Ами много просто - да вземем хипотетична ситуация - имаме 150 човека от един отменен полет...
Съгласно разпоредбите, те са в правото си да получат, нека фигуративно вземем най-ниската ставка, 150х250 = 37500 евро.
Ако 50% от хората не си знаят правата, компанията спестява директно 18750 евро. Без никакво усилие.
От останалите 75 човека, 25 ще решат, че оплакването е пълна загуба на време и няма да си направят труда, което са още 6250 евро спестени за компанията.
Останаха 50 човека, от които поне 10 ще пишат само на КЗП и при отговор от тях, че това не е компетентен орган, ще спрат с усилията. още 2500 евро спестени.
От другите 40, 20 да се откажат при последвалата комуникация с авиокомпанията, ето ги още 5000 спестени евро.
Дори последните 20 да си получат парите, а/к е спестила 37500 - 5000 = 32500 евро.
Сега си помисли ти колко месеца работиш за 32500 евро и сам ще си отговориш на въпроса защо го правят
Разбира се числата са чисто фигуративни. Склонен съм да вярвам, че реално доста по-малко от 2/15 от хората стигат до компенсации. Какво по-хубаво от това за една а/к - тя знае, че дори да има правила и те да са против нея, тя пак ще се размине с плащанията.... Изгражда се своеобразно чувство за безнаказаност сред компаниите...
