Turkish airlines

Turkish airlines

Мнениеот Topfly » 08 Дек 2011 14:53

Turkish Airlines номер едно и при храната на борда
http://www.investor.bg/news/article/127297/346.html

Съгласен съм с анкетата! И при мен са номер 1 :)
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Turkish airlines

Мнениеот makler » 18 Яну 2012 09:34

Много добра промоция с оглед на това, че вече Пегасус не летят до София.
Balkans all included just 99 EUR!
From Istanbul to Balkans, From Balkans to Istanbul Round-trip, all included just for 99 EUR!

Turkish Airlines presents you round-trip flights between ISTANBUL and SKOPJE, PRISTINA, TIRANA, PODGORICA, ZAGREB, LJUBLJANA, BELGRAD, SARAJEVO, CHISINAU, BUCHAREST and SOFIA just for 99 EUR, all tax and charges included.

This great promotion, for flights between Istanbul and 11 Balkan cities, covers 7 non-visa(for Turkish citizens) Balkan countries. To be eligible for this promotion, ticketing period has to be between Jan 5-31, 2012 (at least 30 days prior to flight), travelling period has to be between Feb,13 and Apr,30 2012 (maximum stay has to be 10 days).

This promotion also allows individuals to fly to/from another city of Turkey from/to those 11 Balkan cities via Istanbul, just for 80 EUR additionally, all tax and charges included.

Tickets may be bought from Turkish Airlines Web Site just for 99 EUR; also from Turkish Airlines Sales Offices or Agents just for 109 EUR, all tax and charges included.
http://www.turkishairlines.com/en-INT/c ... 9-eur.aspx
Изображение
Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1134
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Re: Turkish airlines

Мнениеот epetkov » 29 Фев 2012 14:42

От 13-ти март Turkish Airlines стартират полети до Харков от "Ататюрк" .Първите промоционални цени HRK-IST-HRK са 99$ . Много добра цена за компания от Star Alliance .
Последна промяна epetkov на 29 Фев 2012 21:52, променена общо 2 пъти
epetkov
супер спотър
 
Мнения: 881
Регистриран на: 15 Апр 2010 21:33
Местоположение: Варна

Re: Turkish airlines

Мнениеот merlin » 29 Фев 2012 20:39

Агресивното развитие на турците винаги ме е карало да се питам, какви ще са последствията? Разрастване на флотилията, скъпи маркетингови прояви и полети до толкова много дестинации, някои от които със сигурност не са печеливши, май ще има някога прегряване(както впрочем при цялата турска икономика). Не вярвам истанбулския пазар от 16млн. да им е достатъчен? Но пък фактори, че Турция е извън ЕС и компанията е държавно със сигурност помагат, просто на един авиационен лаик,като мен,му се струва прекалено бързо развитието им...
Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1310
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW

Re: Turkish airlines

Мнениеот Toni » 29 Фев 2012 22:04

merlin написа:Апросто на един авиационен лаик,като мен,му се струва прекалено бързо развитието им...


Aз мисля по същия начин и също така се сещам за сравнително високата аварийност на тази авиокомпания.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Turkish airlines

Мнениеот Jair » 29 Фев 2012 22:32

Ами опитват се да следват модела на Арабските компании. И спрямо тях имат няколко сравнително ключови предимства.

1. С една идея по-добро географско разположение. Западният американски бряг, както и Южна Америка е голямо разчекване за арабските авиокомпании. В допълнение трафикът Европа-Азия може по-културно да мине през Истанбул, особено за по-северни дестинации като Пекин и Япония. Губят единствено в посока Австралия.

2. Наличието на Истанбул. Дубай може да се опитва да привлича O&D пътници с мегаломански проекти колкото си иска, но не може да се сравнява със потенциала на голям мегаполис.

3. Членство в алианс. Арабските авиокомпании колкото и да се напъват да си купуват фийд в стил Етихад-Еър Берлин, но мисля че пълноправното членство в алианс създава малко повечко опции. Това е малко нож с две остриета де, защото има и вътрешна конкуренция все пак между членовете на алианса...

Нямам представа как е ситуацията при тях с профсъюзите и подобни воденични камъни, които тежат на Европейските авиокомпании. Дали ще надуят балон, който ще се пукне...ще видим. Откакто се пръкнаха Емирейтс има "специалисти", които ги чакат всеки момент да се срутят, а те са най-печелившата компания в света. "Специалисти" и в днешно време им предвиждат тъмни времена заради огромната поръчка на А380.

