У нас вече рядко се виждат витлови машини, но ако попаднете на летище-хъб на авиокомпания, имаща такива (напр., "Остриан"), неизбежно ще забележите следната особеност: веднага след кацане, докато машината е все още на полосата, единият й двигател бива изключен - съответно, в края на рулиранено към стоянката той вече е напълно спрял.
Ясно е, че това веднъж пести гориво (макар и малко) и втори път премахва излишната тяга (витловите двигатели, естествено, нямат реверс). По-любопитно става обаче ако се вгледате: витловите машини почти без изключение са двумоторни... и всички пилотите винаги гасят един и същи от двата двигателя (правилото не зависи от модела на машината).
Можете ли да обосновете кой от двата двигателя бива загасен - и защо именно той? (Ако има пилоти, които знаят отговора, може да изчакат малко - да видим какво ще реши колективният разум )