София–Варшава-Гданск (и обратно)
Първо пътуване за 2007.
Мина новата година , станахме европейци и хайде да пътуваме само с лични карти.
15 Jan LO632 SOF – WAW
15 Jan LO3825 WAW - GDN
20 Jan LO3818 GDN - WAW
20 Jan LO631 WAW - SOF
На 15 Януари се събудих понеделнишки ,докато пийна кафе и това онова и то станало време за летене. Отидох малко по рано на летището защото билета ми беше TOD (Ticket On Departure) . Всъщност издаването на билета отне 2 минути и половина и се оказах с повече от час на разположение. Бизнес салона беше доста пълен , но пък и обедно време си е час пик за Софийското летище.
Оше предишният ден видях че в Амадеуса е заложен Ембраер 175 (на който ще летя за пръв път) и като кацна веднага слязох долу да го снимам.
15 Януари 2007
LO632
SOF-WAW
E 175
SP-LIA
18D
Ето го и отвътре:
Този път всичките места бяха предварително запазени – до прозореца , колкото се може по назад. 18Д се оказа че на 175-ицата не е последен ред – има още 3! Но с това май се изчерпват всички разлики между 170 и 175. Новите ембраери като цяло са най комфортния регионален джет. Жалко че в Европа никой освен Лот не ги ползва.
Докато рулирахме , видях това. Някой може ли да хвърли повече светлина?
Излетяхме над София със завой веднага надясно.
Ще видите че видеото завършва точно над кв.Левски (за да мога и да го снимам).
Видео от излитането:
http://www.youtube.com/watch?v=0GoscYcsQm8
И кв.Левски :
След това прелетяхме над място което няма да ви питам кое е , защото почти нищо не се вижда. АЕЦ Козлодуй ! Работил съм там 6 години!
Полета беше около 2 часа , поднесоха ни сандвич и напитки . Времето беше ясно и слънчево.
Видео от кацането във Варшава:
http://www.youtube.com/watch?v=iomRfzQKQM4
Усилено се строи Терминал 2. Де-боардинга беше с автобус , като трансферните пътници ги стовариха на Терминал 1 , а пътниците за Варашава и местни дестинации на Терминал 2.
В сравнение с новия терминал в Прага или нашия , Варшавския изглежда доста постен :
Има страхотна тераса за спотинг (на стария треминал), но беше доста студено , така че се помотах, хапнах и се запътих към доместик терминала.
Той прилича на Автогара в средно голям областен град.
Е , почаках малко , (за полета за Катовице имаше 2-ма човека !) и дойде време за следващия полет.
15 Януари 2007
LO3825
WAW-GDN
ATR 72
SP-LFC
15A
Пълен полет – 95% - нищо чудно , при условие че цената на билета е 51 злоти (около 13 евро).
Ето интериора :
Навън беше вече тъмно.
Полета беше около 50 минути и на кацане доста ни полашка (тъкмо идваше „Кирил” ) . После ми казаха че предния ден заради силният вятър са били отменени 4 полета.
Като кацнахме имаше самолети на RyanAir ,Wizz и SAS .
Последваха 4 дълги работни дни , в единия от които в 4 часа сутринта се държах за един стълб всред силния вятър и хоризонталния дъжд примесен с лед да чакам такси.
Ето и задачката закачка този път – къде е това :
И дойде най сладкия момент – Home Sweet Home
В петък вечерта поръчах такси за 05:00 и събуждане в 04:50 . Е – добре че си навих и часовника – таксито ме чакаше но момичето на рецепцията сладко спеше . Не я събудих
На летището беше пълно с народ въпреки ранния час .
Полети на Wizz за Лондон , SAS за Копенхаген , LOT за Варшава (един в 05:50 , и моят в 06:50).
Има и много добри условия за спотинг :
20 Януари 2007
LO3818
GDN- WAW
ATR 72
SP-LFF
15D
Полета беше запълнен около 40% . При условие че има Е170 един час по рано мисля че е добре.
Този АТР имаше обновен салон – много по добре от стария :
И вторият ми най любим начин да посрещна слънцето :
Вятъра беше стихнал и след около 50 минути кацнахме във Варшава.
Ето и кацане с АТР :
http://www.youtube.com/watch?v=tOt_KpKD9lw
Ето го и самият него :
Проверих и бизнес салона. Преди със сребърна карта имаше достъп и до двата салона на ЛОТ ,- сега по хубавия “Фантазия” е само за притежатели на златна карта или пътуващи бизнес клас.
Полета беше навреме , бординг с автобус през (временните) катакомби които се ползват вече 2 година .
20 Януари 2007
LO631
WAW-SOF
E 170
SP-LDC
18D
Падна ни се с цветовете на Star Aliance:
Отвътре изглежда като 175 , само малко по къс :
Докато рулирахме спотнах това – по кои ли маршрути го ползват?
Ето видео от излитането :
http://www.youtube.com/watch?v=fK8vft7oQjI
И снимка от Варшава , малко след това:
Капитана ни обясни че заради силния tail wind полета че бъде само 1 час и 35 минути .
Предполагам че и интересните облаци имат нещо общо с вятъра :
На кацане времето беше идеално за снимки :
http://www.youtube.com/watch?v=B-casthLjrc
http://www.youtube.com/watch?v=sJGXkTfjfeo
Паркирахме ПАК (виж първата снимка по нагоре) до Фокера на Аустриан :
Това е , засега , очаквам вашите въпроси и коментари.
Ако някой аспект ви интересува в подробности – ще се постарая да го разширя.