Всичко това обаче е доста мислене в перспектива от страна на Търкиш. Не мисля, че пазара в момента може да издържи още една огромна авиокомпания, но пък икономиката няма да е нонстоп в такова дередже, а дългосрочният потенциал е трафика да се увеличава с пъти. Така че малко big risk-big reward мисля че е ситуацията при тях.
http://www.aerohroniki.com - Блог за авиация и пътешествия
http://www.magelanci.com - форум за пътешествия
Jair
супер спотър
 
Мнения: 702
Регистриран на: 21 Ное 2007 03:35

Re: Turkish airlines

Мнениеот harrier » 01 Мар 2012 22:40

Аз не мога изобщо да се съглася, че Емирейтс са най-печелившата авиокомпания в света, защото нито виждам някакви индикатори за това. А дори да са печеливша (но в никакъв случай "най-печалившата"), нека не забравяме, че арабските а/к биват силно субсидирани от местните правителства, като в допълнение към това имат и достъп до евтин капитал и евтино гориво, поне на домашните си летища. Или както някой беше казал в един любим филм - it's like playing tennis with the net down :)

Тъмните прогнози на тези "специалисти", както ти ги наричаш, се базират не на поръчката за А380 сама по себе си, защото освен А380, компанията очаква доставки на още 80 77W и 70 А350. Всичко това ще се присъедини към флотилия, която в момента е над 150 самолета и само малка част от тях ще бъдат изкарани от експлоатация скоро. В допълнение към това "специалистите" отчитат и разни тенденции в пътникопотока - в последните 10 години светът бе разтърсен от много кризи и всяка от тях доведе със себе си до много трудни времена за авиокомпаниите. Казано по друг начин - много малки сътресения в икономиката на един регион водят до много сериозни проблеми в транспортния сектор (и то не само в авиационния). Не се знае какво ще бъде следващото сътресение и какво ще доведе със себе си. Не е ясно и докога ще стига петрола и как ще се развие цената му (но тенденцията е очевидна).

Не мога да се съглася и с твърдението, че Истанбул има по-голям потенциал, отколкото Дубай, като крайна дестинация. Незнам кой от двата града привлича повече O&D-трафик в момента, но потенциалът на Дубай като туристическа дестинация много се засилва, въпреки, че е изцяло изкуствено създаден. Като бизнес-дестинация със сигурност Истанбул отстъпва по мащаби.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Turkish airlines

Мнениеот tonik » 01 Мар 2012 23:03

harrier написа: В допълнение към това "специалистите" отчитат и разни тенденции в пътникопотока - в последните 10 години светът бе разтърсен от много кризи и всяка от тях доведе със себе си до много трудни времена за авиокомпаниите. Казано по друг начин - много малки сътресения в икономиката на един регион водят до много сериозни проблеми в транспортния сектор (и то не само в авиационния). Не се знае какво ще бъде следващото сътресение и какво ще доведе със себе си.

Така е. Една евентуална война на Израел и САЩ срещу Иран например би засегнала сериозно превозвачите от Залива. За съжаление и не само тях - едно такова развитие на нещата би вдигнало допълнително цената на петрола, а знаем как се отразява това на авиопревозвачите...
Изображение
Аватар
tonik
по-спотър
 
Мнения: 159
Регистриран на: 25 Фев 2011 17:22

Re: Turkish airlines

Мнениеот Jair » 02 Мар 2012 02:13

harrier написа:Аз не мога изобщо да се съглася, че Емирейтс са най-печелившата авиокомпания в света, защото нито виждам някакви индикатори за това. А дори да са печеливша (но в никакъв случай "най-печалившата"), нека не забравяме, че арабските а/к биват силно субсидирани от местните правителства, като в допълнение към това имат и достъп до евтин капитал и евтино гориво, поне на домашните си летища. Или както някой беше казал в един любим филм - it's like playing tennis with the net down :)


Ами може би трябва на първо време да дефинираме понятието най-печеливша :) Факт е че отчетите на емирейтс показват над един милиард печалба на годишна база, а и кризата кажи речи не им повлия много. Коя според теб е най-печелившата? По какъв начин е постигната тази печалба и кои са факторите за нея са съвсееееем отделна тема, която е интересна и нямам против да я дискутираме, но не на това наблегнах аз. Просто отбелязах какво се опитват да направят Търкиш с тяхната експанзия и кой модел следват.

