Из пресата днес

Форум за всичко извън авиацията.

Re: Из пресата днес

Мнениеот Vladimorka » 04 Фев 2011 17:12

Грипен за ВВС: http://money.bg/news/id_313586879
Vladimorka
супер спотър
 
Мнения: 728
Регистриран на: 02 Фев 2010 17:24

Re: Из пресата днес

Мнениеот Toni » 02 Мар 2011 00:01

http://www.monitor.bg/article?id=282027
Смешният плач на превозвачите
Правилата на пазарната икономика не могат да правят изключение за някои браншове

ЛИЯНА ПАНДЕЛИЕВА
02.03.2011

Ако тръгвахме към морето днес с автобус, щяхме да платим 10% повече, отколкото ни е струвало миналата година по същото време. Ако истерията с цените на горивата продължи, нищо чудно през лятото да се откажем да пътуваме накъдето и да било, защото ще ни се струва, че по магистралите всъщност сме платили за място в самолет. Лудостта на цените вече се усеща почти във всяка покупка. Ударът е всеобщ и перспективите изглеждат все по-ужасяващи.

Само преди ден Българският съюз на товарните превозвачи (БСТП) свика пресконференция, на която заяви горе-долу следното: ако правителството не създаде механизъм, чрез който да намали цените на горивата в България, ние започваме да протестираме! Като пример бе посочено, че стойността на дизела у нас и в Австрия е еднаква, а нашият жизнен стандарт е значително по-нисък, а в Люксембург литърът бил с 20 стотинки по-евтин, отколкото у нас. Според представителите на бранша високите цени на горивата ще доведат до фалити на малки търговци, защото те няма да могат да си плащат превоза на доставките, до рязък ръст в цените на всички стоки и до несъстоятелност на превозни компании. Те заявиха, че представляват 356 компании с около 9 хил. души персонал, а всички тези хора ще станат безработни. Катастрофичното предположение за 100% фалити обаче е дори статистически невъзможно, тъй като все пак не идва краят на света.

Следващата част от обвинението бе в картелно споразумение между бензиностанциите у нас, чиито оферти не се различавали с повече от 1-2 стотинки на литър, а стойността на горивата се вдигнала с 13 на сто за седмица. Доказателството се криело в това, че всяка бензиностанция се обаждала на едно и също място и питала каква ще е цената за следващия ден. Изглежда някак нелогично да се обадят на краля на Саудитска Арабия, защото у нас монополният доставчик е един.

Коментарът на транспортния министър Александър Цветков бе кратък: Всяко подозрение за картелно споразумение се отнася към Комисията за закрила на конкуренцията (КЗК) и тя прави проучване. Ако някой разполага с такива данни, логично е първо да се сезира КЗК, а ако резултатите излязат положителни, тогава да се бие тъпанът.

Разрешението? Според Съюза на товарните превозвачи Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) трябва да регулира и цената на горивата, а фирмите да получат правото да си връщат акциза. Като начало ДКЕВР да свали веднага с 13 на сто стойността на дизела, точно с толкова, с колкото се е качила стойността му за седмица по света. И затова от БСТП продължават да изпращат писма до Министерския съвет, до транспортния, финансовия министър и министър- председателя и ако не получат отговор, че вече се работи по въпроса, те щели да протестират. Как по-точно? Като затворят магистралите? Като престанат да обслужват своите клиенти и не доставят стоки? И след като става дума за борсова стока, как точно в целия свят цените ще се качват, а у нас ще ги свалим с регулаторно решение?

Връщането на акциза е възможно в някои държави, където той е на най-високите нива в ЕС, поясни Александър Цветков. У нас покачването му е по таблица и ние сме под средното ниво за ЕС, подчерта още министърът.

На убийствения огън на полуделите цени на горивата се пържи целият бизнес у нас, който и без това се движи по ръба на оцеляването.

Автобусните превозвачи са отчели спад в пътникопотока за последните 2 години с около 30 на сто, защото и потреблението в страната е в продължаващ спад. Цените на билетите само преди дни обявени, че ще претърпят увеличение от 15 на сто до април, но при положение че горивата се успокоят, вече ще отбележат скок от 20 на сто, че и нагоре.

За да увеличат пътниците си, автобусните компании се облягат на крехката надежда, че ИА "Автомобилна администрация" ще впрегне цялата си мощ и ще започне да спира от движение незаконните превозвачи така, както е записано в Закона за движение по пътищата, който влезе в сила преди дни.

За последните 20 години браншът на шосейния транспорт - автобусен и товарен

бе глозган именно от сивия сектор, който по данни от същия този сектор е около 40-50 на сто от всички превозни дейности. През годините на прехода нито едно правителство не опита да предприеме някакви действия, с които да ограничи роенето на тези, които печелеха, без да плащат данъци, които рискуваха живота на пътници и нееднократно погубиха невинни хора. В повечето случаи тежките произшествия на пътя ставаха в резултат от използването на стари, неподдържани коли, които изневиделица се превръщаха в убийци.

Сега, когато най-сетне начинът тези автобуси и камиони да бъдат изтикани от пътищата - било за превоз на пътници или за товари - е разработен и законово обоснован, се оказва, че някои от превозвачите

искат и държавен контрол в цените на горивата

Това е някаква странна жалба по младост, когато държавата държеше цените на парното, тока и водата толкова ниски, че леля Мария или кака Пена от входа в блока минаваше да събере в малко портмоненце дължимото и после го връчваше на друга лелка, която минаваше да събере всичко накуп. Тогава и бензинът беше достъпен, а всички ходеха през зимата на планина, а през лятото на море.

Всички обаче искахме пазарна икономика и правото да печелим от собствения си бизнес. Промяната на политическата система, на икономиката и

влизането ни в ЕС безвъзвратно сложиха край

на братската съветска помощ, откъдето можехме да получим горива на преференциални цени, докато Западът се гърчи в поредната си криза.

И ако сега поредното сътресение, предизвикано от горивата, заплашва съществуването на много малки компании, директно зависими от котировките, то положението е същото за всеки друг бизнес в страната. По логиката на товарните превозвачи туристическият бранш трябва да заяви, че стойността на пакетите им вече е поскъпнала за летния сезон, защото делът на горивата в себестойността им е изчислен при разчети от 9 на сто годишен ръст за 2011 г., а не при 13 процента на седмица! И да поискат от държавата да ги обезщети за разликата между планираната печалба и скока на бензина.

Факт е, че през годините на прехода един също толкова важен за държавата транспорт като авиационния никога не получи не ръка, а един пръст помощ. Точно обратното - след като правителството на

Иван Костов докара до фалит бившата авиокомпания “Балкан”

и нашата авиация тръгна отново буквално от нулата, пазарният механизъм допусна наплива на нискотарифните превозвачи у нас да превземе толкова пазарна територия, колкото можа да налапа. Обединението между силни редовни авиопревозвачи и нискотарифни от една държава още повече удари по "България ер" и чартърните компании, но те и преди, и сега остават да се борят на мускули и чрез силата на пазарните механизми. Нищо че в доста западноевропейски държави ни лишиха от най-добрите ни слотове за кацане, смениха ни гейтове и ни запратиха по периферията... уж заради реорганизация на съответното летище. Тоест другите държави се намесиха и ни попречиха, с каквото можаха, а националният превозвач разчита само на предлаганото качество. И продължава да лети.

Конкуренцията е еднакво жестока

независимо за кой бизнес се отнася, а няма такава сфера, която да не е поразена от ръста в цените на горивата. И не само българският бизнес е ужасен от това какво ни очаква. Иначе американските самолетоносачи нямаше вече да се насочват към близки до Либия акватории, а британските военновъздушни сили да се разполагат в Кипър. Докато цените на горивата скачат буквално за часове, хората и с

добри месечни доходи

започват да реорганизират живота си. От две семейни коли вече се движи само едната; от ежеседмични уикенд ски излети те вече са по веднъж месечно. И така всеки затяга потреблението.

