от asd » 06 Фев 2011 19:55
Дали има връзка фактът, че в САЩ не са големи фенове на метричната система? Предполагам нещо при конвертирането от възли в километри се е бъгнало. Иначе нормален реактивен пътнически самолет не лети с 220 км/ч, освен може би непосредствено преди кацане.
А за да покажеш скорост на вятъра ти трябват скоростта на самолета спрямо земята (от ГПС) и скоростта на самолета спрямо въздуха от т. нар. тръба на Пито или приемник на налягане. Такива устройства по самолета има повече от едно и при евентуален отказ (запушване) на някое от тях, естествено от пилотите се използват останалите. Не знам как стои въпросът с информацията към пътниците, която е някаква екстра и не е от особена важност - би следвало при превключване на резервен приемник за налягане да се подава новата и актуална информация, но зависи при 757 как е реализирано технически всичко това.