“Едно е да искаш, друго е да можеш, а трето и четвърто - да го направиш.” (Н.Хайтов). Та, хората захванали се с този проект (не говоря за тези дето са написали статията, цитирана по-горе) дали са попрочели нещо от Европата?! Например:
2. Счита, че е желателно да се избягва увеличаването на броя на регионалните летища, и отбелязва, че развитието на регионални летища следва да бъде целево, с цел да се избегне създаването на неизползвани или неефективно използвани летищни инфраструктури, което би довело до икономическа тежест за отговорните органи; напротив, твърди, че следва да бъдат засилени съществуващите връзки и преди всичко тези в регионите, които са в неизгодно географско положение (като например островите); поради това приветства всяка инициатива, насочена към развитието на обществения транспорт, включително на шосейния, с цел насърчаване на връзките; подчертава, че общественото финансиране за регионални летища следва да съответства на членове 106 и 107 от Договора за функционирането на Европейския съюз относно държавната помощ; счита, че следва да се предвиди система от наказания, които да се налагат на въздушни превозвачи, които напускат регионални летища при получаване на финансиране преди определената дата;” „3. Изисква от Комисията да преразгледа Решение 2012/21/ЕС относно прилагането на член 106, параграф 2, с което прагът на държавната помощ, която едно летище може да получи, без да се налага да уведомява Комисията, беше намален на 200 000 пътници/годишно, като се отчита, че в насоките на Общността, споменати по-горе, се посочва, че едно летище може да стане икономически ефективно с пътникопоток над 500 000 пътници/годишно” (
Това по повод примера на julminchev и цитирания пътникопоток)
„17. Счита, че регионалните летища не следва да бъдат инструменти, увеличаващи публичния дефицит, а по принцип следва да бъдат икономически устойчиви в средносрочен план;”
Източник:
http://www.europarl.europa.eu/sides/get ... XML+V0//BGИ още нещо от един друг документ:
«
5.При по-малките летища се наблюдава най-висок дял на държавна собственост[1] и те най-често разчитат на публична помощ за финансиране на своите дейности. В действителност перспективите за рентабилност пред търговските летища продължават да зависят[2] в голяма степен от пътникопотока, като летищата, чийто пътникопоток е под 1 милион пътници годишно, обикновено трудно покриват своите оперативни разходи. Следователно по-голямата част от регионалните летища са редовно субсидирани от публичните органи.» (В този проект се говори дори за 1 мил пътникопоток!)Източник:
http://ec.europa.eu/competition/consult ... nes_bg.pdf
Started 1967.