Концесия на летищата Варна и Бургас

Мнениеот harrier » 15 Ное 2004 19:09

Да, ама тези летища на които кацат Bexx Air до преди няколко години са били военни летища, а нашите летища, за които говорим, одавна са граждански и са на тоя хал.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот AiBOJ » 18 Ное 2004 01:46

виште днешниат брой на стандарт,има много материал за концесионирането на летищата в Бургас и Варна,тоест брой от 18 ноември,затези които са в 4ужбина :www.standartnews.com
Но не сам съгласен че до края на октомври на Бургаското летище са обслужени 1 304 000 пътници,точно толкова бяха обявили медиите че са в края на септемвти ,тоест един месец преди края чартyрният сезон.
AiBOJ

When everything seems to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it.

The sky is the limit!
Аватар
AiBOJ
супер спотър
 
Мнения: 1129
Регистриран на: 16 Авг 2004 01:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот Toni » 18 Ное 2004 02:23

Окончателните данни ще ги знаем със сигурност през януари. Интересното е, че Варна и Бургас си поделят по равно трафика. Друго нещо, което ми направи впечатление: растът на броя на пътниците изпреварва ръста на броя на обслужените самолетите. А това означава по-голями машини.

Искрено се надявам двете летища да попаднат в добри ръце и в най-скоро време да се чуе какво са им намислили. Според мен най-важното и първо нещо са терминалите. Положението е критично. Ако инвеститорът е сериозен, не бих се очудил, ако догодина по това време вече се извършват строителни работи. Варна има нужда и от малко по-дълга писта, но това не е толкова спешно.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот toni75 » 18 Ное 2004 15:00

Тук вчера в борсовите новини по ТВ казаха, че дори на борсата във Франкфурт се е разчуло, че Фрапорт кандидатства за двете български летища. :D

Акционерите реагирали благоприятно на новината. :wink:
toni75
най-спотър
 
Мнения: 496
Регистриран на: 18 Дек 2003 02:24
Местоположение: Щутгарт, Германия

Мнениеот С.Николов » 19 Ное 2004 00:35

Toni написа:Варна има нужда и от малко по-дълга писта, но това не е толкова спешно.
отдавана е отределена земя за изграждането на втора писта под ъгъл 30 градуса спрямо сегашната с това се цели самолетите който кацат от изток(съответно излитат на там) да не захождат над жилищната част на градът а да преминават над промишлената зона.
Аватар
С.Николов
най-спотър
 
Мнения: 217
Регистриран на: 17 Дек 2003 22:57
Местоположение: Варна жкВладиславВарненчик

Мнениеот Toni » 19 Ное 2004 00:43

Виждал съм го поекта :) Ще стане много интересно и Варна ще бъде единственото гражданско летище у нас с две писти.
Изображение
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот AiBOJ » 19 Ное 2004 21:34

Междудругото преди 2 или три години се чу от познати в Бургас ,че се има намерение да се построи втора полоса ,но колко е верен не знам.А това лято май като си бях в Бургас ,някой ми подхвърли тази идея,че може да се направи втора полоса,най вероятно заради американците ако дойдат.Бях чул че най вероятно щели да разшеряват летището посока старото летище,където стоят сега селскостопанси машини.Ама пак 100% дали има такива идеи,не мога да кажа.Някой ми го беше казал.....,ама :?
AiBOJ

When everything seems to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it.

The sky is the limit!
Аватар
AiBOJ
супер спотър
 
Мнения: 1129
Регистриран на: 16 Авг 2004 01:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот ATC » 19 Ное 2004 23:19

На Бургас не му трябва друга полоса а по-голям перон и по широк най-вече понеже като има за кацане големи самолети с разпереност над 47м трябва или да кацнат на 22 или по една сложна схема с рулиране по полосата да отидат на карго стоянките, а иначе тази година Летище Бургас е с най много обработени пътници в България
Аватар
ATC
супер спотър
 
Мнения: 818
Регистриран на: 14 Апр 2004 14:30
Местоположение: LBSF

Мнениеот Toni » 19 Ное 2004 23:23

Значи, освен перон имате нужда от разширяване на рульожките, нали?
Имате ли нужда от високоскоростни?
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот С.Николов » 20 Ное 2004 01:30

