И аз прочетох доклада.
Според мен "хита" на този доклад е случая с оградата на софийското летище и Alitalia (за мен той е дори по-комичен от този с конете и кравите в ГО

). Ако вярваме на доклада, излиза че пилотите на Alitalia са МНОГО тъпи. Би ме интересувало, възможно ли е да са чак пък толкова зле, че и с водеща кола да не могат да стигнат от стоянката до старта без авария.
Иначе аз имам следните въпроси/неясноти по този доклад:
1. Какво означава
"налягането в кабината да се поддържа ръчно" (при инцидента с BOJ от Стокхолм за София)
2. По случая с повредения сензор за прибрано положение на колесника на B737: Не е ли могло да се установи визуално (от външен наблюдател), че колесника си е прибран и да не се стига до непредвиденото кацане в София ?
3. На страница 27 пише:
"Наложително е обаче подготовката (на авиационните специалисти) да бъде съобразена и да отговаря на европейските изисквания, тъй като може би само след 2 години те ще се окажат задължителни за нас и тогава ще бъде късно и още по-трудно"
По какви изисквания се обучават тези специалисти сега, след като програмите не отговарят на европейските изисквания ?

И защо на всякъде където се обучават тези специалисти, винаги пишат че програмите са съобразени с изискванията на ICAO и какви ли не други международни авиационни организации ?