Искането от страна на някакъв бранш у нас (в случая БСТП), че държавата трябва да наложи контрол над цените на горивата, е толкова очевидно наивно, че истинската цел на безпочвеното условие става още по-ясна: браншът ще заяви, че щом правителството не регулира цените на горивата - което не може да стане в условията на пазарна икономика, то не върши нищо за бизнеса и затова са нужни протести. А е ясно кого обслужват подобни протести.


Другарката Панделиева май е спала на отворено или са й платили добре за да пише глупости. Съветвам я само да провери колко (десетки) милиона дължи националната гордост на Летище София. За другите щуротии дори не ми се говори...
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Re: Из пресата днес

Мнениеот harrier » 02 Мар 2011 01:25

Това с борбата чрез пазарни механизми и сменянето на гейтовете ме разби тотално! Другарката Панделиева го раздава малко в стил "професор Вучков" в тая статия.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Из пресата днес

Мнениеот makler » 02 Мар 2011 10:46

Тоест другите държави се намесиха и ни попречиха, с каквото можаха, а националният превозвач разчита само на предлаганото качество.

:D :D :D
Това ми звучи като за вестник "Смях и 200 вица", а останлите драсканици са от поредицата "Безкрайни безсмилици".
Изображение
Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1134
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Re: Из пресата днес

Мнениеот akair » 21 Мар 2011 09:39

Нещо, с което всеки от нас се е сблъсвал поне веднъж:

Размислите на един българин на летището в Брюксел
Стокхолм не е хубав град, твърде чист е, направо стерилен, разказва с отегчен вид шведски колега журналист. Отговарям му, че няма такова нещо като твърде чист град, но осъзнавам, че няма никакъв шанс той да ме разбере. Отгоре на всичко в разговора се включват и други колеги, които се възмущават колко е мръсен Брюксел. Само аз и журналистката от Букурещ си мълчим.

Спомням си, че миналата година преживях следната случка в един тих брюкселски квартал. Група хора се бяха скупчили на улицата и оживено коментираха нещо. Когато се приближих, се оказа, че коментират резултата от сутрешната разходка на някое куче, очевидно дребно. Кучешкото лайно очевидно беше истинска атракция, някои предлагаха да го настъпят за късмет, а азиатски турист дори го снима. Хрумна ми, че мога веднага да организирам група за посещение в София, щяха да са доста по-впечатлени.

Но шведът е във вихъра си. И разказва забавна случка с криминален характер, която развеселява компанията. Пътувал със свои приятели с кола, но внезапно на пътя им се изпречили някакви хора със заплашителен вид, приличали на бандити, поискали им пари и ги заплашили, че ако не им дадат сега, ще ги чакат на връщане и ще ги бият. Действието се развива на Дунав мост, на път от Гюргево към Русе, а бабаитите са българи.

Изобщо не ми е смешно. Мисля си как точно така се изгражда публичният образ на една държава – не от политиците, не на официалните събития, а ето така, в ежедневието, в малки случки, които хората после разказват на маса на други хора. Да, подобна история не е единствената възможна, личните впечатления не са обективни, хората, които срещаш, не са представителна извадка за целия народ, но са благоприятна почва за развитието на стереотипи. А стереотипите са по-устойчиви и от бактериите. Резистентни са на всякакви опити да бъдат променени или разрушени.

Всички сме подвластни на стереотипите, повече или по-малко. И на мен въпросният шведски колега натрапчиво ми напомня таткото на Емил от Льонеберя от известния филм, само че без мустаците. Само че човекът е доста по-симпатичен благодарение на една неразбираема за българите доброта и сърдечност. Всеки път, като общувам с хора от т.нар. Западна Европа, а да не говорим за Северна, се удивлявам на спокойствието, откритостта и добронамереността им, граничещи с детинска наивност понякога.

И си ги обяснявам с начина на живот на тези хора, на които не им се е налагало да живеят в страх, да се борят буквално за оцеляването си всеки ден, да се пазят от света и от хората, защото обикновено ги нараняват, лъжат, използват. Това са хора, които се чувстват добре със себе си. Да, притесняват се, разбира се, за работата, за ипотеката, за децата си, за здравето си. Но това няма нищо общо с постоянното очакване за бедствие, в което ние в България живеем. С усещането, че бъдещето ще е по-трудно от настоящето, че не знаеш какво те чака утре, камо ли след година или пет, че нещата се случват независимо и въпреки теб.

