Скорост при излитане и кацане.

Тук ще прочетете разкази, обяснения и интересни факти от хората, които правят авиация.

Скорост при излитане и кацане.

Мнениеот milend » 28 Яну 2009 09:51

Здравейте авиофенове!

Някой може ли да каже като статистика каква е средната скорост при излитане и кацане в km/h на самолети от типа:

1. Yak 40
2. Аirbus A320, Boeing737, Ту 154
3. Airbus A330,340, Boeing 767, 777
4. Airbus A380, Boeing 747
5. Antonov 225 Mrya
milend
най-спотър
 
Мнения: 302
Регистриран на: 14 Яну 2009 21:36

Re: Скорост при излитане и кацане.

Мнениеот karadzhoff » 28 Яну 2009 13:15

milend написа:Здравейте авиофенове!

Някой може ли да каже като статистика каква е средната скорост при излитане и кацане в km/h на самолети от типа:

1. Yak 40
2. Аirbus A320, Boeing737, Ту 154
3. Airbus A330,340, Boeing 767, 777
4. Airbus A380, Boeing 747
5. Antonov 225 Mrya


Ето тук има за B737,B757,B747,A320,A340,Concorde
http://www.aerospaceweb.org/question/performance/q0088.shtml

Tu-154 Landing speed 126.89 nm/h
B777 - Take-off speed:270 - 345 km/h Landing speed:245 - 285 km/h
B767 - Take-off speed:206 - 330 km/h Landing speed:215 - 300 km/h


Намерих само това. Дано все пак помогне :wink:
Аватар
karadzhoff
супер спотър
 
Мнения: 1297
Регистриран на: 20 Юни 2005 22:01
Местоположение: Varna City

Мнениеот fonque » 28 Яну 2009 13:19

Скоростите зависят от теглото(затовареността) на самолета в момента на кацане/излитане. Затова винаги варират в интервал от/до.
Изображение
Аватар
fonque
най-спотър
 
Мнения: 214
Регистриран на: 30 Авг 2007 16:39
Местоположение: Sofia

Мнениеот Nine » 28 Яну 2009 13:31

fonque написа:Скоростите зависят от теглото(затовареността) на самолета в момента на кацане/излитане. Затова винаги варират в интервал от/до.

И вятъра, може би?
Аватар
Nine
супер спотър
 
Мнения: 892
Регистриран на: 22 Окт 2008 12:14

Мнениеот Георги Николов » 28 Яну 2009 13:35

fonque написа:Скоростите зависят от теглото(затовареността) на самолета в момента на кацане/излитане. Затова винаги варират в интервал от/до.


Скоростите зависят от много фактори. Някой бяха изброени. Ще добавя надморска височина, температура и влажност на въздуха. Много е по-сложно и който се интересува ще трябва да чете повече....
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Делян » 28 Яну 2009 13:42

не знам дали може да се каже средна скорост обаче защото самолета тръгва от 0 км/ч и набира скорост докато достигне минималната скорост която създава достатъчно голям подем под крилата за да го вдигне във въздуха. средната скорост в този случай няма значение.
по-скоро въпроса трябва да е каква е "минималната" скорост на излитане и кацане.
Последна промяна Делян на 28 Яну 2009 13:55, променена общо 1 път
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Мнениеот LZB123 » 28 Яну 2009 13:49

Делян написа:със сигурност преди да тръгне да засилва по пистата скороста им е 0 км/ч :wink:


Понякога не се спира. :?
Изображение

AN24/AT43/A319/A320/A321/A332/B462/B463/B712/B733/B734/B735/B738/B744/E190/RJ85/SU95/T134/T154

Снимките ми в BGspotters, Airliners, JetPhotos
Аватар
LZB123
супер спотър
 
Мнения: 901
Регистриран на: 21 Май 2008 19:55
Местоположение: Toulouse - Blagnac (TLS / LFBO), France

Мнениеот Георги Николов » 28 Яну 2009 13:50

Делян написа:със сигурност преди да тръгне да засилва по пистата скороста им е 0 км/ч :wink:


Личи си специалиста по хеликоптерите ! То зависването с 0 км/ч им става професионално изкривяване ? :P
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Делян » 28 Яну 2009 14:06

Георги Николов написа:
Делян написа:със сигурност преди да тръгне да засилва по пистата скороста им е 0 км/ч :wink:


Личи си специалиста по хеликоптерите ! То зависването с 0 км/ч им става професионално изкривяване ? :P

напротив, аз съм "специалист" по самолети защото точно за това съм учил в университета, но иначе работя за въртолетна компания по необходимост.
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Мнениеот milend » 28 Яну 2009 14:39

fonque написа:Скоростите зависят от теглото(затовареността) на самолета в момента на кацане/излитане. Затова винаги варират в интервал от/до.


Да, разбира се, така е. Тежеста е от значение.

Това със скоростите ми стана интересно след като гледах някакво видео, където Ту 154 "удари" пистата със скорост малко под 200 км/ч. Стори ми се нереално ниска скортост. Но добре се чуваше втория пилот как отчиташе показанията.
milend
най-спотър
 
Мнения: 302
Регистриран на: 14 Яну 2009 21:36

Мнениеот milend » 28 Яну 2009 14:53

Делян написа:не знам дали може да се каже средна скорост обаче защото самолета тръгва от 0 км/ч и набира скорост докато достигне минималната скорост която създава достатъчно голям подем под крилата за да го вдигне във въздуха. средната скорост в този случай няма значение.
по-скоро въпроса трябва да е каква е "минималната" скорост на излитане и кацане.


Така е, съгласен съм. Понятието средна скорост не е най-точното, но ме разбрахте какво искам да кажа. Ясно е също, че много фактори оказват влияние при отлепянето на машината от пистата. Затова питах за нещо осреднено.
Интересно е, че поради размерите на по-големите самолети се губи визуалната представа за реалната скорост, както вътре така и гледайки отвън.
Сега се сещам да питам има ли някакви ограничения за макс. скорост при кацане и излитане, освен чисто конструктивните за съответната машина?
milend
най-спотър
 
Мнения: 302
Регистриран на: 14 Яну 2009 21:36

Мнениеот slice » 28 Яну 2009 14:56

А все пак за каква скорост говорим? Истинска, Приборна, Пътна?
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Мнениеот milend » 28 Яну 2009 15:08

slice написа:А все пак за каква скорост говорим? Истинска, Приборна, Пътна?


Тук ме хващаш неподготвен. Не съм запознат каква е разликата. Интересува ме реалната скорост в км/ч.
milend
най-спотър
 
Мнения: 302
Регистриран на: 14 Яну 2009 21:36

Мнениеот Георги Николов » 28 Яну 2009 15:08

milend написа:Интересно е, че поради размерите на по-големите самолети се губи визуалната представа за реалната скорост, както вътре така и гледайки отвън.


По принцип няма разлика в управлението на планер и В747 или А380. Най-добрите пилоти на линейни самолети са започнали на 14-15 години, като планеристи. Самолета се управлява с меките части /дупето/. Това е известна максима. :lol:
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот slice » 28 Яну 2009 16:09

Истинска - спрямо въздуха
Приборна - каквото излиза на скоростомера
Пътна - Спрямо земята

Иначе само в Русия и някои други места скоростта все още се мери в км/ч. Мерната единица е възли и на повечето пътнически самолети скоростта на излитане (Приемам че зад този термин стои скоростта на безопасен набор V2) е в порядъка 130-160 възела...

Но както казаха колегите, зависи от много фактори! Има си сериозни таблици за определяне и не може да се каже някаква стойност ето таака на прима виста!!
For the crew and their passengers, the most dangerous part of the day is the journey to and from the airport. That bit never changes, believe it or not.
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Следваща

Назад към Специалистите обясняват

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта