Ми... трудно е да приказваш, като не си бил на място, но:
- Safety first предполага да се върнеш по най-бързия начин. От мястото, на което са, 09 е значително по-близо от 27.
- Предвид, че са взели решение за излитане и до излизане от първия десен завой не се вижда да имат проблеми, може да се допусне, че грижите с управлението са били значими, но не огромни; това би оправдало заход над града с разбираемите рискове.
- Пак от мястото, на което са - и най-вече височината - може да са преценили, че няма да успеят (или поне няма да успеят комфортно) да направят десен в посока изток, за да търсят бърз downwind leg към 27 от север. Ако погледнете картите на района, "комфортно" значи височина 9,500-10,000 фута - а те в онзи момент са под 6,000. Downwind от юг би им коствал до 10 минути повече във въздуха. Не всеки би искал да рискува, ако има алтернатива.
- Фактът, че mayday е даден след поискване, демек, "с половин уста", също показва, че нещата не са били толкова извън контрол. Все пак, един mayday call отваря възможност за манерви, които иначе не са от най-стандартните. Може би затова са се съгласили.