Toni написа:Авиокомпания на ТИМ отново в черен списък
Руската федерална агенция за въздушен транспорт "Росавиация" вкарава четири авиокомпании в черен списък.
Авиационните власти в Русия действат изпреварващо и по този начин се надяват въпросните
превозвачи да не попаднат в европейския забранителен списък. Влязлата в сила от 3-и ноември забрана за полети до страни от ЕС важи за авиокомпанииите ВИМ-Авиа, Дагестанские авиалинии, Якутия и Татарстан.
Авиокомпаниите реагарират различно на забраната въведена от руското министерсво на транспорта. Ръководството на ВИМ-Авиа смята, че забраната за полети до ЕС е следствие на тенденциозна проверка от страна на френските власти. Дагестанските авиолинии заявяват, че за тях решението не е проблем защото те не изпълняват полети до евросъюза. Мениджърският екип на АК Татарстан тълкува ограничението по свой начин, като заявява, че то се отнася само за чартърните полети и съответно може безпроблемно да се изпълняват редовните полети до Прага от Казан и Перм.
Собственици с равни дялове на АК Татарстан са Правителството на Татарстан и българският холдинг Химимпорт(ТИМ). Ограничение или пълна забрана за полети се издават, когато авиокомпаниите не спазват общоприетите норми за безопастност и техническо състояние на самолетите. Това е вторият случай на вкарване в черен списък на авиокомпания, която е собственост на Химимпорт. През 2002 г. след техническа проверка от страна на швейцарските власти, Хемус Ер получи забрана за полети до Швейцария.
Интересното, че и 4-те авиокомпании летят и с известен брой много, много нови западни самолети. Type rating-ът за тези самолети също би трябвало да е взет по някакъв нормален начин и едва ли поддръжката на 4-5 от 20 по-представителни самолети куца повече от на някои закършили западни авиокомпании. Интересно какво са 'проверявали' и колко тенденциозно са подбирали европейските ГВА.