А дали не гледаме 2-те страни на един медал
. Да, има я мръсотията, очуканите сгради, ... И да, не е само в България. Ню Йорк, Париж и Лондон също имат своите гета, но това не ги прави по-малко привлекателни за туристите... И да, става по-чисто. И да, туристите се увеличават. И да - малък пазар сме. И да...
Всяка една от засегнатите теми е по-сложна и няма елементарен отговор в едно изречение. Катар започнаха да летят до България, защото сме дошли наред в списъка. Но нека не забравяме, че държавата Катар може да субсидира авиокомпанията и че там има има много петрол. С други думи те имат парите да инвестират и развиват една линия без задължително да очакват бързи резултати.
Специално за чистотата според не е мръсно, защото има много боклуци, а защото има много прах и пепел. Но докато има значително количество индивиди, които си паркират колите по полянки и градинки, а след това се качват обратно по улиците и ръсят кал след себе си, положението ще е такова... Но тук ще влезем в онзи стар спор с паркоместата, градския транспорт, ... Първо е въпрос на манталитет, а след това и на пари. Ако приемем, че промяната на манталитета не струва пари, няма да е зле да започнем с нея
. Няма да е лошо да си обясним кое до какво води и то докато всички напълно го разберем (напр. че качването на коли в градинките е лошо, защото убива и без друго малкото останали зелени площи и защото разнася кал по улиците, което кара всички коли да изглеждат кафяви през зимата. И да, общината може да мие всеки ден улиците, тогава ще е по-чисто, но това би струвало 50% данъци върху заплатите на всички, което към момента е неприемливо. И да, няма нищо страшно в това да паркираш на 5 или 10 минути пеша от сградата, в която живееш и малко да се разходиш - здравословно е!).
Вероятно столиците на прибалтийските държави са по-чисти, красиви и подредени, но нека не забравяме какви хора живеят там. Както и кои са им съседи и кои са им били колонизатори. Едно е съседи да са ти Австрия, Италия, Франция и Германия, друго е съседи да са ти Гърция, Турция, Сърбия и Румъния... Едно е да те колонизира една по-слабо развита от теб нация, съвсем друго е в Хърватска, където са ги колонизирали италианци, които към онзи момент са били по-развити като цяло.
Туристи - ще имаме такива туристи, каквито сме успели да привлечем... Туристите, които искат да видят римска и византийска история и архитектура, ходят в Рим и Атина. За траки или не са чували, или им е все тая... Много са хубави всички паметници, които имаме, но е хубаво да си дадем ясна сметка колко важни са те в действителност и колко сме направили, за да ги популяризираме...
Британците ходят на карибите и в Испания по същите причини, поради които идват и в България - евтин алкохол, евтини жени и хубаво време. И навсякъде се държат по един и същи начин - "като отвързани" - мислят си, че могат да правят каквото си искат... В тази насока според мен се справяме със задоволителен успех...
Безсмислено е да мрънкаме, да се самосъжаляваме и да се оплакваме как тази или онази авиокомпания е спряла този или онзи полет... Малко по-конструктивно би било да видим причините и да помислим как да ги отстраним, отколкото да негодуваме срещу последиците...
И аз бих се радвал по-често да коментираме новостите при производителите - технически, икономически, глобалното развитие на индустрията по региони и авиошоуто в Дубай / Париж /..., но засега по-често коментираме предплатените карти, за които няма такса при купуване на билети от FR, поведението/организацията/решенията на FB и промоциите за по 20 евро отстъпка на LH. Но такива са темите и реалността като функция на случващото се с и около нас. Важното е един ден да стигнем до онези другите дискусии...