harrier написа:Тъмните прогнози на тези "специалисти", както ти ги наричаш, се базират не на поръчката за А380 сама по себе си, защото освен А380, компанията очаква доставки на още 80 77W и 70 А350. Всичко това ще се присъедини към флотилия, която в момента е над 150 самолета и само малка част от тях ще бъдат изкарани от експлоатация скоро. В допълнение към това "специалистите" отчитат и разни тенденции в пътникопотока - в последните 10 години светът бе разтърсен от много кризи и всяка от тях доведе със себе си до много трудни времена за авиокомпаниите. Казано по друг начин - много малки сътресения в икономиката на един регион водят до много сериозни проблеми в транспортния сектор (и то не само в авиационния). Не се знае какво ще бъде следващото сътресение и какво ще доведе със себе си. Не е ясно и докога ще стига петрола и как ще се развие цената му (но тенденцията е очевидна).


Естествено, че А380 е само пример, защо е необходимо да правя анализ на цялата им флотилия във кратко мнение, в което дори споменатата авиокомпания не е във фокуса? Наистина много се отвлича разговора. Въпроса е, че "специалистите" често си остават с говоренето. След като Емирейтс постъпват смело и имат успех(не без необходимите положителни фактори, които липсват на останалите авиокомпании) защо и Търкиш да не могат? Кризите са само временни, всъщност добрите мениджъри ги използват за да си подсигурят бъдещето. За това и ОЛиъри може да изнасили Боинг през 2002, за това и Емирейтс поръчват големи джетове на кило...и сега засега и двете схеми изглежда работят, както е очевидно и от факта колко последователи събират моделите им.

Може саутуест да са авторите на лоу кост модела, но напоследък те бягат в другата посока, най-вече защото профсъюзите започнаха да им тежат. Същевременно раян родиха една камара техни последователи: уиз, еър азия, евентуално norwegian, да не говорим че и традиционните компании в Европа се изполоукостиха покрай тях. Емирейтс пък бяха последвани от Етихад и Катар...а лека полека и от Търкиш. Иначе тенденциите са за категоричен растеж в дългосрочен план - и Индия, и Пакистан, и Китай са с огромен неразработен потенциал и човешки ресурс. Прогнозите и на ИАТА, и на Боинг, и на Еърбъс показват само един тренд в броя на пътниците и той е нагоре. Сега, дали няма да се случи трета световна война или голямата депресия 2 или да ни удари метеорит...може да си измисляме сценарии от тъпи американски филми до утре. Тези обаче, които рискуват са тези които успяват...или съответно се сгромолясват шумно. Сега засега въпреки прогнозите на "специалисти" Емирейтс са от първите.

harrier написа:Не мога да се съглася и с твърдението, че Истанбул има по-голям потенциал, отколкото Дубай, като крайна дестинация. Незнам кой от двата града привлича повече O&D-трафик в момента, но потенциалът на Дубай като туристическа дестинация много се засилва, въпреки, че е изцяло изкуствено създаден. Като бизнес-дестинация със сигурност Истанбул отстъпва по мащаби.


Ами Дубай е 2 милиона, Истанбул е 14 милиона. Това имам предвид под потенциал. Не отричам, че в момента Дубай е по-привлекателен, но не трябва да се забравя и къде беше Дубай само преди 10-15 години. Пак казвам, потенциал за развитие, а не текущо състояние.

tonik написа:Така е. Една евентуална война на Израел и САЩ срещу Иран например би засегнала сериозно превозвачите от Залива. За съжаление и не само тях - едно такова развитие на нещата би вдигнало допълнително цената на петрола, а знаем как се отразява това на авиопревозвачите...


И всички превозвачи трябва да залегнат мирно, да спрат всякакви планове за експанзия, и да чакат да видят какво ще се случи между САЩ, Иран и Израел ли? Чакането е много скъпо удоволствие при положение че в момента слотовете за получаване на самолети са за 2016-2017 най-рано. Индустрията е адски несигурна и много фактори оказват влияние, особено като трябва да вземеш решение което ще даде плодове едва след години. Това което е сигурно обаче че да седиш на едно място и да чакаш да видиш какво ще се случи не води до нищо добро. Америкън Еърлайнс е типичен пример за това до какво води чакането и замазването на проблемите с години. Докато всичките им американски колеги минаха през Ch.11 и се преструктурираха, Америкън гордо си мислеха, че ще им се размине. Е, сега и те се преструктурират, ама вече са изостанали няколко години зад конкуернцията...
http://www.aerohroniki.com - Блог за авиация и пътешествия
http://www.magelanci.com - форум за пътешествия
Jair
супер спотър
 
Мнения: 702
Регистриран на: 21 Ное 2007 03:35

Re: Turkish airlines

Мнениеот merlin » 02 Мар 2012 03:33

Jair написа: Ами може би трябва на първо време да дефинираме понятието най-печеливша :) Факт е че отчетите на емирейтс показват над един милиард печалба на годишна база, а и кризата кажи речи не им повлия много. Коя според теб е най-печелившата? По какъв начин е постигната тази печалба и кои са факторите за нея са съвсееееем отделна тема, която е интересна и нямам против да я дискутираме, но не на това наблегнах аз. Просто отбелязах какво се опитват да направят Търкиш с тяхната експанзия и кой модел следват.


Специално при Емирейтс от много страни съм чувал, че доста успешно хеджват петрола (защо ли...), оттам и добрите им резултати по време на криза. Турците нямат такава възможност, аз мисля, че модела на двете компании доста се различава, Дубай е крайна дестинация почти само на хора с пари (бизнес/почивка), а Истанбул, макар и 14млн., е емигрантски център за полети към Западна Европа (оставам на страна византийските паметници), където икономиката е почти прегряла, а от авиобизнес се печели с много бизнес пътници. Флотилиите им също са доста различни, това е поради разположението на двата хъба на земното кълбо, Емирейтс са само със широкофюзелажни, а турците няма как да си го позволят това нещо. Търкиш са си европейска авиокомпания с всичките й плюсове и минуси, а Емирейтс са от класа на Сингапур, Хонг Конг, като при тях, заради почти равното им отстояние между Европа, Азия, Океания И Африка са перфектни за трансфери (тук добавям и Индия-САЩ, където трансфера през Дубай е супер).

Най-хубавото е, че нямаме акции в двете авиокомпании и можем да си чешем езиците безкрай, но времето ще покаже накъде са се запътили. :D
Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1310
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW

Re: Turkish airlines

Мнениеот akair » 02 Мар 2012 10:10

Коя авиокомпания е най-печеливша също търпи дискусия. Немската Луфтханза е отчела оперативна печалба от 876 млн. евро за 2010-та, което е около 1.2 милиарда щатски долари. (http://investor-relations.lufthansa.com ... -vors.html и http://www.flightglobal.com/news/articl ... 10-354145/)
Не намерих точните числа за Емирейтс.
Допълнителна тема е коя а/к при какви условия е постигнала печалбата си - дали е била подпомагана от правителството си и т.н. :D
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Turkish airlines

Мнениеот tonik » 02 Мар 2012 10:30

Jair написа:
И всички превозвачи трябва да залегнат мирно, да спрат всякакви планове за експанзия, и да чакат да видят какво ще се случи между САЩ, Иран и Израел ли?

Естествено, че не, не съм писал такова нещо. Просто искам да кажа, че авиокомпанийте ги грозят и други рискове освен финансови и икономически кризи... Специално за тези от Залива рискът от политическа и военна нестабилност е доста по-значим.
Както би казал Къци Вапцаров: "Риск печели - риск губи"! :mrgreen:
Изображение
Аватар
tonik
по-спотър
 
Мнения: 159
Регистриран на: 25 Фев 2011 17:22

Re: Turkish airlines

Мнениеот epetkov » 07 Мар 2012 11:38

Пиратите също трябва да летят!От 6-ти март започнаха полетите от Истанбул до Могадишу (Сомалия )
epetkov
супер спотър
 
Мнения: 881
Регистриран на: 15 Апр 2010 21:33
Местоположение: Варна

Re: Turkish airlines

Мнениеот Topfly » 07 Мар 2012 12:49

epetkov написа:Пиратите също трябва да летят!От 6-ти март започнаха полетите от Истанбул до Могадишу (Сомалия )


Доста пари направиха! Нормално е да им се пътува :-D
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Turkish airlines

Мнениеот amcho » 18 Юни 2012 11:25

Тези пичове нямат спирачки! :shock: :shock:

Turkish Airlines to Start Houston Service from April 2013

Turkish Airlines starting 01APR13 is launching Istanbul – Houston service, on board Boeing 777-300ER aircraft. The airline will operate the service four times a week.

Schedule:

TK033 IST1305 – 1805IAH 77W x347
TK034 IAH1950 – 1555+1IST 77W x347
There's always a reason to fly...

Изображение
Аватар
amcho
супер спотър
 
Мнения: 1829
Регистриран на: 31 Дек 2007 18:03
Местоположение: По света у и нас

Следваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 28 госта