От средата на ноември до средата на декември се самопочерпих със обиколка из Югоизточна Азия. В разстояние на един месец ми се събраха посещения на такива легендарни летища като BKK и SIN, както и на някой малки и екзотични. Предварително се извинявам, че снимките са малко нахвърляни, но много от полетите бяха вечер, някой от летищата бяха без прозорци, на други пък ме беше страх да снимам, а и в някой случаи откровено ме помързяваше - за това и липсват детайлни и подробни репортажи от всеки един полет и летище. Но мисля, че все пак има какво да се види
Хронологията е следната:
EIN(Айндховен)-BGY(Бергамо): Ryanair B737
MXP(Милано - Малпенза) - AUH (Абу Даби): Etihad Airways A330
AUH(Абу Даби) - BKK (Банкок): Etihad Airways B777
CNX(Чанг Май) - HKT (Пукет): Air Asia A320
HKT(Пукет) - SIN(Сингапур) : Air Asia A320
SIN(Сингапур) - REP(Сием Реп, Камбоджа) : Jetstar Asia A320
SGN(Хо Чи Мин) - HUI(Хуе) : Vietnam Airlines A320
DAD(Да Нанг) - HAN(Ханой) : Vietnam Airlines A330
HAN(Ханой) - BKK(Банкок) : Qatar Airways A330
BKK(Банкок) - AUH(Абу Даби) : Etihad Airways B777
AUH(Абу Даби) - MXP(Милано - Малпенза) : Etihad AIrways A330
BGY(Бергамо) - SOF(София) : Wizz Air A320
Започвам със малко снимки от езерото Комо в Италия. Имаха си местен аероклуб със няколко хидроплана.
Минаваме над Ирак при полета от Милано до Абу Даби. Настаниха ме точно зад бизнес класата, където мястото за краката беше предостатъчно, даже можех да си извадя удобно лаптопа на коленете. Не знам дали изкарах късмет или поради наближаващия ми сребърен статус с Етихад . Малко е странно усещането да летиш над тия територии.
Оранжевите светлинки са flares от петролните кладенци, това го проверих в последствие.
Това е някой от иракските градове, мисля че беше Мосул, но може и да се бъркам.
Наближаваме Абу Даби точно за изгрев.
На борда на B777, двигателят на това чудо наистина е огромен.
Това е част от Yas Marina Circuit, само преди 2 дена беше завършил сезонът на Формула 1 тук.
А това е увеселителният център на Ферари.
Засилване и излитане.
Cumulonimbus(Минчо празников ако чете да помогне с превод облак.
Превъртаме малко напред, това е на летището в Пукет след кацането на първият ми полет с Air Asia. Приятен превозвач, бих ги сравнил със Sky Europe в добрите им години.
Отново на летището в Пукет, вече за полет към Сингапур.
Bangkok Airlines, малка авиокомпания като цяло целеща се в премиум пътниците, понеже лоу коста беше водещ за мен ги гледах само отвън.
Излитаме над Пукет и другите тайландски островчета.
Наближаваме Сингапур.
Мътнички са снимките, но се виждат Marina Bay Sands и Singapore Flyer
На Чанги кацнахме откъм малко по-скучничкия Терминал 1. Искаше ми се да видя А380-тката със гръмналия двигател, но не ми се отдаде шанс.
Skytrain между терминалите.
Отново бързо превъртане напред с една снимка от летището в Камбоджа. Изключително чисто и с будистка архитектура, но не го снимах отгоре, а когато се наканих на земята докато щракна самолета ми се скараха да прибирам апарата.
Заминаваме към Виетнам. Благодарение на евтините им еднопосочни тарифи успях да видя 4 летища с 2 полета. А и Vietnam Airlines беше компания, за която до преди година въобще не съм си представял, че ще летя някога.
На летището в Сайгон(Хо Чи Мин).
Air Mekong бърза да избяга от кадъра в ляво.
С изключение на виетнамците присъстват още Malaysia, Air Asia, Thai Airways.
Това е над Сайгон. Наистина огромен град с доста бързо развитие.
Това би трябвало да е реката майка - Меконг.
Снижаваме към Хуе. Не съм сигурен дали това са оризовите полета или остатъци от скорошното ежегодно наводнение в региона.
Летището е малко и скромно.
С присъствие на доста модерни марки.
Следващият полет е от Да Нанг за Ханой, продължителност около 1 час, но самолета е А330!
IFE-то предаваше само реклами на Виетнам и Виетнам Еърлайнс преди излитане, след което спря.
На вън малко валеше, бяхме попаднали точно в дъждовния сезон за региона.
Това е. Извинявам се пак за дупките в репортажа, дано ви е харесало