Тая схема дето я е дал Toni има малко печатни грешки
там където пише магистрала София -Варна въобще не е магистрала
това е така наречения крайезерен път, а магистралата реално е
северно от летището. компренде :)
и няма да е лошо там където се пресича шосето с пистата да напраят едно кръстовище редовно ще ходя да пресичам там
и ще викам на пилота чш еи ало пешеходците са с предимство :lol:
Аватар
С.Николов
най-спотър
 
Мнения: 217
Регистриран на: 17 Дек 2003 22:57
Местоположение: Варна жкВладиславВарненчик

Мнениеот harrier » 20 Ное 2004 01:42

Ами да, както е в Гибралтар. Там една улица минава насред полосата.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот slice » 21 Ное 2004 00:04

е да... там е голям кеф :)
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Хамбург

Мнениеот assen » 21 Ное 2004 00:27

harrier написа:Ами да, както е в Гибралтар. Там една улица минава насред полосата.


И в Хамбург почти също. В базата на Еърбус една улица минава през рульожка :D .
Последна промяна assen на 21 Ное 2004 02:19, променена общо 1 път
Аватар
assen
спотър
 
Мнения: 65
Регистриран на: 13 Ное 2004 19:20
Местоположение: Любек(LBC)/София(SOF)

Мнениеот AiBOJ » 21 Ное 2004 02:06

ATC написа:На Бургас не му трябва друга полоса а по-голям перон и по широк най-вече понеже като има за кацане големи самолети с разпереност над 47м трябва или да кацнат на 22 или по една сложна схема с рулиране по полосата да отидат на карго стоянките, а иначе тази година Летище Бургас е с най много обработени пътници в България

Е добре,ти казваш когато кацат самолети с разпереност по голяма от 47 метра трябва да се правят сложни процедури за да ги закарате на карго стоянките.E добре ,ама вие и пътническите ли самолети които са с по голяма разпереност слагате там?Примерно както тази година идваха А330-300 с разпереност 60 метра или други самолети ако идват ,Боинг 747-400 или 767-400ER,А340-600 и т.н?И още нещо нали тази година правиха стоянки за 747 и за 767 на новият перон ако не се лъжа,тогава те използваеми ли са ако на летището има много самолети,при положение че перона е тесен?
AiBOJ

When everything seems to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it.

The sky is the limit!
Аватар
AiBOJ
супер спотър
 
Мнения: 1129
Регистриран на: 16 Авг 2004 01:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот AiBOJ » 21 Дек 2004 19:18

Ето какво изрових в нета,може някои от вас да са го чели,но тъй като не е обявено тука,предполагам че сме го пропуснали или поне аз нямах представа за тази статия,че така са се развили нещата около концесията :
Пет фирми останаха за концесиите на морските летища

06.12.04 09:25
Източник: СЕГА
Петима от осемте кандидати за концесиониране на летищата във Варна и Бургас са допуснати до втория етап от надпреварата, съобщиха запознати.

Петима от осемте кандидати за концесиониране на летищата във Варна и Бургас са допуснати до втория етап от надпреварата, съобщиха запознати. Това са двете съдружия между български и чужди фирми - Hochtief Airport GmbH заедно с"Албена"АД и Fraport AG Frankfurt Airport Services Worldwide заедно с"БМ Стар"ЕООД. Допуснати са италианската Vinci Airports, датската Copenhagen Airports A/S и кувейтската Mohammed Abdulmohsin Al-Kharafi and Sons заедно с Aeroports de Paris. Предварителните условия към кандидатите са да имат опит в управлението на две летища и през последните 5 години да са инвестирани поне 100 млн. евро в аеропортове. Допуснатите до втория кръг трябва да внесат депозит от 300 000 евро. Планираните инвестиции не могат да са по-малко от 120 млн
AiBOJ

When everything seems to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it.

The sky is the limit!
Аватар
AiBOJ
супер спотър
 
Мнения: 1129
Регистриран на: 16 Авг 2004 01:36
Местоположение: Бургас

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта