София-Виена-Нюрнберг с Austrian Airlines

София-Виена-Нюрнберг с Austrian Airlines

Мнениеот harrier » 30 Сеп 2005 01:59

OS796 SOF-VIE 20.9.2005
По обяд на 20-ти пристигнах на летище София с голям куфар тежащ точно 24.7кг, като до последния момент си мислих, че ще ме таксуват за свръх-багаж. Това обаче не стана. Два часа преди полета на гишето за чекиране имаше само един човек, тъкмо когато се наредих да изчакам реда си жената от съседното гише ме повика да се чекирам там (по принцип там чекираха за полета на Lufthansa за Мюнхен или Франкфурт). Дадоха ми място 15F, поседях доста време преди да мина детектора за метал и паспортен контрол, като си говорих с хората, дошли да ме изпратят. Близо до нас няколко балкански субекта си бяха оставили 2-3 куфара без надзор. Явно това само нас впечатляваше, защото и охраната не хаеше особено. А ако това беше западно летище е излишно да казвам какво щеше да последва. В крайна сметка балканските субекти си преместиха багажа и се чекираха за Майорка. След като минах паспортен контрол (йес, пуснаха ме със студентска виза и еднопосочен билет, поздрави за целия екип на CSA в София, в който твърдяха, че не могат да ми издадат еднопосочен билет, защото трябвало да имам адресна регистрация в Германия), се запътих към изход номер 3 за отвеждане към самолета. Точно си бях преценил времето, защото тъкмо хората бяха започнали да се качват в автобуса. След като се натоварихме ни откараха към Fokker 70 OE-LFJ на Austrian Arrows (operated by Tyrolean Airways). Както обикновено съм късметлия и при почти пълен самолет (конфигурация 2-3) се оказва, че между мен и човекът, седящ до пътеката не седи никой. Това е добре дошло, защото място F във Фокера е малко по-тясно от останалите (може аз да си внушавам, но съм почти сигурен че е така), а това при мен се усеща. Известно време след качване запуснахме двигатели в 15:20 (полетът бе обявен за 15:30) изрулирахме покрай новия терминал, където работниците изпробваха един от новите ръкави, поне доколкото видях си имаше светлини, премигаше и около него беше разчистено – може би са го местили. Хита на деня бе, че точно на мястото, където терминалът най-много се доближава до полосата на нещо като тераса стоеше един субект и след като добре го огледах се оказа, че снима самолета. Ако е някои от нашите хора нека си признае де, предполагам, че хубави снимки стават от там. След backtrack на полоса 27 излетяхме без задкрилки, като непосредствено след излитане завихме леко в дясно (стандартно). Полетът бе изключително на време. Обслужването на Austrian е изключително добро. Може би единственият кусур е, че храната и питиетата на борда се заплащат и както можем да се досетим са по-скъпи от нормалното в Европа. Май само водата, кафето и чая са безплатни. Дори в джоба на креслото пред всеки пасажер има и меню с предлаганите стоки. Предлагани бяха и безмитни стоки, както и формуляри за изваждане на карта Miles And More (в бордовото списание на Austrian). След час и 25-30 минути полет се приземихме на летище Виена-Швехат и изрулирахме към терминал C, като Фокерът застана на ръкав.
Летище Швехат си е все толкова хубаво, когато пристигнах обаче нямаше много трафик, особено пък на терминал C. Минах паспортен контрол и ме пуснаха в Европейския Съюз.

OS133 VIE-NUE 20.9.2005
Час по-късно бе ред за полета ми от Виена до Нюрнберг OS133, изпълняван съвместно с Lufthansa (да се разбира, че вторите имат запазени блок-места, а двете компании имат code-share, което си е доста нормално, имайки предвид, че са партньори одавна и че са от учредителите на Star Alliance). Този път ни изведоха от терминал B и по-точно от земното ниво на терминала. Повечето регионални полети и част от чартърите минават от там. След малко чакане се натоварихме в автобуса и ни закараха до машината – Dash 8-314 на Austrian Arrows (също operated by Tyrolean Airways). Честно казано съм безкрайно впечатлен от този самолет. Седалките не са толкова дебели колкото на всички други самолети, на които съм летял. Напротив, по-тънки са, което пести място. Мястото за краката е наистина предостатъчно, което за мен е добре дошло. Натоварихме се (място 9A за мен), но но мен отново не седна никой. Така с екстра-пространството до мен и пред мен се почувствах като в бизнес-класа (ама от едно време, когато бизнес класата беше 2-3 или 2-2 при икономична 3-3). Отново излетяхме навреме, наборът на височина беше доста стръмен. Интересно, че самолетът достигна полетното си ниво по-бавно от обичайното. Отново храни и напитки срещу известна сума, този път съм само на минерална вода.
При снижението към Нюрнберг минаваме над куп хубави немски градчета. При самият заход минаваме някъде южно от града, правиме завой надясно, излизаме на правата за кацане по полоса 10, механизация, колесник (доста малко преди кацане), минаваме магистралата Ерланген-Нюрнберг, опираме много плавно в полосата. Рулираме до една от стоянките в ляво от терминала (като погледнеш от него към полосата). До нас е спрял ATR42 на Lufthansa Regional, на ръкав има един B737-300 на Lufthansa и още няколко самолета. Първото ми впечатление от това летище е крайно добро, някак си изглежда spotting-friendly. След като видях и терминала останах с още по-добро впечатление, тъй като той е нов или явно доста скоро е реконструиран. Самото летище предлага доста разнообразен трафик за разлика от някои други немски летища, където човек гледа повече машини на Lufthansa и по-малко на други компании. Освен известен брой полети на Lufthansa, в Нюрнберг кацат и доста чартърни компании (немски, а и български), по-малко известни регионални компании от Европа, много бизнес-джетове, често хеликоптери, лека авиация, много често интересни посетители (наскоро A340 на Austrian е долетял по някакъв чартърен полет от Италия, интересна работа) като цяло се забелязва разнообразие от самолетен парк. Има освен множество добри места за спотинг и местно спотърски общество. Летището има и тераса с добър изглед към перона, която уж работи денонощно, но няколко дни след пристигането ми посрещах един приятел от България и минах към 20 часа да проверя дали може да се зяпа и снима (малко нощни снимки) от там. Оказа се, обаче, че е затворена.
Сега нямам много време да ходя до самото летище, макар че ми е безкрайно интересно. Сигурно ще го посетя в някоя от неделите, когато тук нищо не работи.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта