"И както пише по-назад в темата - ако компютърът знае какво се случва, за да създаде "електронна такава имитираща символично усилие", очевидно компютърът има доста добра представа за ситуацията, защото "електронна такава имитираща символично усилие" не е само със стойности "има" и "няма", а между тях има и стойности като "има по-малко" и "има повече". Което идва да покаже, че компютърът може не по-лошо от пилота да го усети с еквивалента на "мускулатурата си", иммено защото от него се изисква да създаде електронна такава имитираща символично усилие."А както беше обяснявано надълго и нашироко по-назад в темата, беше отбелязано, че "компютърът знае какво се случва" само тогава, когато не е засегнат "изкуствения му интелект" или неговите "изкуствени сетива"! В тази аварийна ситуация с А380 (
http://www.youtube.com/watch?v=f7FkTKQ-QRY), точно пилота е този, който компенсира и въвежда данни към "изкуствения интелект", за да компенсира засегнати "изкуствени сетива" от многото неработещи системи и точно ненакърнената система "естествени сетива - естествен интелект" с адекватната си намеса, спасява самолета и пътниците от фаталния "изход" (изгледай внимателно филма, за да не повтаряме едно и също нещо) !
Всъщност задачата на автомобила не е опростена, защото аварийната лента не е задължително да е по цялото протежение на магистралата, може да има автомобили в лентата, която е между средната и аварийната, може да има отбили автомобили в аварийната лента, може да няма мантинела или маркировка, отбелязваща края на аварийната лента, може да има пътна маркировка, която забранява спирането точно в тази част на аварийната лента, може да има коли в близко обкръжение на авариралия автомобил, ... Не случайно има полетни планове и изисквания за тези планове, спрямо наземната инфраструктура - ака летища. Допълнително автономните самолети и коли ползват камера за един от своите сензори - снимките от които използват И за намиране на подходящо място за спиране/кацане (в онези случаи, в които няма да стигнат до някое летище по пътя), когато се налага. Допълнителна особеност е, че (повече от) една голяма компания разполага със сателитни снимки на земната повърхност и доста прилично АПИ - за (редките) екстремни случаи една добре разработена система за управление достатъчно бързо ще установи къде е и какъв е ландшафтът на околията, в която ще самолетът трябва да кацне. С други думи - разлики в абстракцията няма. Добре си описал какво ще могат "автономните автомобили" и аз го споделям, а то в предходния ти пост едва ли не, беше заявил, че когато кола аварира и спре в средна лента (заради спукана гума или проблем в ходовата част например при което няма да има възможност да отбие в страни), движещите се отзад автомобили, едва ли не, няма да могат да предотвратят верижна катастрофа
"Когато колата на Гугъл аварира на магистралата и просто спре, всички ще чуят за верижната катастрофа, която се е образувала, заради неуместното спиране на колата на Гугъл на средата на магистралата, поради повреда."! Не си противоречи и се изяснявай, иначе принизяваме много възможностите на компютъра.
И така, уточняваме се, че колата поради невъзможност да отбие в странична лента в случай на авария по ходовата част, или компютърен проблем, просто забавя ход и спира, а останалите (изправни) автомобили, я заобикалят безопасно или спират зад нея. Т.е. в рамките на десетки метри (според скоростта), колата ще успее да спре дори при проблем с "изкуствения интелект" и пътниците ще останат живи. Така ли стои обаче въпросът със самолета? Естествено че не, поради изброените надълго и нашироко причини, които описах подробно по-назад в темата. Дори при абдикирал "изкуствен интелект", колата спира с едно елементарно подаване на сигнал към спирачната система (било то и механично), а самолета няма как да "спре" или кацне безопасно с такова елементарно подаване на сигнал, защото най-малкото трябва да се намери мястото за кацане и да се изгради съответната конфигурация за кацане, което с един единствен елементарен сигнал, няма как да стане (дори и прекалено развитото ни въображение да го иска)! Ето това е огромната разлика в "абстракцията" за наземен и за въздушен транспорт (за която разлика твърдиш, че не съществува), без да споменаваме разбира се и немалките разлики при движението в двумерно пространство за колата и тримерно за самолета.
"Интересно е дали инцидентите са два или WP са цитирали двата инцидента от този тип, които ще им донесат най-много активи... Нека не забравяме, че WP са събрали 50 000 страници материали, които са събрали в 1 статия. Всъщност в последните 25 страници никъде не става дума за "компютърът" на бъдещето", а за алгоритми и системи, които са налични днес и сега (че и в последните 10+ години). Как се появи имплицитното съждение, че са "от бъдещето" не ми е ясно... Ако не съм успял да обясня нещо достатъчно достъпно, не е било умишлено. Всеки може да го прочете в съответната литература, където специалистите са го описали съвсем подробно и ясно. " Сега ще гадаем ли, какво са цитирали WP? Самият ти цитираш примери, какво са казали WP в същата тази статия, но когато нещо не ти отърва, подлагаш на съмнение това, което са "цитирали"? Там много ясно е написано че е имало само още един такъв подобен инцидент за този период "...Military officials said there has been
only one other case of a midair drone collision, involving a helicopter and a small, hand-launched drone in Iraq a decade ago..." и би било повече от странно да не споменат и други, ако има такива, особено като е известно, че прикриването на авиационни инциденти се преследва от закона. Да не споменаваме, че системата TCAS би трябвало да се използва за спомагане предотвратяването на сблъсък в краен случай, а не като система, която би осигурявала сепарацията с останалия трафик по време на полет. Ако се стигне до там да се разчита на TCAS за сепарация (особено в натоварено ВП), положението става меко казано неконтролируемо. За този период, използването на споменатите БЛА, определено не е било в такова натоварено въздушно пространство! Т.е. не стана ясно как стигна до "имплицитното съждение", че в единия случай едва ли не WP скриват информация, а в другия не?
И пак ще ти повторя, какво твърдят "специалистите на съвремието" ни, като тези "специалисти на съвремието" участват и в написването на "съответната литература" за "компютрите на бъдещето" и в авиацията: "The human ellement is always necessary!!!" (44:10-44:14 от филма
http://www.youtube.com/watch?v=f7FkTKQ-QRY ) и става въпрос за човешкия фактор на борда (въпреки 250 000 сензора за А380), защото не може да си позволим лукса в пътнически самолет в случай на необходимост, да останем без алтернативата "естествени сетива-естествен интелект"! Пак ще повторя, че когато става въпрос за превоз на хора във въздуха, няма да може (за съжаление на някои) да се спестява от заплатата на пилота (оператора) поради многото изброени технически причини, а със сигурност и психологически такива!