Страница 2 от 3

МнениеПубликувано на: 28 Яну 2009 17:24
от milend
slice написа:Истинска - спрямо въздуха
Приборна - каквото излиза на скоростомера
Пътна - Спрямо земята


Благодаря за информацията!

Иначе питането ми е на чисто любителска основа, затова ме интересуват повече ориентировъчни, отколкото конкретни данни.
130 - 160 възела е ОК :)

МнениеПубликувано на: 28 Яну 2009 20:06
от Емо
merlin написа:Вижте само как кацаше онзи пилот на Франкфурт при страничният вятър, определено е мислил с някои други части на тялото си, а не с мозъка.


??? Кой пилот, какъв Франкфурт, какъв страничен вятър? Нещо не разбирам...

МнениеПубликувано на: 28 Яну 2009 20:34
от merlin
Edit: Хамбург

МнениеПубликувано на: 28 Яну 2009 20:53
от Емо
merlin написа:Edit: Хамбург


според мен момичето се е справило много добре...

МнениеПубликувано на: 29 Яну 2009 07:32
от Ka32
Човека зададе един много прост въпрос на който му се отговори с някакви словесни каламбури и игри на риторика.Какви дупета , какви истински,приборни и пътни скорости при излитане.Защо не му се обясни на човека за зависимоста на скороста от максималното излетно тегло, вятъра ,температурата и състоянието на пистата.За това че за всяко излитане и кацане се изчислява и скороста за взимане на решение за продължаване на излитането.А тръгнахте да му доказвате колко сме велики.

МнениеПубликувано на: 29 Яну 2009 12:55
от milend
Ka32 написа:Защо не му се обясни на човека за зависимоста на скороста от максималното излетно тегло, вятъра ,температурата и състоянието на пистата.За това че за всяко излитане и кацане се изчислява и скороста за взимане на решение за продължаване на излитането.А тръгнахте да му доказвате колко сме велики.


Точно такива неща очаквах да науча в темата, която пуснах.

Наистина, дайте да говорим по същетво, а когато някой греши нека му се обяснява по нормален начин, за да не се чувства като малоумник, задавайки определен въпрос!

МнениеПубликувано на: 29 Яну 2009 13:35
от Георги Николов
milend написа:Наистина, дайте да говорим по същетво, а когато някой греши нека му се обяснява по нормален начин, за да не се чувства като малоумник, задавайки определен въпрос!


Ако трябва да отговорим научно, то отговора ще е следния. Скоростта на излитане зависи от подемната сила. Когато подемната сила стане по-голяма от теглото на самолета, той излита. Подемната сила зависи от крилният профил, въздуха и ъгъла на обтичане. Въздуха се характеризира с плътност, температура и скорост на движение . Скоростта на излитане е един от най-важните параметри на всеки самолет. За всеки самолет, тя се определя експериментално и се съставят таблици. При съвременното развитие на науката разликата между теоретична и експериментална скорост е почти нищожна. На въпроса който питаш, при излитане от летище на морското ниво и стандартни условия по каталог скоростите са следните:..........................

МнениеПубликувано на: 29 Яну 2009 13:48
от slice
Ka32 е прав....

Ето тук малко да почетеш общи приказки (има и примерни скорости за различните класове): http://en.wikipedia.org/wiki/Takeoff#Speed_required


По-късно днес ще пусна страничка от някой FCOM да видиш и таблица как се изчислява точно

МнениеПубликувано на: 29 Яну 2009 14:24
от Buch
Аз мисля, че колегата искаше да се ориентира горе-долу за какви стойности става въпрос - 100? 200? 300?....км/ч?, knots?. Просто да добие някаква представа.
А иначе, може би трябва да се добави, че подемността на крилото зависи и от спусната механизация - задкрилки/предкрилки, които увеличават подемната сила, респективно намаляват скоростта на излитане, от друга страна забавят ускорението, заради увеличаването на челното съпротивление.
А така, като стана въпрос за скорост на излитане, ми хрумна един въпрос, който, ако е вече обсъждан в друга тема, моля за извинение: Как се изчисляват V1 и VR? В смисъл не математически, а чисто процедурно - пилотите вземат молива зад ухото и почват да драскат сметки в тефтера или това е работа на бордовия компютър? Или може би и двете?
Мерси

МнениеПубликувано на: 29 Яну 2009 16:43
от slice
има таблици... точно такава обещах да покажа, но ще бъде след малко

МнениеПубликувано на: 29 Яну 2009 16:56
от milend
Buch написа:Аз мисля, че колегата искаше да се ориентира горе-долу за какви стойности става въпрос - 100? 200? 300?....км/ч?,


Да, това беше идеята, но и допълнителната информация е добре дошла :)

Идва ми на ум какво става когато трябва да се излети от Ла Пас /над 3500 метра/ или Кито /почти 3000 метра/
В смилъл как се държи самолета, каква скорост му е необходима в такива условия.

МнениеПубликувано на: 29 Яну 2009 17:03
от slice
Долното е само част от примерна таблица.... Самите таблици идват в най-различни видове, но и този вариант е показателен за начина на определяне на V скоростите....


Изображение

Re: Скорост при излитане и кацане.

МнениеПубликувано на: 24 Фев 2009 04:31
от an24
Някой може ли да поясни от какъв точно зор скоростта се мери във възли, а не, да кажем, в педи за лунен месец (farthings per fortnight)?
Аз лично не намирам друг отговор освен доминирането на едни яко остарели мерки в две водещи авиационни държави - при чичко ви Сам и чичко ви Чърчил. Което им създава купища неудобства (например един от хамериканските спътници аварира точно заради неверни изчисления в инчовата система).
За разлика от милята, километърът е системна единица от СИ което значи, че е съвместим с останалите единици от тази система - така например сила от един нютон ускорява тяло с тегло един килограм точно с 1 м/с^2. Не е така по английската система, защото там например мерят въртящия момент в либри за фут, а другите - в нютон-метра.

Re: Скорост при излитане и кацане.

МнениеПубликувано на: 24 Фев 2009 09:22
от slice
Не съвсем. Скоростта в САЩ се мери не във възли, а в мили (земни) в час. Един възел е морска миля в час - нормално да се използва след като разстоянията в авиацията се мерят в морски мили - а се мерят в такива тъй като много неща в авиацията са дошли от корабоплаването....

Re: Скорост при излитане и кацане.

МнениеПубликувано на: 24 Фев 2009 17:21
от karadzhoff
Колкото до морската миля(1852 метра) тя представлява точно 1 минута от дъгата на меридиана:

Изображение