Всеки от нас води битката с реалността ежедневно, но едва ли си даваме сметка колко е изтощителна. Само поглед отвън, през очите на други хора, с различно отношение към живота, ни позволяват да видим колко време и енергия хабим за ежедневното си оцеляване, вместо да ги използваме за по-висши форми на креативност. И дори да съзнаваме това, трудно можем да го променим, защото реалността непрестанно атакува.

Докато си мисля това, седейки на летището в Брюксел в очакване на полета към дома, наблюдавам гишетата на Луфтханза. Германски ред и организация не е просто клише, а очевиден факт. Цялото стълпотворение от пътници беше бързо организирано, структурирано по групи, появиха се допълнителни служители и опашките се стопиха пред очите ми.

Междувременно един от вече чекираните пътници, мъж на видима възраст между 30 и 40 години, сяда до мен. Моментално го кръщавам Ханс. Та Ханс вади от джоба си пликче с домашно приготвени сандвичи, които кротко си хапва, и на път към изхода за самолета спира до кошчетата за отпадъци. Пуска найлоновото пликче в кошчето за пластмаса, а салфетките – в това за хартия. Преди да успея да си помисля, че за някои хора, да си хвърляш разделно боклука, е толкова естествено, колкото да поздравяваш непознатите в асансьора или да си свършиш добре работата, чувам викове.

Българската опашка. Гишето за бизнес класата временно обслужва всички пътници, защото това за икономичната още не е отворило. Но група очевидно важни господа се появява и застава най-отпред на опашката с аргумента „бизнес класата е с предимство”. Което провокира възмущението на някои от чакащите и се започват препирни и обвинения. „То от такъв бизнес като вас сме цъфнали и вързали!”, викат едните. „Проблемът на българите е, че не могат да четат, включително табелите!”, отвръщат другите.

Забелязвам заинтригуваните и леко насмешливи погледи на останалите пътници и си мисля как независимо колко добри впечатления е оставил всеки един от нас като личност в общуването си с други хора, колко умни и симпатични българи познават чужденците и колко хубави спомени имат от българските пълнени чушки, тази махленска свада ще пасне идеално към вече изградения български образ пред света. А опитът на всеки един от нас поотделно да го промени ще бъде поредната битка, която сме принудени да водим, при това не със света, а със самите себе си.


source: http://www.dnes.bg/redakcia/2011/03/21/razmislite-na-edin-bylgarin-na-letishteto-v-briuksel.113892
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Из пресата днес

Мнениеот Пароль » 22 Апр 2011 23:30

Частник взима летище София в началото на 2012 г.

СОФИЯ, Марица вест, 22 Април 2011; 21:05

Държавата чака 120 млн. инвестиция и покриване на 100 млн. дългове

Още в началото на 2012 година летище София ще попадне в частни ръце, съобщи bTV. Очаква се за концесията да кандидатстват някои от най-големите световни фирми в бранша, като срокът на отдаване няма да бъде по-малък от 30 години.

Конкретни оферти вече са постъпили, но от Министерството на транспорта отказват да назоват подателите им. Със сигурност концесионерът ще получи възможност да разработва и търговските площи на аерогарата.

http://www.marica.bg/show.php?id=52370
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Стюардеси обвиняват авиокомпания в дискриминация

Мнениеот voodoo » 04 Май 2011 17:49

Познайте коя е "неназованата" авиокомпания:
В Комисията за защита от дискриминация са постъпили няколко жалби срещу наша авиокомпания, чието име комисията не съобщава. В жалбите се твърди, че има целенасочено дискриминационно отношение към по-възрастните стюардеси и стюарди. Според жалбите ръководството на фирмата искало да подмени тези хора с по-млади.

Това, че вече не са необходими на компанията, им било обяснено устно. В този период на уволнения бил обявен и конкурс за набиране на стюардеси, който бързо обаче бил свален от интернет. Започнало назначаване на млади неопитни хора.

На проведени курсове за обучение и добиване на свидетелства за летателна трудоспособност на по-нов тип самолети ербъс не били включвани по-възрастните стюардеси и стюарди, а списъците за курсовете се готвели тайно.

След това полетите с по-старите самолети боинг драстично намаляват, лети се с ербъси и жалбоподателите стоят без работа, тъй като нямат завършени курсове за летене на този тип самолети.

http://mediapool.bg/show/?storyid=179094
Аватар
voodoo
спотър
 
Мнения: 64
Регистриран на: 16 Юли 2008 14:11
Местоположение: София

Re: Из пресата днес

Мнениеот slice » 04 Май 2011 20:22

За нас малко звучи като едно късно предаване по БНТ, което гледах наскоро: "И така дами и господа, представям вси Цвети, която се снима за корицата на мъжко списание, чието име няма да назоваваме, за да не правим реклама. И така, Цвети, кое те накара да се снимаш за Плейбой.....

Сериозно. Наистина е факт, че много опитни стюардеси и стюарди от 737 "увиснаха", докато се правеше конкурс за зайци за 320... Не мисля обаче че причината е възрастта... По-скоро заплатата...
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: Из пресата днес

Мнениеот gelko59 » 14 Май 2011 07:28

Търг за бившия, правителствен ТУ-154! http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2011-05-14&article=367547
Аватар
gelko59
най-спотър
 
Мнения: 450
Регистриран на: 23 Окт 2010 11:04
Местоположение: гр. София

Re: Из пресата днес

Мнениеот gelko59 » 14 Май 2011 07:38

По-смешно разяснена схема за кражби от багажите на пътниците на летището не съм чел до този момент!
http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=715970
Аватар
gelko59
най-спотър
 
Мнения: 450
Регистриран на: 23 Окт 2010 11:04
Местоположение: гр. София

Re: Из пресата днес

Мнениеот gelko59 » 03 Юли 2011 22:48

Пак се прочухме! Имам впредвид българите!
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=3933931
Аватар
gelko59
най-спотър
 
Мнения: 450
Регистриран на: 23 Окт 2010 11:04
Местоположение: гр. София

Re: Из пресата днес

Мнениеот takeoff » 29 Юли 2011 12:52

"България ер" има готовност да зарежда самолетите изцяло в Европа

http://www.investor.bg/news/article/120809/332.html
Изображение
Аватар
takeoff
най-спотър
 
Мнения: 299
Регистриран на: 02 Юни 2009 21:20
Местоположение: Sofia

Re: Из пресата днес

Мнениеот niki_m » 30 Юли 2011 16:02

Die 10 unfallträchtigsten Fluglinien der Welt

http://www.zehn.de/die-10-unfalltraecht ... -6421654-0

Die 10 unfallträchtigsten Fluglinien der Welt im Überblick
01 Merpati Nusantara Airlines
02 Cubana
03 Korean Air
04 PIA - Pakistan International Airlines
05 Air France
06 American Airlines
07 Garuda
08 CAL - China Airlines
09 Iran Air, Iran
10 Trigana Air Service
Аватар
niki_m
супер спотър
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 22 Апр 2010 23:08
Местоположение: Burgas

Re: Из пресата днес

Мнениеот Пароль » 16 Авг 2011 18:03

Аварирал самолет в Бургас излетя с 10 часа закъснение за Хелзинки
Аварирал самолет на авиокомпания Britannia Airways излетя с близо 10 часа закъснение за Хелзинки.
Той е трябвало да изпълни дестинацията около 3.30 сутринта.
От летището обясниха, че 150-те туристи са свалени от машината веднага след установяване на повредата.
Пътниците са били настанени в един от най-големите бургаски хотели, но и той не е успял да приюти неочакваните гости. Част от тях са пренасочени към Поморие.
Самолетът е ремонтиран на място в сутрешните часове на деня.
Той е излетял успешно днес по обяд.
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=4042711
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Из пресата днес

Мнениеот DinoZavrov » 11 Окт 2011 16:03

Аватар
DinoZavrov
супер спотър
 
Мнения: 1034
Регистриран на: 29 Ное 2008 17:42
Местоположение: Sofia

ПредишнаСледваща

Назад към Общи приказки

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта