Безопасност на полетите (бюлетини)

Безопасност на полетите (бюлетини)

Мнениеот Toni » 05 Фев 2004 00:54

Информационен бюлетин N7 за безопастност на полетите



интересно четиво...има много неща, които никой не се сеща да обяви в публичното пространство
Последна промяна Toni на 09 Яну 2005 04:59, променена общо 2 пъти
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Информац

Мнениеот Делян » 05 Фев 2004 01:21

Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Мнениеот Toni » 05 Фев 2004 01:26


в левия край на кадъра има голяма синя сграда със стъклена фасада
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот Делян » 05 Фев 2004 20:40

Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Мнениеот Toni » 09 Май 2004 13:19

http://www.caa.bg/Analiz2003.doc
ГОДИШЕН АНАЛИЗ НА БЕЗОПАСНОСТТА НА ПОЛЕТИТЕ - 2003 Г.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот harrier » 09 Май 2004 16:50

Този годишен анализ ми е особено интересен да го чета. Винаги възникват страшно много въпроси при мен.
Например - Какъв е този полет за пребазиране на LZ-BOJ през Септември от Стокхолм?
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот harrier » 09 Май 2004 17:02

Цитат:

Някои по-характерни инциденти с български ВС по причина на летища, наземни средства и оборудване(!).

На 19.09.2003 г. при зает изпълнителен старт на летище Горна Оряховица от самолет Z-137 три коня пресичат ПИК. Причина – липсва част от оградата на летището.
22.09.2003 г. при заход за кацане на самолет Z-137 на летище Горна Оряховица, ръководителят на полетите забелязва стадо крави в близост до ПИК. Причина – липсва част от оградата на летището.
:lol: :lol: :lol:
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Toni » 09 Май 2004 18:48

Ето и някои от пасажите в текста, които ми направиха впечатление:

"На 19.08.2003 г. екипажът на самолет RJ85 на авиокомпания Swiss Air Lines излиза на изпълнителен старт на полоса 27 на летище София без разрешение за това. В резултат е прекратен захода за кацане на самолет А320 на Air France."

"На 08.06.2003 г. Неосигурена вертикална сепарация, при което сработва радарната система за безопасно разминаване на РВД и последващо сработване на TCAS- те в режим RA на Boeing 737-300 BAG8108 и Ту-154М DMO1670. В допълнение към сложната метеообстановка в района инцидентът крие висока потенциална опасност.
..."

Самолти MD-80 на AIitalia 3 пъти закачат на едни и също мясро оградата на Летище София.

"Слабости, свързани с поддържането на летателната годност на ВС:
- неспазване на задължителни от производителя на авиационната техника регламентни прегледи при много леките и свръхлеки ВС;
- нарушаване на технологията при извършване на техническото обслужване на двигатели Rotax 912.
- използване на горива и смазочни материали с извънстандартни показатели;
- несъответствие на член 33 на Наредба 24 от 15.02.2000 г. на МТС на изискванията на Анекс 6, част 1, 11.3, относно съдържанието на програмите за техническо обслужване на леки ВС;
- пропуски във воденето на техническата документация;
- нарушени технологии при извършване на капитално-възстановителния ремонт.
- недостатъци при извършения капитално-възстановителен ремонт.
- недостатъци, свързани с анализ на потенциалната опасност от възникнали откази
Слабости, свързани с квалификацията и подготовката на персонала:
- неспазване на правила за експлоатация, изисквания и ограничения, посочени в РЛЕ за съответния тип ВС;
- грешки в техника на пилотиране, изразяващи се в значителни отклонения от посочените в РЛЕ на съответния тип ВС параметри;
- недостатъчна квалификация за заеманата позиция;
- непознаване на системите на ВС и на процедурите за аварийното им използване;
- несъобразяване с конкретните условия за излитане;
Слабости, свързани с организацията и провеждането на полетите:
- нарушена система за контрол на качеството на използваните гориво-смазочни материали;
- липса на схеми с конктролни параметри за изпълнение на визуален заход за кацане;
- пропуски във воденето на документацията;
- липса на разрешение за ползване на бордна радиостанция."

И най-голямият хит е, че повечето от операторите не съобщават за дадено събитие.

Е сега вече нямам съмнение защо американците ни забраниха полети до САЩ.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот harrier » 09 Май 2004 19:21

Абе в общи линии каквито правила има за спазване, не ги спазваме! Сега много ми се ще да забранят на български авиокомпании полети до Европа та да се сетят ще не може така! Но това за съжаление май няма да стане.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Toni » 09 Май 2004 19:29

За съжаление ще стане, в края на тази година.

Прави ми впечатление високия процент на откази при Ту-154, а за LZ-BOJ няма какво да говорим....само като се замисля колко пъти съм летял на него и ми става лошо.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот toni75 » 24 Май 2004 18:45

И аз прочетох доклада.
Според мен "хита" на този доклад е случая с оградата на софийското летище и Alitalia (за мен той е дори по-комичен от този с конете и кравите в ГО :lol: ). Ако вярваме на доклада, излиза че пилотите на Alitalia са МНОГО тъпи. Би ме интересувало, възможно ли е да са чак пък толкова зле, че и с водеща кола да не могат да стигнат от стоянката до старта без авария. :lol: :wink:

Иначе аз имам следните въпроси/неясноти по този доклад:
1. Какво означава "налягането в кабината да се поддържа ръчно" (при инцидента с BOJ от Стокхолм за София)
2. По случая с повредения сензор за прибрано положение на колесника на B737: Не е ли могло да се установи визуално (от външен наблюдател), че колесника си е прибран и да не се стига до непредвиденото кацане в София ?
3. На страница 27 пише: "Наложително е обаче подготовката (на авиационните специалисти) да бъде съобразена и да отговаря на европейските изисквания, тъй като може би само след 2 години те ще се окажат задължителни за нас и тогава ще бъде късно и още по-трудно"
По какви изисквания се обучават тези специалисти сега, след като програмите не отговарят на европейските изисквания ? :shock: И защо на всякъде където се обучават тези специалисти, винаги пишат че програмите са съобразени с изискванията на ICAO и какви ли не други международни авиационни организации ? :evil:
toni75
най-спотър
 
Мнения: 496
Регистриран на: 18 Дек 2003 02:24
Местоположение: Щутгарт, Германия

Мнениеот harrier » 24 Май 2004 22:21

В случая с Ал Италия иди че разбери кой е виновен. Както се вижда от снимката, само осовата линия е променена, но страничните две не са. За това вината си е на нашите, ама тия както каза Тони толкова ли са зле...сигурно в Италия ги учат само в страни да гледат. Това пък вече ми напомни за описанията на другия Тони за рулирането в Пловдив, но това е вече друга тема :D
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Toni » 25 Май 2004 01:07

100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот Toni » 25 Май 2004 01:15

Последна промяна Toni на 25 Май 2004 12:33, променена общо 1 път
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот harrier » 25 Май 2004 08:56

Еми достатъчно ясно си е казано. Просто нямам думи... :evil:
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Следваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта