Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот skyviewer » 15 Фев 2014 19:29

...иначе другаря Благой Рагин ги разбира тези неща:

Благой Рагин е роден на 8 септември 1945 г. в село Ярлово, Самоковско. Завършил е техникум по обществено хранене. Започва своя път в ресторанти и след това се насочва към хотелиерство. Председател е на Асоциацията на хотелиерите и ресторантьорите в България. Открил е първия частен семеен хотел у нас в Симеоново още преди демократичните промени. Лично Тодор Живков дал благословията си за идеята на Рагин и сам давал зор хотелът да бъде готов до есента на 1988 година, преди посещението на съветския лидер Михаил Горбачов у нас, за да види гостът, че и в "малка България се прави нещо за перестройката". :partyman:
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот skyviewer » 16 Фев 2014 00:01

....а с дотации се стига до тук:



Само за пет-шест години една изключително печеливша държавна фирма изгуби огромен дял от домашния си пазар, проведе няколко спорни обществени поръчки и сви драстично приходите и печалбата си. Всичко това съвсем резонно повдига въпросите доколко се справя ръководството й с нейното управление и какво прави ресорният министър? Става дума за "Летище София" ЕАД. Дружеството е оператор на едноименния столичен аеропорт и се занимава с обработката на самолети, пътници, багажи и т.н

....подробности в печатното издание на в.БАНКЕР или от сряда се отваря пълното съдържание от тук:

http://www.banker.bg/?Channel=2&Categor ... cle=490964
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот West Germany » 16 Фев 2014 01:22

Сигурно Благой Рагин иска да направи още един хотел, но не знае как да го напълни и му е хрумнало, да се субсидират нискотарифните полети.

Толкова измислени неща, че не мога да разбера какво обсъждаме.

1) Трябва да се субсидират нискотарифните полети за да могат да дойдат туристите, че сега не могат заради скъпите билети.
Не е вярно. Нискотарифни полети вече ги има и билетите не са скъпи. Във всеки случай не са 250 евро за полет Париж София както твърди Благой Рагин.
2) Субсидираните нискотарифни полети (един билет 50 евро) от Париж до Прага моментално са дръпнали хиляди туристи.
Не е вярно. Билетите Париж София също започват от 49.99 евро, а разстоянието Париж София е почти двойно по голямо отколкото Париж Прага. Полетите Париж Прага на цена от 50 евро предлага само easyjet, полети от София до Лондон, Берлин, Манчестър на easyjet са много по дълги като разстояние и те също се предлагат на цена от 50 евро. Нито общината на Прага, нито правителството на Чехия не субсидират полетите Прага Париж, това са полети на нормални цени за нискотарифна авиокомпания и easyjet обикновено не искат субсидии.
3) В Македония туристическия поток се е увеличил тройно след започване на субсидиране на нискотарифните полети.
Не е вярно. Полетите на Wizz до Скопие започват през 2011 г. (даже аз го отбелязах тогава в темата) viewtopic.php?f=3&t=1961&start=1995 А тука има статистика на летище Скопие. През 2011 има увелечение на пътникопотока с 6.1% През 2012 с 9.1 % През 2013 с 18.8% Никъде няма тройно увеличение на туристите. http://fr.wikipedia.org/wiki/A%C3%A9rop ... _de_Skopje Полети на Wizz до София започват през 2005 г. вижте статистиката на летище София http://en.wikipedia.org/wiki/Sofia_Airport Резулатите на летище София са по добри от тези на летище Скопие. И тука трябва да се отбележа, че полетите до Скопие са субсидирани, а до София не са.
4) Също така те тука отбелязват че субсидиите ще са за първата година http://infotourism.net/index.php?t=1037 ... kiia+pazar Какво ще правим след като мине 1 година? Нека предположим че пътникопотока ще се вдигне с 10 % вместо с 1% както беше през 2013 г. от тези 10% поне 6-7% ще са гастербайтерите и остават 3-4% туристи и ще хвърлят един куп пари заради тези 3-4% Това е чисто прахосване на пари. За цялата тази работа те искат 5 млн. лева. 4% от общо 3 504 326 пътници годишно това са 140 000 души, ако разделим 5 млн. лв. на целия пътникопотк на Wizz и Easy и на Air Berlin то ще са съвсем малко пари за един пътник като субсидия, то ест можем да говорим за разликата в цената на билета горе долу с 10 лева, тези 10 лева няма по никакъв начин да повлият върху сериозно увличение на туристите и няма да се върнат в хазната като ДДС и данъци. И веднага след като махнат субсидиите пътникопотока пак ще падне с 10% Искам да ви попитам какъв е смисъла от цялата работа?
5) След като посочих всичките факти за пътникопотока и билетите предполагам че разбирате че няма никакви 2 млн. френски туристи които много искат но не могат да дойдат в България заради скъпите билети.
6) Благой Рагин посочва че тази стъпка има редица предимства – ще се удвоят приходите от туризъм, ще се увеличат значително новите туристи, ще бъдат отворени много нови работни места, ще се удължи летният сезон с поне четири месеца.
При увелечение на туристическия поток с горе долу 4% нищо това няма да се случи.

Освен това други аргументи Благог Рагин не посочва.
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот West Germany » 16 Фев 2014 14:21

Само да добавя.

За 2013 г. всички нискотарифни авиокомпании на летище София имат пазарен дял 29% или Wizz 21% Easy 6.7% Air Berlin 2.2%
http://www.sofia-airport.bg/pages/conte ... 73&lm03=87

Ако вземем 5 млн. лв които иска Благой Рагин и ги разделим между София, Варна, Бургас и Пловдив, то София трябва да вземе някъде към 3,5 млн лв и останалите 1,5 млн да се разделят между Варна Бургас и Пловдив и ако компенсираме с тези 3,5 млн. лв. 29% от всичките пътници (3 504 326) на София, то излиза че трябва да субсидираме 1 016 254 седалки или по 3,5 лв. на 1 седалка.

С колко % ще се увеличат туристите в София ако цените паднат с 3,5 лв. на билет?
West Germany
най-спотър
 
Мнения: 492
Регистриран на: 23 Авг 2010 14:52

Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот Topfly » 16 Фев 2014 14:52

Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02



Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот Topfly » 16 Фев 2014 18:53

Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02





Re: Възможно ли е нискотарифните полети да станат по-евтини?

Мнениеот skyviewer » 16 Фев 2014 22:08

Добре де West Germany,като си наясно с нещата,защо се хващаш за писанията на един сервитьор,като другаря Рагин/апропо,такъв беше и един банкер с прякор Салфетката/.Погледни другаде-безобразията и кражбите-извършвани в управлението на летищата.Горе съм ти посочил последната статия за летище София.Всичко това се прави умишлено.Щяли да питат министъра.Ако летищата бяха истински финансовио -независими дружества -трябва да се пита само управителя.Да ,ама не!Той се явява само една пионка,на която му дърпат конците партии,ГВА,групировки и т.н. и и.т.н.Затова в тази територия нищо не върви.Тук няма нито капитализъм ,нито пазарна икономика,а само престъпна партокрация,затриваща и последните форми на държавност.
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11



ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron