Разни

Re: Разни

Мнениеот skyviewer » 22 Юни 2021 19:59

Русия и Китай отново демонстрират разбирателство по проекта CRAIC CR929

Двете страни са решени да продължат своята програма за широкофюзелажен самолет и да построят CR929 въпреки несигурните перспективи на пазара. Както Comac, така и UAC демонстрираха ангажираност с проекта в последно време. Според " Asian Times" , китайското посолство в Москва вече е подчертало, че Китай желае да се придържа към CR929.

https://www.flugrevue.de/zivil/baubegin ... -auf-kurs/

P.S. От руски издания се получава информация ,че Пермския моторен завод форсира изграждането на ПД 35 и производството му до 2027 година.

https://www.globalsecurity.org/military ... /pd-35.htm
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1441
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Разни

Мнениеот skyviewer » 28 Юни 2021 16:33

Братя по оръжие :

Локхийд Мартин предлага на Украйна F-16


F-16 е като "Фолксваген" сред изтребителите и се радва на голяма популярност, особено в страните с по-малки финансови възможности. Локхийд Мартин вече има поръчки от Бахрейн, България, Словакия и Мароко за F-16 Block 70/72.

https://www.flugrevue.de/militaer/ersat ... e-f-16-an/

P.S. И нека в този форум споменем Валентин Терзиев от Асеновград /Светла му памет !/ https://www.vbox7.com/play:52f6cc7896
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1441
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Разни

Мнениеот skyviewer » 17 Юли 2021 18:30

https://kordinate.world/russia-to-unvei ... -air-show/

P.S. Въздухозаборника наподобява този на МиГ 21 / регулируем централен конус/.Гадае се дали това е действащ самолет или статичен модел.“wanna see me naked?” Лично на мен ми наподобява това: https://wiki.adoniaproject.com/index.php/MiG-41 ,макар ,че го лансират ,като разработка на конструкторското бюро на Сухой . https://www.flugrevue.de/militaer/neuer ... ckt-sehen/
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1441
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Разни

Мнениеот go6o » 18 Юли 2021 18:16

skyviewer написа:https://kordinate.world/russia-to-unveil-new-fighter-jet-at-moscows-air-show/

P.S. Въздухозаборника наподобява този на МиГ 21 / регулируем централен конус/.Гадае се дали това е действащ самолет или статичен модел.“wanna see me naked?” Лично на мен ми наподобява това: https://wiki.adoniaproject.com/index.php/MiG-41 ,макар ,че го лансират ,като разработка на конструкторското бюро на Сухой . https://www.flugrevue.de/militaer/neuer ... ckt-sehen/

Според сайта https://russianplanes.net/ това е Су-67: :arrow: https://russianplanes.net/id288797
go6o
спотър
 
Мнения: 11
Регистриран на: 12 Ное 2017 21:25

Re: Разни

Мнениеот skyviewer » 19 Юли 2021 11:48

Утре се открива МАКС-а и ще го видим .
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1441
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Разни

Мнениеот skyviewer » 20 Юли 2021 20:35

Ето го : https://rg.ru/2021/07/20/poiavilis-novy ... kmate.html

https://nationalinterest.org/blog/buzz/ ... now-190001

"Самолет полетит в 2023 году. Это образец, это не просто макет, не просто демонстратор. Вот он в воздух и поднимется", - сказал Слюсарь на презентации нового истребителя на авиасалоне МАКС.

Он уточнил, что статические испытания завершат меньше чем через год.
"Проект рекордный ещё с точки зрения сроков - проекту всего чуть больше года, и только благодаря использованию, мы много об этом говорим, но на этот раз это действительно так, суперкомпьютерному моделированию, цифровым методом, а в дальнейшем виртуальным испытанием удается делать самолёты в такой короткий срок", - сказал Слюсарь на презентации нового истребителя на авиасалоне МАКС-2021.

https://ria.ru/20210720/checkmate-1742103988.html
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1441
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Разни

Мнениеот mashine1984 » 25 Сеп 2021 18:12

Турбуленции в авиацията

Разписаните текстове за разпределяне на 60 млн. лв. държавна помощ за авиацията поставят в най-добра позиция компаниите с големи приходи от чартърни програми за 2019 г.

Авиацията винаги е събирала погледите. Дали заради чудото на летенето, дали заради силните маркетингови кукички на авиокомпаниите. За разлика от чуждестранните си колеги българските собственици на самолети по-скоро избягват да попадат в светлините на прожекторите. Странният метод на разпределяне на 60 млн. лв. държавна помощ за авиацията обаче накара бранша да излезе извън обичайната си тиха линия и предизвика остри реакции.

Корекциите в текстовете за държавния бюджет, формулиращи как ще се разпределят парите за авиацията, се случиха в последния момент по предложение на депутати от ДПС. Финално законът предвижда помощите да отидат за погасяване на публични задължения, задължения към банки и по договори за оперативен лизинг на въздухоплавателни средства, текущо дължими към края на 2019 г. в размер на не повече от 20% от оборота от реализирани чартърни програми и наем на самолети за 2019 г. Или излиза, че с държавните пари на "Летище София" ще се покрият стари задължения на големи авиокомпании със сериозни обороти от чартърна дейност и отдаване на самолети под наем, вместо да се намалят негативните ефекти от кризата.

Текстът доведе до подозрения, че промените са с цел облагодетелстването на определени фирми със силни позиции за сметка на всички останали. Впоследствие някои от заподозрените печеливши, и по-точно "България ер", обявиха, че и те не са доволни от така разписаните текстове и индиректно насочиха подозренията в друга посока - големите чартъри.

Всичко това се случва на фона на оформилите се от около година няколко центъра в сектора. Турбуленцията между тях сега премина през страниците на медиите. И стигна до транспортното министерство в опит за намиране на диалог. Във вторник там се състоя среща с някои от основните играчи, като последва и позицията на служебния министър Христо Алексиев, че ще се намери "справедлив, недискриминиращ и адекватен механизъм за разпределение на помощта". Или ще се сформирана експертна работна група, която да изготви правилата и принципите.

Развръзката обаче ще е трудна и бавна, защото работната група няма как да поправи закона, а нов парламент ще има след месеци. Вероятно ще трябва и одобрение от Брюксел за държавната помощ.

Старият център на авиацията

За разлика от много други сектори с поне две бизнес обединия, при авиацията години наред центърът е само един и доминиран от една основна група. Асоциацията на българските авиокомпании съществува от 2002 г. Основни членове са компаниите от групата на "Химимпорт" - "България ер", "Бул ер" и базата за ремонт на самолети "Луфтханза техник", където "Химимпорт" също индиректно има участие. Другите големи участници са чартърните - "Българиан еър чартър" на Евгений Музика, която от април тази година носи името "Юръпиън еър чартър", и "Би Ейч еър" на туроператора Balkan Holidays, свързана с мажоритарния собственик на Първа инвестиционна банка Цеко Минев. Членуват и няколко компании с по-профилирана дейност, като Cargo Air и Heli Air например.

Пазарът се развиваше възходящо до началото на пандемията, като топ 3 на големите компании "България ер", "Българиан еър чартър" и "Би ейч еър" за 2019 г. са с приходи от съответно 334 млн. лв., 221 млн. лв. и 123 млн. лв. (виж таблицата). От тях при "България ер" 82.5 млн. лв. са от чартърни полети. "Би ейч еър" има около 100 млн. лв. общо от чартъри и наеми, а "Юръпиън еър чартър" - 215 млн. лв.

През 2020 г. ковид пандемията изтри 419 млн. лв. от общите обороти на досегашните големи. Приходите на "България ер" са паднали с 43%, а загубата е 18.7 млн. лв. При "Би ейч еър" има спад с 67%, а при "Юръпиън еър чартър" сривът е 84%.

Междувременно "България ер" е и в дългогодишни дела с летище София за летищните такси, натрупани в предходни години. До момента авиокомпанията печели голяма част от тях по различните съдебни инстанции. Преглед на делата на "Капитал" показва, че към миналата година "България ер" успява през съда да си спести плащането на такси за над 40 млн. лв., като някои от решенията не бяха окончателни. Няма публична информация има ли още висящи спорове между авиокомпанията и летището и ако да - за какви суми.

Нова звезда на небосклона

В най-тежкия момент за световната авиация се появи нова компания - "Гъливеър", регистрирана през 2016 г. под името "Топ джетс", сменено с настоящото в средата на 2020 г. "Гъливеър" е собственост на "Еър логистик", еднолична собственост на Янко Иванов, който доскоро е управител на "Би Ейч Еър". От протокола от общото събрание от 11 август 2021 г. става ясно, че Янко Иванов е освободен от поста управител на големия превозвач.

Брандът GullivAir активно започна да се появява в последните месеци в медийното пространство след съобщението, че е получила разрешение от американската страна за директни полети и планира такива между София и Ню Йорк. По неофициална информация авиокомпанията разполага с 3 самолета Airbus A330-200 и три ATR 72 - 600. Според представители от пазара част от концепцията е по-малките самолети ATR 72 да захранват от страната и съседни държави по-големите Airbus и техните презокеански полети. Пусна полети между София и Бургас и обяви опция за вътрешни полети между София и Русе. Извършва и чартърни полети до Малдивите, Доминикана и т.н., но тъй като е нова компания, общите й приходи за 2019 г. са 2.8 млн. лв. Но ако тогава е имала десетина служители, към този юни назначените са 87.

Появи се и нова асоциацията в авиационния бранш - Асоциация на българската авиационна индустрия с председател Тодор Иванджиков. Тя беше създадена през октомври 2020 г., като в нея членува и GullivAir. От сайта на асоциацията става ясно, че броят на членовете е 30, а списъкът е пъстър и освен превозвачи има дружества, занимаващи се с дронове, поддръжка, обучение и т.н.

Искания за 60 млн. лв.

Новата асоциация започва активна кореспонденция и срещи с институции за отпускане на финансова помощ за сектора заради спада на въздушния трафик в Европа, последното място на страната в ЕС по брой ваксинирани, срива на летните чартърни програми. От асоциацията изчисляват, че поне четири авиокомпании са намалили флотилиите си, поне шест са освободили персонал. В други той е ползвал от 4 до 8 месеца неплатен отпуск. А редица авиокомпании имат сериозни проблеми за покриване на дълговете си за последната година и половина.

С искане за 50 млн. лв. от платените за концесията на столичната аерогара се обявява и другото обединение - Асоциацията на българските авиокомпании. А след разговор с тогавашния министър на финансите Асен Василев от края на юни става ясно, че в баланса на старото дружество "Летище София" са останали близо 60 млн. лв.

В средата на юли двете асоциации изработват и изпращат до различните институции критерии, по които да бъде разпределена помощта, като например да е само върху самолети с валиден сертификат за летателна годност и активна застрахователна полица, за всеки от самолетите да има поне по 1 екипаж на трудов договор, авиокомпанията да изпълнява пътнически редовни и/или чартърни полети, да има поне 25 души персонал, да извършва търговски и пътнически превози с капацитет от поне 21 пътнически седалки. Предлага се и тъй като има голяма междуфирмена задлъжнялост, авиационните оператори приоритетно да се разплатят с българските фирми от бранша, за да има ефект за цялата индустрия.

За база на изчисление на помощта е предложено да се приеме пътнически самолет със 150 седалки. Т.е. авиокомпания, ако оперира самолет със 180 места, получава помощ с коефициент 1.2, ако е със 70 места - коефициентът е 0.47 и т.н. В крайна сметка обаче текстът в бюджета претърпява две метаморфози - на влизане в парламента и на излизане.

Технология на подмяната

Входираният от Министерски съвет текст предвижда 30 млн. лв. помощ към въздушните превозвачи с оперативен лиценз на въздушен превозвач, като средствата ще се отпускат в размер на проценти от оборота за 2019 г. Или министерството явно е решило да даде приоритет на големите в миналото компании.

Асоциация на българската авиационна индустрия излиза със становище, че това условие ще доведе до неравномерно разпределение на парите и че целта на помощта не трябва да е компенсиране за пропуснати ползи и нереализирани печалби, а да подпомогне оцеляването и запазването на оперативните способности на фирмите.

На финалната права в хаоса на обсъжданията идва и новата формулировка на депутати от ДПС - парите да са за погасяване на публични задължения, задължения към банки и задължения по договори за оперативен лизинг на въздухоплавателни средства, текущо дължими към края на 2019 г., в размер на не повече от 20% от оборота от реализирани чартърни програми и наем на самолети за 2019 г. Парите са увеличени двойно.

Следва остра реакция от страна на АБАИ. От там припомнят, че целта на държавната помощ е компенсиране на отрицателното въздействие на започналата в края на 2019 г. и продължаваща и до момента пандемия, а не за помощ за покриване на стари задължения отпреди нея. Или съществува риск повечето авиокомпании да останат извън обсега на помощта.

В помощ на длъжниците и чартърите

Предположенията кой ще има най-голяма полза първоначално паднаха върху "България ер" заради делата й с "Летище София" за летищните такси.

От самата "България ер" обаче реагираха в медиите, че твърденията, че тя единствена ще получи безвъзмездна помощ, и то в този огромен размер, са неверни. Цитирана от "Сега", авиокомпанията посочва, че може да се окаже "най-ощетената от всички, тъй като според направената поправка в закона средства в размер на 20% се отдават на база на деклариран приход от чартърни програми и отдаване под наем на самолети, но не и на база на редовни полети, каквито само "България ер" изпълнява у нас".

Основната част от приходите на "България ер" са от редовни полети, а тези от чартъри са значително по-малък процент от оборота (но не и като абсолютна стойност за 2019 г.). В този смисъл сумата за "България ер" според поправката би била в значително по-малък размер на фона на реализираните разходи от изпълнение на полетната програма през целия пандемичен период от март 2020 г. до момента.

Най-печеливши следва да са компаниите с големи чартърни програми и отдаване под наем на самолети със солидни приходи за 2019 г. Т.е. големите преди, като колко и дали ще остане за по-малките е спорно.


https://www.capital.bg/biznes/kompanii/ ... viaciiata/
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1457
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Разни

Мнениеот Делян » 28 Сеп 2021 03:17

Интересно ми е колко хора от тук посещават форума на Криле за да обсъждат съветската железария?

Форума им е заприличал на явочна квартира (свърталище на некъпещи се комунисти), хипарите да ме извинят..... :D
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4678
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Разни

Мнениеот skyviewer » 03 Окт 2021 16:25

Монтажното хале на А380 се превръща в монтажна линия за А321XLR .Германците и австрийците почти изцяло са се съсредоточили в производството на тази част от фамилията и я превръщат в далечномагистрална - за разстояние от 8700 километра. Подизпълнителски фирми от двете страни участват от прозводството на колани,авионика ,климатизация и колесници-Либхер ,части от фюзелажа до двигатели /краен монтаж за редукториторите на Pratt & Whitney/ в MTU - Мюнхен.Подробности тук:
https://www.flugrevue.de/a320-zuliefere ... haftswerk/
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1441
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Разни

Мнениеот Big G » 22 Окт 2021 19:19

Ryanair hub Frankfurt-Hahn Airport files for bankruptcy
https://www.dw.com/en/ryanair-hub-frank ... a-59550808
Started 1967.
Аватар
Big G
супер спотър
 
Мнения: 1521
Регистриран на: 01 Мар 2007 19:41
Местоположение: У дома

Re: Разни

Мнениеот skyviewer » 22 Ное 2021 14:21

Летище Констанца инвестира 17,2 млн.евро, като не изключва строителството на нов терминал

22 November 2021
Andrei Chirileasa

The investment program at Constanta airport in eastern Romania, to be completed by 2023, amounts to EUR 17.2 mln - not including a possible new passenger terminal that is currently subject to evaluations, News.ro reported.

One half of the money already earmarked for investments (EUR 8.5 mln) will go to the upgrade of the runway. The tender for the feasibility study on the new terminal has the end of this month as the deadline and, after the contract is awarded, the study must be completed within four months.

"The feasibility study will show us how much the project of the passenger terminal will cost, and we will try to apply for European funds. Also, the conclusions of the study will show if it is opportune to build a new terminal or the existing one can be upgraded. The project will have to be completed by 2023," said Bogdan Artagea, the general manager of the airport.

andrei@romania-insider.com

...и тук:

https://money.bg/investments/rumanskoto ... -evro.html
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1441
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Разни

Мнениеот skyviewer » 22 Ное 2021 14:30

Рестарта на производството на F-16 отбелязва забавяне

18 ноември 2021

Рестартирането на производството на изтребителите F-16 се движи със сериозно забавяне, заради проблеми с подизпълнителите, свързани с пандемията от COVID-19. За това съобщава авторитетното издание Aviation Week.

Забавянето се дължи на един от подизпълнителите на Lockheed Martin, заради което първият новопроизведен F-16 Block 70 ще бъде доставен през 2024 г. Изданието цитира Грег Улмър, изпълнителен вицепрезидент на авиационния отдел на компанията производител, който е дал интервю в рамките на авиоизложението в Дубай, което приключи днес, 18 ноември 2021 г.

Улмър е посочил, че проблемът е свързан с доставката на един елемент от конструкцията, който се произвежда от подизпълнител, разположен извън САЩ. Изоставането в доставките му се измерва в месеци и се дължи на пандемията. Вицепрезидентът е отказал да назове доставчика.

В момента компанията цели първия F-16 Block 70 да полети в края на 2022 г., през 2023 г. да приключат изпитанията, а предаването на първите машини на стартовия клиент Бахрейн да се реализира през 2024 г.

Друго американско издание, Breaking Defense, също цитира Грег Улмър в дописката си за забавянето при производството на F-16 Block 70, но дава по-конкретни измерения на изоставането.

„Работим за това първият F-16 да слезе от линията за крайно сглобяване в Грийнвил през последното тримесечие на 2022 г. В момента изоставаме с около 12 месеца от нашия план”, заявява Улмър, цитиран от Breaking Defense.

За забавянето в производството на F-16 Block 70 първи съобщи командира на бахрейнските ВВС вицемаршал шейх Хамид Бин Абдула Ал-Халифа, цитиран от Aviation Week. Пред изданието той е съобщил, че заради пандемията от COVID-19 доставката на първия нов F-16 ще се забави с около година.

Не се съобщава как това ще се отрази на следващите клиенти на типа.

АЕРО изпрати запитване за повече информация до българското МО и Lockheed Martin, но до момента няма отговор.

В началото на месеца началникът на отбраната адмирал Емил Ефтимов съобщи, че първите два български F-16 ще пристигнат през ноември 2023 г., последвани от четири през април 2024 г., а последните два ще бъдат предадени през август 2024 г. или повече от пет години след подписване на договора.

Струва си да се отбележи, че когато бе подписан договора за осемте F-16, бе обявено, че първите два самолета (едноместен и спарка) ще бъдат получени 48 месеца след подписване на споразумението или към средата на 2023 г. Други четири машини (всички едноместни) ще бъдат получени в края на 2023 г., а последните два изтребителя (отново спарка и едноместен) ще дойдат в първото тримесечие на 2024 г.

В момента Lockheed Martin има поръчки за 128 броя F-16 Block 70/72 от пет държави. Бахрейн стана стартов клиент с 16 машини, следван от Словакия с поръчка за 14, през юли 2019 г. България подписа за осем, след което Тайван поръча 66, а Мароко 24.

Серийното производство на F-16 тече без прекъсване във Форт Уърт, Тексас от 1978 до 2017 г. След това линията бе пренасочена изцяло към производството на F-35. Последният сглобен в Тексас F-16 бе предназначен за Ирак. След това стартира процеса по преместването на производството в Грийнвил, Южна Каролина. Производствената линия там бе официално открита през април 2019 г.

https://aero-bg.com/2021/11/18/restarta ... zabavyane/
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1441
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Разни

Мнениеот skyviewer » 25 Ное 2021 21:54

Хърватия купува Rafale

Хърватското правителство е решило да закупи дванадесет използвани Dassault Rafale от Франция /10-едноместни и 2-учебно-тренировъчни /

Договорена е пълна програма за обучение на хърватските пилоти във Френските Военновъздушни сили. Освен това Хърватия ще бъде снабдявана с всички необходими резервни части в продължение на три години без допълнително заплащане.

https://www.flugrevue.de/militaer/ersat ... ft-rafale/

P.S. Родината на Йосип Броз Тито ,най-накрая реши да изостави своите МиГ 21 и се отказа от нови F-16 C/D Block 70 и нови Gripen C/D.
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1441
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Разни

Мнениеот Делян » 26 Ное 2021 05:21

Ако някой не разбира да пита! :wink:

С две думи, трафикът ще се възвърне на ниво 2019 чак през 2023 като това е най-оптимистичната прогноза!

Изображение
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4678
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Предишна

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта