, каца зад тигъра
Още малко девственици
SYD-OOL
20.04.2010
час ме мързи да търся, но пак беше безбожно рано, от рода на 6:30...
Virgin Blue
Дойде време и за втория полет. Следващата ни дестинация е Gold Coast, най-големия австралийски курорт, който общо взето представлява няколко градчета свързани от непрекъсната и невероятна 60-ина километрова плажна ивица. За съжаление резервните батерии останаха в куфара, титулярните сдадоха багажа, за това имам само няколко принципни снимки с GSM, но ще свършат работа.
Друг регионален представител, характерен само за щата New South Wales - Aeropelican
Eто я и нашата девица
Virgin имат хъб в Сидни, не е учудващо доминиращото им положение на терминала. Мисля, че Qantas летят от друг терминал и за това са слабо представени.
Eто и защо Virgin са номер 1 лоу кост в Австралия. Лоу кост компания с PTV. Естествено струва 10 долара за да е активно по време на полет, но пак е нещо. Картата с текущата локация, скорост и височина е безплатна. Всички пътници получават и безплатни слушалки тип тапички.
Вече наближаваме Голд Коуст. Както споменах безкрайна плажна ивица...
Кацаме. Голд Коуст е средно голямо летище, международно. От по-интересните компании летят Air Asia X, които за съжаление не хванах по това време.
BNE-PPP
25.04.2010
16:30
Jetstar
Полет номер 3 е от Брисбейн до Просерпайн. Брисбейн се намира на около 60-70км от Голд Коуст, така че прехода беше лесен. За съжаление снимките са само от вътрешния терминал, за разлика от Сидни и Мелбърн, където международните самолети могат да се видят тук не беше така. Все пак, има какво да се види.
Дойде време да пробваме и Jetstar.
Kaкто казах, доста от вътрешните полети се изпълняват от 767, дори кратки отсечки като Бризбейн-Сидни. В случая обаче може и просто да става въпрос за пребазиране.
Колега
Подскачащо и неподскачащо кенгуру
За тези вече разказах, но тук снимката е по-добра
Девица
Ето я и 767, в пълната и прелест.
Още девици
Наблюдавани от кенгура
И пак. Между другото гърбицата над .аu на всички върджини е сателитния приемник за телевизията.
Скок-подскок
Висок скок-подскок
Брандирани тоалетни. Доста сполучлива игра на думи с името на бранда
Ето го и нашият хубавец
И голямото с малкото
Бординг картите на Jetstar се конкурират с тези на Tiger. Virgin имаха нормална, но не я снимах.
Излитаме от Бризбейн.
Кацаме на Просерпайн. Това е летище, на което и Раянеър биха завидяли. Представлява писта, една рульожка и една барачка. Нищо повече. Летището е отдалечено на 30км от Airlie Beach, което е изходна точка за едни от най-прекрасните острови и наша крайна дестинация. Другото летище, което обслужва региона е на един от островите: Hamilton Island и е по-натоварено. На това има мисля общо 4 полета дневно.
Стигаме края на пистата и...обръщаме, защото рульожката е в началото.
Ръкави естествено няма.
Ето го и суперлуксозният колан за прибиране на куфарите. Няма майтап. Просто количката от самолета идва, паркира и се самообслужваш.
Все пак летището си има голям чар. Яд ме е, че тази снимка не се получи.
CNS-MEL
01.05.2010
20:10
Virgin Blue
Тук снимки йок. Cairns е средно голям град, но с международно летище, главно поради факта, че е централната порта към Големия Бариерен Риф. Не знам как е на международния терминал, но на вътрешния нямаше НИТО ЕДИН ПРОЗОРЕЦ. Всичко беше в стени, сувенирни капани за туристи и фаст фуд места. Преди бординга понечих да снимам самолета, една лелка ми се скара и това беше. И без това беше тъмно и нямаше да се види нищо. Все пак една бонус снимка.
Кацащ самолет в Cairns, снимано от приятел, докато аз шофирам.
И това е за днес. Този уикенд ще направя сефтето на Qantas със 767 и естествено ще докладвам. А ако всичко се нареди живот и здраве ще има поне още 4-5 полета за репортване, някой от тях доста любопитни, но да не окаръчим събитията